۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
کد خبر: ۴۷۸۴۲۴
امام جمعه بجنورد:

حضور مؤثر بانوان در صحنه‌های انقلاب و دفاع مقدس مشهود است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: بانوان ایران اسلامی پا به‌ پای مردان در تمامی صحنه‌های مختلف انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس حماسه آفریده‌اند.
حجت الاسلام یعقوبی - دیدار با مدیرکل بانوان استانداری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد، امروز در دیدار مدیرکل امور بانوان استانداری خراسان شمالی و جمعی از مسؤولان امور بانوان دستگاه‌های اجرایی استان، اظهار کرد: جایگاه و منزلت زن در نگاه قرآن و دین مبین اسلام بسیار رفیع بوده و اسلام برای بانوان اهمیت ویژه‌ای قائل شده است.

وی با بیان اینکه از نگاه قرآن و اسلام زن و مرد مکمل یکدیگر بوده و هیچ یک به‌ عنوان طفیلی و دیگری به‌ عنوان اصلی قلمداد نشده است، اضافه کرد: براساس آموزه‌های دینی هر دوی آنها از اصول مشترک زندگی موفق هستند و هر کدام بدون دیگری ناقص است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: طبق آیات قرآن کریم زن و مرد لباس یکدیگر بوده و هیچ انسانی بدون لباس نمی‌تواند زندگی کند و این نکته بیانگر آن است که همسران مایه حفاظت و آبروی یکدیگر بوده و هر دوی آنها می‌توانند در زندگی نقش‌آفرین باشند.

وی ادامه داد: اما یکی از آن دو به لحاظ فیزیکی قوی‌تر بوده و باید کارهای سخت زندگی را به دوش بکشد و دیگری ازلحاظ فیزیکی کمی ضعیف‌تر و لطیف‌تر ساخته شده و باید کارهایی نظیر تربیت فرزندان و ایجاد الفت و آرامش در خانواده را انجام دهد؛ درنتیجه هیچ‌کدام نمی‌توانند مانع رشد دیگری باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی تأکید کرد: کمال‌جویی، وقف مردان نبوده و رشد معنوی زن و مرد نمی‌شناسد؛ زیرا طبق آموزه‌های قرآن ايمان و عمل صالح دو بال پرواز بشر به‌سوی مقام انسانيت و درك خلیفه‌اللهی و وصول به سرمنزل مقصود است و تنها مختص مردان نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: مرد و زن در سنگر زندگی هر دو مجاهد هستند؛ از این‌ رو هر مردی در راه برآوردن مایحتاج زندگی خود و عیالش از دنیا برود مجاهد فی سبیل الله است.

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی خاطرنشان کرد: در بیان شأن و منزلت بانوان همین بس که از دامن زن مرد به معراج می‌رود.

وی اظهار کرد: اگر مادران در تربیت فرزندان خود کوشا باشند، آنها را در راه و مسیر اسلام تربیت کرده و به وظایف خود در خانواده آگاه باشند بدون شک جامعه اسلامی به بهشت برین مبدل می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه افزود: زنان می‌توانند فضای جامعه را لطیف و پرنشاط کنند و هنر زنان مسلمان ایران هم این است که در عین داشتن عفت و داشتن حجاب، با کار و تلاش در عرصه‌های اقتصادی، یاور همسران خود بوده و در مسیر توسعه اقتصادی جامعه پا به پای مردان گام برمی‌دارند.

وی با تأکید بر اهمیت مشاغل خانگی برای بانوان، گفت: مشاغل خانگی بانوان نقش بسزایی در اقتصاد مقاومتی کشور دارد؛ اما بانوان در امر اشتغال در هر حوزه‌ای نباید وظیفه‌ اصلی خود که همان ایجاد زمینه‌های آرامش در خانواده و فرزندآوری است را فراموش کنند./9314/202/ب2

ارسال نظرات