۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۲
کد خبر: ۴۷۸۲۸۰
سردار صفوی:

دکترین نظامی جمهوری اسلامی ایران دفاعی است

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا دکترین نظامی جمهوری اسلامی را دکترین دفاعی دانست و گفت: قدرت موشکی کشور جنبه بازدارنده دارد؛ اما آمریکایی ها و غربی ها درباه توان دفاعی جمهوری اسلامی سخنان بی منطق و نادرست مطرح می کنند.
سردار سرلشکر رحیم صفوی دستیار و مشاور عالی فرماندهی کل قوا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار سیدیحیی رحیم صفوی مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا امروز در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه قم با تأکید بر این که جمهوری اسلامی ایران خواستار برقراری صلح و پایداری است،گفت: قدرت دفاعی و بازدارندگی نیروهای مسلح منافع ملی را تأمین می کند و پشتوانه قدرت انقلاب است.

وی دکترین نظامی جمهوری اسلامی را دکترین دفاعی دانست و افزود: قدرت موشکی کشور ما با توان و تلاش جوانان بومی شده است و جنبه بازدارنده دارد؛ اما آمریکایی ها و غربی ها درباه توان دفاعی جمهوری اسلامی سخنان بی منطق و نادرست مطرح می کنند.

سردار رحیم صفوی با انتقاد از رفتارهای دوگانه غرب و آمریکا اظهار داشت: چرا آمریکایی ها درباره کلاهک های هسته ای و سلاح های رژیم صهیونیستی که فلسطین را غصب کرده یا درباره رژیم کودک کش آل سعود سکوت کرده اند اما درباره توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران اظهار نظر می کنند.

وی جریان های موجود در دنیا را به دو دسته تقسیم کرد و ادامه داد: یک سو مثلث شرارت به رهبری آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی با همکاری برخی کشورهای منطقه و اروپایی قرار دارد و طرف دیگر جریان حق به رهبری جمهوری اسلامی است که مکتب مقاومت و بیداری به شمار می رود و حتی فراتر از کشورهای مسلمان مستضعفان را در بر می گیرد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با اشاره به پرونده سیاه و پر از جنایت مستکبران در ایران و منطقه ابراز داشت: 17 هزار شهید ترور، جنگ تحمیلی 8 ساله، ایجاد جنگ نیابتی در منطقه، پشتیبانی از رژیم ظالم آل سعود و سرکوب کردن مردم بحرین بخشی از جنایات این پرونده سیاه است.

وی انقلاب اسلامی را در شکست آمریکا در عراق و افغانستان مؤثر دانست و عنوان کرد: آمریکا سعی داشت که در عراق حکومتی لاییک و دشمن با جمهوری اسلامی ایران به وجود آورد اما خوشبختانه با هوشیاری مرجعیت و مردم عراق این توطئه بی اثر ماند و یک حکومت اسلامی دارای اکثریت شیعه در دولت و پارلمان شکل گرفت و حکومتی دوست به وجود آمد.

سردار رحیم صفوی خاطرنشان کرد: آمریکا و متحدان آن در سوریه و عراق با حمایت های سیاسی و مشاوره های نظامی جمهوری اسلامی ایران شکست خورده اند، حلب در سوریه آزاد شده و در عراق نیز شرق موصل آزاد سازی شده که تا پایان امسال غرب آن نیز آزاد خواهد شد، این ها از تأثیرات انقلاب اسلامی است.

وی اضافه کرد: مردم منطقه از جوانان و جامعه ایرانی الگو می گیرند، در طول 38 سال انقلاب حوادث بسیاری خارج از مقیاس عادی رخ داد اما پیروزی انقلاب در سخت ترین شرایط معیارها و باور پذیری مردم نسبت به اسلام را تغییر داد، امروز انتشار پیام انقلاب و رهبری حکیم انقلاب توقف ناپذیر است و مردم سراسر جهان به ویژه جوانان این پیام نوید بخش را دریافت می کنند؛ حماسه ملت ایران در 22 بهمن پیام عزت بخش و تدام انقلاب را به جهان نشان خواهد.

مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا با بیان این که معضل کشور مسائل معیشتی، اقتصادی و فرهنگی است، گفت: مسؤولان باید با سیاست گذاری درست، بارنامه ریزی کارامد و عمل انقلابی برنامه ها را به پیش ببرند و سیاست های اقتصادی مقاومتی را اجرایی کنند./1323/202/ص

ارسال نظرات