۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۳
کد خبر: ۴۷۸۳۶۱
مدیر حوزه علمیه آیت الله دامغانی همدان:

تشکیل اتاق فکر در حوزه های علمیه ضروری است

مدیر حوزه علمیه آیت الله دامغانی همدان گفت: حورزه ها می توانند در تصمیم سازی و جریان سازی برای تداوم انقلاب، تأثیر بسزایی داشته باشد، همانطور که به پیروزی رسیدن و ماندن انقلاب نتیجه جریان سازی انقلابی علما و روحانیان بود.
اتاق فکر تبلیغ

حجت الاسلام علی رسولی فرح، مدیر حوزه علمیه آیت الله دامغانی همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، درباره نقش حوزه در شکل گیری، پیروزی و تداوم انقلاب، گفت: خداوند متعال می فرماید که سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی کند مگر اینکه خود آن قوم سرنوشت خود را تغییر دهد و انقلاب اسلامی نتیجه تلاش روحانیت و در کنار آن ها مردم برای تغییر سرنوشت ملت بود.

وی ابراز داشت: پس از انقلاب، چیزی که در جامعه می بینیم این است که بخش زیادی از منافع انقلاب متوجه این مردم شد، این نشان می دهد که کسانی که متدین بودند نقش بیشتری در به ثمر رسیدن انقلاب داشته اند.

مدیر حوزه علمیه آیت الله دامغانی همدان، تصریح کرد: عده ای از غیرمتدینان هم در جریان و مسیر انقلاب و منافعی هم به دست آوردند و البته چه بسا عده ای نیز در این مسیر به فکر آخرت خود افتادند.

وی خاطرنشان کرد: علما و روحانیت،در زمان قبل از انقلاب، از همه زودتر و بیشتر ظلم ها و بی عدالتی هایی که به مردم تحمیل می شد را درک و در مقاطع مختلف بیشتر از همه برای به ثمر رسیدن و تداوم انقلاب و نظام تلاش و ایثار کردند.

حجت الاسلام رسولی فرح افزود: شهدای جنگ تحمیلی در بین روحانی شش برابر و در بین فرزندان آنها چهار برابر بیشتر از سایر اصناف بوده است و این نشان دهنده تلاش و ایثار علما و روحانیت در همه مقاطع و مسائل اجتماعی و سیاسی انقلاب است از سال ها قبل و از زمان شیخ کلینی تا امام خمینی(ره) ادامه داشته است.

وی ابراز داشت: هنوز هم غصه خور و رنجکش انقلاب حوزه و روحانیان هستند و بحمدالله، هم تولد انقلاب از حوزه بوده است و هم رشد و بقای انقلاب نتیجه تلاش های حوزه بوده است و انشاالله خواهد بود.

مدیر حوزه علمیه آیت الله دامغانی همدان بر لزوم تشکیل اتاق فکر در حوزه تأکید کرد و گفت: اتفاقاتی که در جامعه و کشور پیش می آید، در اتاق فکرها که اصطلاحا به آن جریان می گویند، غالبا از قبل تصمیم گرفته شده است و اگر حوزه در این مقوله پیشگام نباشد، صد البته ائمه کفر و نفاق پیشگام خواهند شد.

وی ادامه داد: حورزه ها می توانند در تصمیم سازی و جریان سازی برای تداوم انقلاب، تأثیر بسزایی داشته باشد، همانطور که به پیروزی رسیدن و ماندن انقلاب نتیجه جریان سازی انقلابی علما و روحانیان بود.

حجت الاسلام رسولی فرح در پایان گفت: همانطور که از سال هل قبل دیدیم، آمریکا و دشمنان داخلی و خارجی هر آنچه در توان داشتند برای توطئه علیه کشور و نظام ما در عرصه های فرهنگی، سیاسی و اقتصادی به کار گرفتند و حوزویان باید بدانند لازمه مقابله با دشمنان، تشکیل اتاق فکر در حوزه ها است./979/302/ب2

ارسال نظرات