۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴
کد خبر: ۴۷۸۴۲۵
آیت الله سلیمانی:

پرستاری ریشه در ایمان و عقیده دارد

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: پرستاری افزون بر علم، فن و تاکتیک به شکل یک ایمان و عقیده است.
آیت الله سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی، ظهر امروز در نشست با نمایندگانِ پرستاران و اعضای هیأت مدیره نظام پرستاری زاهدان در دفتر نمایندگی شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سیستان و بلوچستان ضمن تبریک ولادت حضرت زینب(س) و دهه فجر، گفت: تعیین درصد، کار دقیقی نیست اما همه بر این باور هستند که ۳۰ درصد درمان به تشخیص دکتر و بقیه آن به پرستاری پرستاران بستگی دارد.

وی با بیان اینکه نقش پزشکان اگر پس از تشخیص به عمل منجر شود دو ساعت کار دارد، عنوان کرد: پس از آن پرستاران از استراحت خود خواهند گذشت که به رسالت پرستاری بر بالین بیماران بپردازند.

آیت الله سلیمانی خاطرنشان کرد: پرستاران را باید به معنای واقعی در جایگاه خودشان دید تا در حاشیه نباشند.

وی با اشاره به اینکه ریشه پرستاری در تاریخ ما به حضرت زینب کبری(س) برمی‌گردد، تصریح کرد: زینب کبری امین پدر، مادر و برادر بوده و ایثار و فداکاری‌های او برکسی پوشیده نیست.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان ادامه داد: ما به عنوان گروهی مسلمان در مفاخر دینی خود نداریم که در زمان جنگ و در خط مقدم، بانویی مشاوره درمانی بدهد.

وی گفت‌: پیوند پرستار و بیمار یک تکلیف شرعی است که باید به بهترین نحو ارائه شود؛ پرستاری افزون بر علم، فن و تاکتیک به شکل یک ایمان و عقیده است.

وی با اشاره به اینکه پرستاران در زمانی که کپسولی از تجربه هستند بازنشسته می‌شوند، اظهار داشت: پرستاران با گذشت زمان از روحیه قوی برخوردار می‌شوند و از تجربه بی بدیل آنها می‌توان استفاده کرد.

امام جمعه زاهدان گفت: رشته پرستاری ضعیف ترین رشته است و در این زمینه، نوع صحبت با بیمار بیشتر از هر موضوعی باید مورد توجه قرار گیرد./202/831/ب1

ارسال نظرات