۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷
کد خبر: ۴۷۸۳۰۰
استاد حوزه علمیه ملایر:

بی توجهی به مسائل عاطفی سبب بروز اختلالات نمایشی در فرد می شود

استاد حوزه علمیه ملایر گفت: مشکل شخصیت نمایشی با محبت و توجه به فرد برطرف می شود و باید دانست که مشکلات اختلالات رفتاری برای خود فرد واقعی است در حالی که در عالم واقع چنین مساله ای وجود ندارد.
بهداشت روانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمح غفاری استاد حوزه علمیه ملایر در حاشیه جلسه تربیت مشاور که عصر امروز در مدرسه اخوند همدان برگزار شد با اشاره به اهمیت توجه به اخلاق و روان در حوزه های علمیه گفت: وجه مشترک میان اختلالات سایکوتیک با واقعیت های مربوط به خود این است که این افراد با واقعیت های مربوط به دنیا ارتباطی ندارند و به همین دلیل رفتارهای عجیب غریب دارند و از جامعه منزوی می شوند.

وی با اشاره به پراکندگی مشکلات و اختلالات رفتاری و روانی در افراد گفت: روان‌گسیختگی معمولا در دهه سوم زندگی افراد بروز می کند و تمام رفتار و گفتار این افراد غیرطبیعی و عجیب و غریب است.

حجت الاسلام غفاری گفت: روان‌گسیختگی سه مرحله دارد نخست مرحله پیش نشانه ای دوم مرحله فعال و سوم مرحله باقی مانده است و باید دانست که به طور معمول باید آشفتگی آن افراد حداقل ششم ماه طول بکشد و دست کم یک ماه نشانه های فعال داشته باشد تا بتوان به آن ها روان گسیخته گفت.

وی خاطرنشان کرد: مرحله فعال نشانه هایی دارد که باید فرد در مدت یک ماه حداقل دو مورد از موارد را انجام دهد که؛ هذیان، توهم، بی تفاوتی عاطفی، رفتار آشفته و نشانه ای منفی از آن دسته هستند.

استاد حوزه علمیه ملایر گفت: هذیان عقیده غلطی است که عمیقا از سوی فرد پذیرفته شده است و توهم ادراک های کاذبی هستند که یکی از پنج حواس را در بر می گیرد و برای فرد مبتلا واقعی جلوه می کند.

وی ابراز داشت: شخصیت هیستریک یا نمایشی، یکی از انواع تیپ‌های شخصیت است که اختلالات در سطح ناهشیار دارد و در این موارد؛ افراد خود را به برخی مشکلات نسبت می دهند.

استاد حوزه علمیه ملایر گفت: مشکل شخصیت نمایشی با محبت و توجه به فرد برطرف می شود و باید دانست که مشکلات اختلالات رفتاری برای خود فرد واقعی است در حالی که در عالم واقع چنین مساله ای وجود ندارد.

وی افزود:اختلال هذیانی مساله ای است که افراد تنها یک هذیان روان پریش دارند و جالب اینکه معمولا می توانند در کارکردهایشان به نحو رضایت بخشی عمل کنند و به جز مواقعی که در مورد هذیان خود حرف می زنند برای دیگران عجیب و غریب نیست./202/979/ب1

ارسال نظرات