۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۹
کد خبر: ۴۷۸۲۶۵
امام جمعه پردیسان:

مرگ بر آمریکا نماد صلابت است

حجت الاسلام و المسلمین قوامی گفت: پس از پیروزی انقلاب امام خمینی(ره) شعار مرگ بر آمریکا را مطرح کرد؛ مرگ بر آمریکا نماد صلابت است که امروزه برخی در تلاش هستند آن را از ما بگیرند.
حجت الاسلام قوامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین قوامی در خطبه های سیاسی عبادی نمازجمعه پردیسان قم که در مسجد حضرت زینب(س) برگزار شد با گرامی داشت سالروز ولادت حضرت زینب(س) خاطرنشان  کرد: امام علی(ع) پس از تولد حضرت زینب(س) بیان می کند در نام گذاری او از پیامبراکرم(ع) پیشی نخواهم گرفت و پیامبراکرم(ص) نیز بیان می کند که از خداوند پیشی نمی گیرم که جبرئیل می گوید نام او زینب است.

امام جمعه پردیسان ادامه داد: زوج های جوان در نام گذاری فرزندان از پدربزرگ ها مشورت بگیرند که متأسفانه برخی نام های امروزی فاصله فراوانی با نام های مذهبی دارند در حالی که فرزدان ما را باید با نام ائمه بشناسند.

وی خاطرنشان کرد:به دلیل این که پرستاران ادامه دهنده راه حضرت زینب(س) هستند روز ولادت حضرت زینب(س) را روز پرستار نامیده اند؛ حضرت زینب(س) در پنج سالگی برای پیامبر پرستاری کرده و پس از مدتی برای حضرت فاطمه(س) و پس از آن برای امام علی(ع) و امام حسن(ع) و در کربلا نیز برای امام حسین(ع) پرستاری کرده است.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی ادامه داد: زنان ایرانی در ادامه راه حضرت زینب(س) در جبهه های نبرد حضور پیدا کردند و پس از آن نیز مانند حضرت زینب(ع) از شوهران جانباز خود پرستاری می کنند.

وی با اشاره به آیات 56 و 60 سوره نحل اظهارداشت: این آیات بدعت های عصر جاهلیت از جمله هدیه بردن برای بت ها، زنده به گور کردن دخترها را بیان می کند؛ خداوند بعد از بیان این نکات بلا فاصله آنها را نهی می کند تا به دنیا بفهماند که اسلام زنده به گور کردن دختران را نمی پذیرد و هیچ نظام اسلامی حق ندارد زنان را عامل تشریفاتی بداند و آنها را به صورت های جدید زنده به گور کند.

حجت الاسلام و المسلمین قوامی ادامه داد: پیامر اکرم(ص) نه تنها دختران را زنده به گور نمی کند بلکه بر دستان آنها بوسه نیز می زند؛ هنگام تولد حضرت زهرا(س) اطرافیان پیامبراکرم(ص) نگران می شوند اما وی بیان می کند دختر مهربان، آماده به خدمت، انیس غم ها و وجودش پاکی و نظافت است؛ متأسفانه امروزه در حال بازگشت به دوران جاهلیت هستیم و زن چه در نزد داعش و چه در جوامع غربی کالا، عروسک و برده جنسی است که باید به مقام والای خود بازگردانده شود.

وی در آغاز خطبه دوم به آیه 23 سوره توبه اشاره کرد و بیان داشت: علامه طباطبایی در تفسیر این آیه بیان می کند در صورت ضعیف بودن، دشمن به شما طمع کرده و مورد حمله قرار خواهد داد؛ این آیه شدت و صلابت را همراه با تقوا بیان می کند در نتیجه اگر صلابت همراه با تقوا نباشد به انسان وحشی تبدیل خواهید شد.

امام جمعه پردیسان ادامه داد: نخستین پیامد این آیه دشمن شناسی است آن هم دشمنی که به شما نزدیکتر و خطرش بیشتر است چنانچه امام خمینی(ره) پیش از انقلاب شاه را دشمن اصلی می دانست و تمام توان را برای مقابله با او صرف می کرد و تمام شعارهای مردمی نیز علیه شاه بود؛ اما پس از پیروزی انقلاب امام خمینی(ره) شعار مرگ بر آمریکا را مطرح کرد؛ مرگ بر آمریکا نماد صلابت است که امروزه برخی در تلاش هستند آن را از  ما بگیرند.

وی با تصریح بر این که تهدید کردن و سخنانی از قبیل خلع سلاح کردن موجب نخواهد شد که ما دشمن اصلی خود را فراموش کنیم، ابرازداشت: این که رهبر معظم انقلاب در زمینه برجام بیان کرد مسؤولان همه کشورها حتی انگلیس می توانند وارد ایران شوند اما آمریکایی ها حق ورود به این کشور را ندارند به دلیل این این است که دشمن اصلی را شناسایی کرده است.

مدیر مرکز فقهی مدیریت اسلامی خاطرنشان کرد: رییس جمهور آمریکا زوال این امپراطوری را نوید می دهد زیرا با تصمیاتی که در نخستین روز های ریاست جمهوری اتخاذ کرده است نشان می دهد دارای تعادل نیست و ریاست چنین شخصی نشان ضعف دشمن است./1324/201/ص

ارسال نظرات