۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۴۷۸۳۲۶
با پذیرش 14 طلبه نوورود؛

مدرسه علمیه خواهران محدثه بازفت فعالیت تحصیلی خود را آغاز می کند

مدیر مدرسه علمیه محدثه بازفت با بیان اینکه این مدرسه با 14 طلبه جدیدالورود فعالیتهای تحصیلی خود را آغاز خواهد کرد، گفت: مراسم افتتاح رسمی مدرسه علمیه محدثه روز پنج شنبه هفته جاری 21 بهمن ماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان برگزار می شود.
طلاب خواهر

خانم رحیمی، مدیر مدرسه علمیه محدثه بازفت، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، به افتتاح رسمی این مدرسه علمیه همزمان با سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: مراسم افتتاح رسمی مدرسه علمیه محدثه روز پنج شنبه هفته جاری 21 بهمن ماه با حضور نماینده ولی فقیه در استان، مدیریت حوزه های علمیه خواهران و مسؤولان مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران کشور در شهر بازفت برگزار می شود.

وی با اشاره به اینکه این حوزه علمیه از سالها قبل کار خود را آغاز کرده بود اما از آن جایی که به صورت رسمی در مرکز مدیریت های حوزه علمیه خواهران ثبت نشده بود، با مشکلات فراوانی دست و پنجه نرم می کردند، افزود: بحمدالله با آغاز سال تحصیلی جدید در بهمن ماه جاری فعالیت رسمی مدرسه و تحصل طلاب در پایه اول شروع خواهد شد.

خانم رحیمی با بیان اینکه این مدرسه با 14 طلبه جدیدالورود فعالیتهای تحصیلی خود را آغاز خواهد کرد، گفت: تأسیس و راه اندازی مدرسه علمیه خواهران در دوردست ترین منطقه استان چهارمحال و بختیاری با پیگیری های مدیریت استانی کاری منحصر به فرد در سطح کشور و از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

این استاد حوزه علمیه با اشاره به اینکه مؤسس مدرسه علمیه محدثه امام جمعه شهرستان کوهرنگ است، اظهار کرد: در حال حاضر 7 نفر از افراد معتمد و روحانی مستقر در منطقه به عنوان هیأت امنا شناسایی شده اند که انشالله در قالب نشستهای مشترک با آنها مشکلات مدرسه برای پیگیری منتقل خواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه محدثه بازفت همچنین با بیان اینکه در حال حاضر ساختمان مدرسه متعلق به آموزش و پرورش است و از سوی مدیریت حوزه های علمیه خواهران به صورت اجاره در اختیار مدرسه علمیه محدثه گذاشته شده است، خاطرنشان کرد: در نخستین فرصت باید مقدمات واگذاری زمین به مدیریت استانی جهت تخصیص اعتبار برای احداث ساختمان این مدرسه صورت گیرد چرا که فضای مناسب جهت امور آموزشی و خوابگاه از ضرورتها است.

این مقام مسؤول در ادامه به تشریح اهداف حوزه های علمیه خواهران پرداخت و گفت: تربیت خواهران دین شناس، صاحب ‌نظر و توانمند در تبلیغ و تدریس به ویژه با رویکرد پاسخگویی و حل مسائل زنان از جمله اهداف مدارس علمیه خواهران است که از مهمترین ضرورتهای امروز مناطق محرومی همچون بازفت به حساب می آید.

وی با بیان اینکه از مطالبات رهبری ورود زنان نخبه حوزوی و دانشگاهی در مسائل زنان و بانوان است، ادامه داد: بانوان حوزوی با توجه به امر تبلیغ می ‌توانند با بیان آسیبهای اجتماعی، کاهش امنیت روانی و مضرات بی‌حجابی و بدحجابی در این امر مهم ایفای نقش کنند./9457/302/ب2

ارسال نظرات