۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳
کد خبر: ۴۷۸۲۴۷
حجت الاسلام زمانی:

ماهیت انقلاب اسلامی عاشورایی و حسینی است

حجت الاسلام زمانی ماهیت انقلاب اسلامی را عاشورایی و حسینی خواند و گفت: برای اینکه بفهمیم انقلاب اسلامی حسینی بوده یا نه، باید بدانیم امام حسین(ع) در عاشورا و کربلا چه اهدافی برای نهضت و عاشورای خود داشتند.
انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام محمد حسن زمانی، رییس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های تکفیری جهان اسلام ظهر امروز در اجتماع بزرگ مدافعان حرم که در مسجد امام حسین(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: ایران اسلامی به برکت خون شهیدان و ایثارگری های آن ها از نعمت امنیت برخوردار هستیم.

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب اسلامی مردم ایران شعار «نهضت ما حسینی است، رهبر ما حسینی است» را فریاد می زدند، گفت: اینکه می گوییم نهضت ما حسینی است تنها یک شعار نبود بلکه این شعار برخاسته از شعور بود و با تحلیل عمیق این فریاد را می زدیم.

رییس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های تکفیری جهان اسلام ماهیت انقلاب اسلامی را عاشورایی و حسینی خواند و افزود: برای اینکه بفهمیم انقلاب اسلامی حسینی بوده یا نه، باید بدانیم امام حسین(ع) در عاشورا و کربلا چه اهدافی برای نهضت و عاشورای خود داشتند.

حجت الاسلام زمانی تصریح کرد: اگر همان اهداف امام حسین(ع) را ملت ایران داشته باشد نهضت ما حسینی است اما اگر این اهداف جامعه نداشته باشد نهضت ما حسینی نیست.

وی با بیان اینکه برخی از دنیاپرستان برای حکومت خود به دنبال ریاست طلبی و ثروت اندوزی بودند، ادامه داد: امام(ره) ما برای سلطنت و ریاست قیام نکرد و هیچگاه به دنبال جاه طلبی و ثروت اندوزی نبود.

رییس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های تکفیری جهان اسلام خاطرنشان کرد: زمانی رهبری این انقلاب را شاهی بر عهده داشت که سرمایه ها و پول ها و اموال خود را در بانک های آمریکایی سرمایه گذاری می کرد و سود سالیانه پول های او در بانک های آمریکایی 3 میلیارد دلار بود.

حجت الاسلام زمانی اظهار کرد: اما امام راحل از زمانی که نهضت انقلاب اسلامی را بر عهده گرفت هیچ گونه ثروت و پولی را جمع آوری نکرد و یک ریال از اموال مردم استفاده نکردند.

وی با اشاره به اهداف امام حسین(ع) در عاشورا، افزود: آشناییت مردم نسبت به دین و فراموش نشدن دین نخستین هدف امام حسین(ع) در عاشورا بود و امام راحل نیز این هدف را در انقلاب دنبال کردند و نخستین هدف انقلاب اسلامی حاکمیت اسلام بود.

رییس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های تکفیری جهان اسلام گفت: برخی از کشورهای اسلامی مانند عربستان معتقد است اسلام را اجرا کرده اند اما در این کشورها مفاسد و بی حجابی بیداد می کند و آن ها ریشه دین را کنده اند و می خواهند دین را به شکل تکفیری و داعش در جهان ارائه دهند تا این دین مخدوش شود.

حجت الاسلام زمانی تصریح کرد: ایران اسلامی تنها کشوری در جهان است قوانین را به درستی اجرا می کند و تنها کشوری هستیم که دین را برگرداند و به آن حاکمیت داد.

وی کنار زدن مفاسد و اصلاح کردن بلادها و شهرها را یکی دیگر از اهداف امام حسین(ع) دانست و بیان کرد: ایران اسلامی زمانی دارای فسادهای بسیاری بود اما امروز به برکت انقلاب اسلامی بی حجابی از جامعه رفته است هر چند برای رسیدن به آرمان های نهایی و ایده آل باید تلاش بیشتری شود.

رییس دبیرخانه کنگره جهانی مقابله با جریان های تکفیری جهان اسلام اضافه کرد: صنایع ایران قبل از انقلاب اسلامی وابسته به آمریکا و اسرائیل بود اما امروز به برکت این انقلاب اقتصاد ما مسقل است و در تعدادی از رشته های علوم رتبه های بالایی دارد.

حجت الاسلام زمانی گفت: کمیته امداد به فرمان امام راحل تأسیس شد و امروز 5 میلیون نفر از جمعیت ضعیف جامعه تحت پوشش این نهاد مقدس هستند و یک خانواده فقیر در این جامعه نداریم که تحت پوشش این نهاد نباشد.

وی ایجاد امنیت را یکی دیگر از اهداف امام حسین(ع) برشمرد و افزود: در حالی که کشورهای منطقه با جنگ روبرو هستند اما ایران در وسط این حلقه آتش در امنیت قرار دارد و ملت ما در جهان اسلامی به عنوان موفق ترین کشور در اجرای قوانین اسلامی است./202/880/ب1

ارسال نظرات