۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۸
کد خبر: ۴۷۸۲۰۴
مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی:

دشمنان از گسترش مكتب تشيع و انقلاب اسلامي واهمه دارند

ريیس مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی گفت: دشمنان مكتب تشيع را تهديدي جدي عليه اقدامات و افكار منحرف خود می‌دانند؛ درنتیجه از تمام ابزارهاي خود استفاده می‌کنند تا مكتب شيعه را تضعيف و از بين ببرند.
حجت الاسلام امیری- رییس مرکز خدمات حوزه های علمیه خراسان شمالی

حجت‌الاسلام محمد امیری، مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با تبريك ایام‌الله دهه فجر و سی و هشتمین سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، به اهمیت صدور آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی اشاره و اظهار کرد: دشمنان از گسترش آموزه‌های تشيع و انقلاب اسلامي واهمه دارند و آن را تهديدي جدي عليه خود می‌دانند.

وي با بیان اینکه انقلاب اسلامی ما از نهضت عاشورا نشأت گرفته بود، افزود: آموزه‌های تشيع از نهضت عاشورا الهام گرفته و بر مبناي ارزش‌های الهي و سيره اهل بيت (ع) است؛ به همین دلیل هم در طول تاريخ عالمان و بزرگان ديني سختی‌های بسياري براي حفظ و نگهداري اين آموزه‌ها متحمل شده‌اند.

حجت‌الاسلام امیری خاطرنشان کرد: حقيقت انقلاب اسلامي هم برگرفته از آموزه‌های تشيع و نهضت عاشورا است؛ چراکه ملت ايران ديگر اختناق دوران رژيم طاغوت را تحمل نكرده و خواهان آزادي و استقلال بوده و در اين راه مصائب بسياري متحمل شدند به‌گونه‌ای كه جوانان مبارز زيادي در راه انقلاب به شهادت رسيدند.

وی اضافه كرد: ما هنوز به‌درستی به عظمت انقلاب و خون‌هایی كه در اين راه ريخته شده است پی نبرده‌ایم؛ چراکه عظمت، ارزش و ویژگی‌های انقلاب به‌خوبی روشن نشده و متناسب با شأن آن نبوده است.

حجت‌الاسلام امیری تصريح كرد: ما بايد با درك درست از ماهيت، ارزش و عظمت انقلاب اين لطف الهي را ارج نهاده و حقيقت انقلاب اسلامي را به نسل‌های آينده به‌ویژه جوانان انتقال دهيم.

وی افزود: وقتی ما ارزش و عظمت انقلاب را به‌خوبی درك نكرده و برای جوانان تبیین نکنیم دشمنان از فرصت استفاده می‌کند تا جوانانی که دوران طاغوت را ندیده‌اند، فریب دهند.

مدیر مرکز خدمات حوزه‌های علمیه خراسان شمالی اضافه كرد: دشمنان با استفاده از ابزارهاي گوناگون و تبليغات فريبنده تلاش می‌کنند چهره طاغوت را برای ما تطهیر کرده و منافقان که دستشان به خون مردم آغشته شده است را خوب و مظلوم جلوه دهند.

حجت‌الاسلام امیری اظهار داشت: در اين راستا ما هم بايد ماهيت انقلاب را براي نسل جوان تبيين كنيم تا جوانان ما تحت تأثير تبليغات رنگارنگ و القائات دشمنان قرار نگرفته و گمراه نشوند.

وي ادامه داد: در یک شرایط تاریخی قرار داریم كه دشمن با تمام توان و ابزار به میدان آمده تا انقلاب اسلامي را مهار و حذف كند؛ به همین دلیل ما هم باید با تمام ابزار با آنها مقابله و از اهداف و اصول انقلاب محافظت كنيم.

حجت‌الاسلام امیری گفت: بهترین راه برای محافظت از آموزه‌های تشيع مقابله با دشمنان، رسیدگی به شیعیان اهل بیت (ع)، حفظ و ارتقاي اصول و آرمان‌های انقلاب اسلامي و تربیت طلبه فاضل و مهذب است تا در سايه قدرت و معارف معنوي، ارزش‌های انقلاب را بسط داده و به نسل‌های ديگر انتقال دهند.

وی افزود: تعلیم و تربیت طلاب حوزه بسیار ارزشمند است و نوعي سرمایه‌گذاری براي ترويج و تبليغ میراث گران‌بهای مکتب اهل‌بیت (ع) و آموزه‌های ديني به شمار می‌رود.

حجت‌الاسلام امیری خاطرنشان كرد: طلبه‌ها شیفته امام زمان (عج) و خدمت به مردم و علاقه‌مند به دستگیری مردم هستند و استعدادهایی هستند که در خدمت مردم قرار گرفته‌اند تا اسلام ناب را معرفي كرده و راه سعادت و بهروزي را به آنها نشان دهند./302/9314/ب1

ارسال نظرات