۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۴۷۸۲۱۶
امام جمعه نجف آباد:

مسؤولان معضل دریافت دیرکرد از سوی بانک ها را حل کنند

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به دیرکرد بانک ها و مسأله ربا، گفت: این دیرکردهایی که بانک در عوض مطالبات خود دریافت می کند، عین ربا و حرام است و ربا دشمن مسلم خدا و رسول است و باید این معضل از سطح بانک های یک کشور اسلامی حل شود.
حجت الاسلام حسناتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت الاسلام مصطفی حسناتی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه نجف آباد، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، با تبریک ایام الله دهه فجر و میلاد حضرت زینب کبری(س) گفت: از مشخصات بارز اهل بیت، پرورش و تربیت فرزندان در زمینه های فقهی و معرفتی است که حضرت زینب عقیله بنی هاشم، نمونه بارزی در علم و فضیلت بود.

وی در ادامه تصریح کرد: متأسفانه جایگاه فقهی و منزلت این بانوی بزرگوار در بین ما ناشناخته مانده است و بالاترین درسی که به بشریت داد، ایستادگی در راه اسلام حتی به بهای شهادت نزدیکان کسان و انجام تکلیف و پیروی از امام زمان بود.

حجت الاسلام حسناتی حضرت زینب را نهایت توحید بیان کرد و افزود: باید این دارایی های ارزشمند دینی را بیشتر و بهتر بشناسیم و چه نامگذاری زیبایی است که این روز به عنوان روز پرستار نامگذاری شده که گوشه ای کوچک از عظمت حضرت زینب است و باید قدرشناس این قشر زحمت کش جامعه باشیم که متأسفانه با کمبود 200 هزار پرستار در کشور، وظیفه دیگر پرستاران به مراتب سخت خواهد بود.

وی هم چنین درباره ایام الله دهه فجر نیز بیان داشت: انقلاب اسلامی از دارایی الهی است که به این ملت ارزانی شده و همان طور که خداوند به یادآوری داستان موسی و فرعون بارها اشاره و تأکید بر عبرت گیری از سرنوشت جباران کرده است، انقلاب ایران نیز همانند پیروزی بنی اسرائیل بر فرعون بود.

بیان دستاوردهای انقلاب، ذکر نعمت و عبادت است

نماینده ولی فقیه در نجف آباد در ادامه بیان کرد: بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، ذکر نعمت های خدا و عبادت مستقیم است و هر که گمان ببرد که مسائل اجتماعی از دین جداست و چرا باید هر سال این دهه گرامی داشته شود، دین اسلام را به درستی نشناخته است و آشنایی نسل جدید با وقایع انقلاب یک تکلیف است.

وی دهه فجر را دهه خدمتگزاری بیشتر مسؤولان به ملت بیان کرد و افزود: در این شرایط سخت اقتصادی کشور باید هر کس در هر جایگاهی قرار دارد برای حفظ انقلاب تلاش کند به ویژه مسؤولان که با وحدت و یکپارچگی و اعتقاد بر اصول اسلام و انقلاب، به رفع مشکلات مردم همت جدی داشته باشند.

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به وضعیت عدم دریافت حقوق کارگران در برخی کارخانه های سطح شهرستان نیز گفت: در چنین مواردی که شهر و استان نمی توانند در جهت رفع چنین معضلاتی وارد شوند، باید دولت از بیکاری و تعطیلی این کارخانجات جلوگیری کند و با وضع قوانین قبل از آنکه کارخانه به ورشکستگی برسد، ریشه اصلی را درمان کنند.

وی جهاد امروز جهاد فرهنگی و اقتصادی برشمرد و افزود: امروز دفاع مقدس ما حضور جهادی در عرصه های فرهنگی و اقتصادی است به ویژه در زمینه مسائل اقتصادی و یکی از معضلات جدی جامعه بحث رباخواری که باید تمام ارگان ها به خصوص دولت، مجلس، حوزه های علمیه ورود جدی پیدا کنند.

امام جمعه نجف آباد در ادامه تصریح کرد: ربا دشمن مسلم خدا و رسول است و باید این معضل از سطح بانک های یک کشور اسلامی حل شود و این دیرکردهایی که بانک در عوض مطالبات خود دریافت می کنند، عین ربا و حرام است و باید مسؤولان به سرعت این معضل را با وضع قوانین حل کنند.

وی با دعوت آحاد مردم برای شرکت در راهپیمایی 22 بهمن نیز خاطرنشان کرد: این ملت با حضور در 22 بهمن به ملت ایران در سال 57 اقتدا می کند که زیر آتش و گلوله به فرمان رهبرشان آری گفتند و نفس حضور ما جهاد است./201/1306/ب1

ارسال نظرات