۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷
کد خبر: ۴۷۸۳۸۰
عضو مجمع نمایندگان حوزه:

مدارس علمیه استان هرمزگان باید توسعه یابند

عضو مجمع نمایندگان حوزه با اشاره به کمبود امام جمعه و مبلغ در شهرستان های استان هرمزگان، خواستار توسعه مدارس علمیه این استان شد.
حوزه استان هرمزگان

حجت الاسلام غلامرضا حاجبی نماینده طلاب و فضلای توابع استان هرمزگان در مجمع نمایندگان حوزه علمیه در گفت وگو با خبرنگارخبرگزاری رسا به تشریح ظرفیت های فرهنگی استان هرمزگان پرداخت و ابراز کرد: این استان دارای 1500 طلبه خواهر و برادر است که حدود 170 طلبه این استان در قم در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: شهرستان های استان هرمزگان 9 حوزه علیمه دارند، در مقابل این تعداد حوزه علمیه که ما داریم، اهل سنت حدود 40 حوزه علمیه دارند که بیش از 6هزار طلبه در آنها در حال تحصیل هستند در حالی که تعداد طلاب ما در بخش خواهران و برادران حدود 1500 نفر می شوند.

حجت الاسلام حاجبی توسعه مدارس حوزه علمیه را در استان هرمزگان ضروری دانست و ابراز کرد: منطقه قلعه قاضی بندر عباس 33 مسجد دارد که تنها دو روحانی در این قسمت است؛ بنابراین بایستی طلاب بیشتری را برای این منطقه و سایر مناطق که با این مشکل روبرو هستند، پرورش داد.

استاد حوزه علمیه عنوان کرد: در طرح هجرت مناطقی که شهر محسوب می شوند روحانی فرستاده نشود، این در حالی است که در استان ما خیلی از مناطق اسم شهر را دارند ولی امکاناتشان از یک روستا هم کم تراست؛ بنابراین چون شهر هستند برای آنها مبلغ فرستاده نمی شود که این ملاک اشتباهی است.

وی با بیان اینکه کمبود امام جمعه و مبلغ در شهرستانهای این استان حس می شود، گفت: خیلی از مساجد این شهرستان ها خالی هستند و این یک مشکل اساسی محسوب می شود که باید بر طرف شود.

حجت الاسلام حاجبی تصریح کرد: امروز در استان هرمزگان طلبه های بسیار مستعد، متدین، ولایی و انقلابی وجود دارد که این خود یک ارزش برای این منطقه محسوب می شود؛ بنابراین باید در جایگاه های مختلف مورد استفاده قرار بگیرند.

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه مشکلات مالی فراوانی گریبان گیر حوزه های علمیه این منطقه است و نباید با سایر استانها مقایسه شود، گفت: این استان مناطق دور افتاده و فقیر زیادی دارد، بنابراین مبلغی که برای تبلیغ به این قسمت می رود با مقدار حقوقی که می گیرد، با توجه به مشکلات زیاد و امکانات کمی که در آنجا وجود دارد نمی تواند در آنجا دوام بیاورد و تبلیغ دین خدا را کند./875/ت302/ی

ارسال نظرات