۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۶
کد خبر: ۴۷۸۴۹۱
نماینده خبرگان رهبری:

انقلاب اسلامی با عمل به آیات قرآنی پیروز شد

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با اشاره به این‌که مهجوریت قرآن در جوامع اسلامی منجر به تسلط بیگانگان و سلطه‌گران در طول زمان خواهد شد، گفت: انقلاب اسلامی با عمل به آیات قرآنی پیروز شد.
محمدتقی پورمحمدی، امام جمعه مراغه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام والمسلمین محمدتقی پورمحمدی، نماینده مردم آذربایجان‌شرقی در مجلس خبرگان رهبری عصر امروز در جمع فعالان قرآنی شهرستان مراغه با تأکید بر این‌که انقلاب اسلامی ایران به برکت عمل به آیات قرآنی به پیروزی رسید، اظهار داشت: اگر به تمامی آیات قرآنی عامل باشیم، دیگر مشکلی فراروی جامعه اسلامی نخواهد بود.

وی با اشاره به نقش سازنده آموزه های قرآنی برای هدایت بشر به سوی کمال گفت: قرآن بشریت را به سوی تعالی فکری و معنوی رهنمون می کند؛ در حقیقت قرآن نسخه شفا بخش برای بشریت در طول تاریخ بوده و رستگاری در برابر پروردگار الهی، عمل به آموزه های این کتاب الهی بر اساس سنت و سیره پیامبر(ص) و اهل بیت(ع) است.

امام جمعه مراغه با اشاره به این‌که مهجوریت قرآن در جوامع اسلامی منجر به تسلط بیگانگان و سلطه‌گران در طول زمان خواهد شد، ادامه داد: به برکت انقلاب اسلامی تکنولوژی در خدمت دین قرار گرفته و جوانان به سهولت می توانند به معارف قرآن دست یافته و به آن عمل کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی با بیان این‌که قرائت قرآن مقدمه‌ای برای درک مفاهیم آیات الهی است، گفت قرآن و آموزه های الهی کلام الله مجید، راهنمایی روشن برای مردم و امت اسلامی در تاریک ترین صحنه های تاریخ بوده و موجب هدایت انسان به سوی صلح، آرامش و پیشرفت های علمی و فرهنگی بوده است.

نماینده خبرگان رهبری در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم تعقل و تدبر در آیان قرآنی گفت: مادامی که عامل به آیات قرآنی نباشیم؛ با مشکلات و معضلات عدیده مواجه خواهیم بود، بنابر این مردم به ویژه نسل جوان باید با کلام الهی مانوس شده و از معارف، نکات پندآموز و علمی این معجزه الهی در جهت تعالی و خدمت به خلق استفاده کنند.

امام جمعه مراغه با بیان این‌که برگزاری محافل انس با قرآن نقش مهمی در ترویج فرهنگ قرآنی دارد، افزود: بر اساس تاکیدات رهبر انقلاب باید جلسات قرآنی و محافل انس با این کتاب الهی رونق پیدا کرده و جوانان در عمق و معانی آیات آن تفکر کرده و از آن بهره مند شوند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی پورمحمدی با بیان این که قرآن یکی از شفاعت کنندگان مردم در قیامت اضافه کرد: این کتاب الهی با هدایت به سوی نور و خداوند، بشریت را از تفرقه برحذر داشته و انسان را به سوی وحدت رهنمون خواهد کرد و از این رو باید در بهره مندی از آموزه های قرآنی تلاش بیشتری شود./203/935/ب1

ارسال نظرات