۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۹
کد خبر: ۴۷۸۲۱۷
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

تقویت قوای نظامی و کسب توانمندی دفاعی حق مسلم هر کشور است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: تقویت قوای نظامی و کسب توانمندی و آمادگی در هر کشوری حق مسلم و اولیه آن کشور است؛ ازاین‌رو کسی نمی‌تواند به کشور ما بگوید چرا توانمند شده‌اید.
حجت الاسلام یعقوبی

حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به موضع‌گیری‌های دشمنان اسلام در برابر آزمایش اخیر موشکی ایران، اظهار کرد: هر نظامی برای خود ساز و کار دفاعی داشته و روش‌های صیانت و حفاظت از خود را تعریف می‌کند، در نظام جمهوری اسلامی هم بر اساس آموزه‌های قرآنی باید همیشه عِده و عُده ما آماده مقابله با دشمنان باشد.

وی افزود: بنابراین ذات نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی ما و باور رهبری و مردم بر این است که اگر بخواهیم مستقل باشیم، جمهوری اسلامی را حفظ کنیم و آزادی به معنای واقعی و امنیت و آسایش داشته باشیم باید در صحنه‌ها مقتدر حاضر باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه یکی از صحنه‌های اقتدار، اقتدار نظامی است، تصریح کرد: همان‌گونه که اقتدار اقتصادی و فرهنگی مهم است، اقتدار نظامی هم مهم بوده و بخشی از نظام ما و تعریف شده در درون نظام ما است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی تصریح کرد: در راستای این هدف ما کاری به حرف‌های دنیا نداریم؛ زیرا به تعبیر رهبر معظم انقلاب آنها هر از چندگاه عربده‌هایی علیه نظام ما می‌کشند که نباید به آن توجه داشته باشیم.

وی افزود: اخیراً چین اعلام کرد موشکی با برد 14 هزار کیلومتر ساخته است، کسی نمی‌تواند به چین بگوید چرا چنین کاری کرده؛ زیرا می‌خواهد قدرتمند شده و از کشور خود دفاع کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه غرب در مواجهه با آزمایش‌های موشکی چین سر به سر این کشور نمی‌گذارد؛ زیرا زورش به چین نمی‌رسد، خاطرنشان کرد: ما هم به اندازه خود کشور قدرتمندی هستیم و قصد داریم به اندازه نیاز خود موشک تولید کنیم.

وی با بیان اینکه ساخت و آزمایش موشک در کشور ما دفاعی بوده و برای حمله به کشوری نیست، اضافه کرد: آمریکا خود موشک‌های فراوانی دارد و حتی به کلاهک‌های اتمی هم مجهز است اما در برابر آزمایش موشکی غیرهسته‌ای ما جبهه می‌گیرد.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: بنابراین توانمندی و آمادگی در هر کشوری حق مسلم و اولیه آن کشور است و کسی نمی‌تواند به کشور ما بگوید چرا توانمند شده‌اید.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی افزود: جواب ما این است که ما در جهان امروز احساس ناامنی می‌کنیم و قصد داریم احساس امنیت در شهروندان خود را ارتقا دهیم که یک راه ارتقای امنیت عمومی، اقتدار نظامی و موشکی و مدرن است.

وی اظهار کرد: این آزمایش موضوع طبیعی بوده و خاص نیست که ما آن را عکس‌العملی انجام داده باشیم؛ زیرا این آزمایش‌ها روند طبیعی انقلاب و نظام ما بوده و از این حرف‌ها و عربده‌های دشمنان باکی نداریم.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی گفت: رهبر معظم انقلاب در رأس نظام بر تقویت قوای نظامی تأکید دارند و همه ارکان نظام اعم از مجلس و دولت هم بر این باور هستند که باید قدرتمند باشیم./302/9314/ب1

ارسال نظرات