۱۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۳
کد خبر: ۴۷۸۳۱۳

تحصیل 147 طلبه خواهر در مدرسه علمیه الزهرا لردگان

مدیر مدرسه علمیه الزهرا لردگان با بیان اینکه در حال حاضر 147 طلبه در این مدرسه در حال تحصیل و فراگیری علوم دینی هستند، گفت: پذیرش طلاب در مدرسه علمیه الزهرا لردگان در دو مقطع دیپلم تمام وقت و دیپلم پاره وقت صورت می گیرد و تا کنون 144 نفر از این مدرسه فارغ التحصیل شده اند.
حوزه علمیه خواهران

خانم قنبری، مدیر مدرسه علمیه الزهرا لردگان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، با اشاره به اینکه مدرسه علمیه خواهران لردگان جزء قدیمی ترین مدارس علمیه خواهران استان است، گفت: این مدرسه از سال 79 با همت حجت الاسلام والمسلمین انصاری، امام جمعه لردگان راه اندازی شد که در سال 82 به صورت رسمی فعالیت خود را ادامه داده است.

وی با اشاره به اینکه این مدرسه دارای هیأت امنایی 7 نفره است که ریاست این هیأت امنا بر عهده امام جمعه لردگان است، افزود: به حمدالله از همان سالهای نخستین راه اندازی مدرسه علمیه الزهرا در لردگان زمین خوبی برای احداث ساختمانهای آموزشی و رفاهی به این امر اختصاص داده شده است و همین امر سبب شده که از نظر ساختمان جزء مدارس تراز اول استان باشد.

قنبری با اشاره به اینکه به حمدالله این مدرسه هم دارای ساختمان آموزشی و خوابگاه به صورت جداگانه است، اظهار کرد: ساختمان آموزشی این مدرسه با پیگیریهای مستمر مدیریت استانی و امام جمعه لردگان در سال 90 با متراژ قابل قبول احداث شده است و هم اکنون در حال بهره برداری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر 147 طلبه در این مدرسه در حال تحصیل و فراگیری علوم دینی هستند، ابراز کرد: پذیرش طلاب در مدرسه علمیه الزهرا لردگان در دو مقطع دیپلم تمام وقت و دیپلم پاره وقت صورت می گیرد و تا کنون 144 نفر از این مدرسه مدرک گرفته و فارغ التحصیل شده اند.

استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه فارغ التحصیلان این مدرسه علمیه دارای مدرک سطح دو حوزه که معادل کارشناسی است، هستند، افزود: برای آغاز سال تحصیلی جدید آمادگی کامل داریم و پذیرش جدید برای بهمن ماه جاری در این مدرسه صورت نمی گیرد.

این مقام مسؤول با اشاره به فعالیتهای فرهنگی مدرسه علمیه خواهران الزهرا گفت: فعالیتهای فرهنگی حول محور تبلیغ دین در قالب اعزام مبلغ به مناطق مختلف شهرستان، ادارات و محافل مختلف دینی، برگزاری نشستهای معرفتی، برگزاری جشن های مذهبی و در یک کلام نشر معارف ناب اسلامی در بین عموم مردم به ویژه بانوان صورت می گیرد.

وی همچنین با اشاره به فعالیتهای پژوهشی این مدرسه علمیه اظهار کرد: سال گذشته معاونت پژوهش مدرسه علمیه خواهران لردگان رتبه نخست استانی را در بین سایر معاونتها به دست آورد و امسال نیز در گروه رشد حائز رتبه نخست استانی شد./302/9457/ب1

ارسال نظرات