۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۴۷۸۲۲۹
امام جمعه شهرری:

دستگاه دیپلماسی در برابر آمریکا منفعلانه عمل نکند

امام جمعه شهرری با بیان اینکه قدرت نظامی ایران بسیار جایگاه خوبی دارد و در حال حاضر جنگلهایی از موشک را انبار کرده است، گفت: دستگاه دیپلماسی هرگز نباید در برابر آمریکا کوتاه بیایند و انفعالی برخورد کنند زیرا حساسیت دشمن نشان از ضعف او در آن مساله است.
حجت الاسلام شاهچراغی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی، امام جمعه شهرری، امروز در خطبه‎ نماز عبادی سیاسی جمعه که در آستان مقدس سیدالکریم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد، اظهار داشت: امت اسلامی هرگز اهل افراط و تفریط نیستند بلکه اهتمام ویژه به میانه روی دارند.

وی افزود: انسان در همه زمینه‌ها باید حداعتدال را رعایت کند روش مومن جز اعتدال نیست نتیجه تند روی بیجا کند روی خواهد بود دین اسلام بر مبنای میانه روی بنا شده است.

حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی درباره اینکه انسان در عبادت و خوردن نیز باید اعتدال داشته باشد، ابراز کرد: اسلام به افرادی که تارک دنیا هستند و هم به افرادی که از آخرت غافل شده‌اند هشدار جدی می‌دهد.

امام جمعه شهرری گفت: رفتار و عمل انسان باید موافق اسلام باشد انسان در سخن گفتن باید مراقب باشد و خود را در محضر الهی حاضر بداند. انسان با تقوا باید اهل صداقت، تواضع و سعه صدر است.

حجت الاسلام شاهچراغی در خطبه دوم با دعوت نماز گزاران به تقوای الهی، گفت: پنجم جمادی الاول مصادف است با میلاد با سعادت حضرت زینب(س)، امروز قطره قطره خون مدافعان حرم، حرم این بانوی بزرگوار را حفظ کرد.

امام جمعه شهرری در ادامه با بیان اینکه امام معصوم بالاترین مدال را به حضرت زینب(س) داد و فرمود: عمه جان تو همانند ما علم لدنی داری؛ گفت: ایشان در سن 5 سالگی زمانی که خطبه فدکیه را از مادر بزرگوارشان شنید بعدها به شرح آن خطبه پرداختند این در حالی است که عالمان بسیاری از شرح خطبه فدکیه اظهار عجز داشته‌اند.

وی اضافه کرد: میلاد این بانوی عظیم شان روز پرستار نیز نام نهاده شده پیامبر نوید بهشت را به پرستاران داده است.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به ایام دهه فجر، تصریح کرد: عید ملی ملت ایران دهه فجر است مردم در این ایام عید و جشن استقلال و آزادی را برگزار می‌کنند.

امام جمعه شهرری ادامه داد: ملت ایران به مدت سیصد سال زیر یوق استکبار و رژیم شاهنشاهی بودیم ما ملت تحقیر شده بودیم.

وی با اشاره به مردم مظلوم بحرین، گفت: پادشاه بحرین به سعودی ها قول داده بود که در مدت دو روز شیخ عیسی را تحویل خواهم داد اما هنوز پس از گذشت شش ماه استقامت و ایستادگی مردم بحرین نتوانستند این اقدام خبیثانه را عملی کند.

حجت الاسلام شاهچراغی با اشاره به حوادث آمریکا، بیان داشت: رییس جمهور دیوانه آمریکا با کپی از سخنرانی اوباما می‌آید و ایران را تهدید می‌کند و این نشان از بد ذاتی آمریکا دارد.

امام جمعه شهرری افزود: قدرت و اقتدار نظامی ایران دلیل ترس آمریکا است زیرا ما ملتی نیستیم که به کسی باج دهیم.

وی با بیان اینکه ایران به مدت 6 سال کشور سوریه و عراق را تغذیه کرد، اظهار داشت: آمریکا در این شش سال نتوانست به اهداف خبیثانه خود دست یابد و این مهم به سبب اقتداری است که ایران در منطقه دارد.

حجت الاسلام شاهچراغی با بیان اینکه قدرت نظامی ایران بسیار جایگاه خوبی دارد و در حال حاضر جنگلهایی از موشک در انبارها دارد، خاطر نشان کرد: دستگاه دیپلماسی هرگز نباید در برابر آمریکا کوتاه بیایند و انفعالی برخورد کنند زیرا حساسیت دشمن نشان از ضعف او در آن مساله است./201/813/ب1

ارسال نظرات