۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹
کد خبر: ۴۷۸۵۰۳
حجت الاسلام ذوالنور مطرح کرد؛

اقتدار نظامی مهمترین عامل بازدارندگی استکبار

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یک اقدام مهم در نبرد نامتقارن، پیشرفت در زمینه موشکی است، گفت: اگر کوچکترین اقدامی از سوی استکبار انجام شود، صدها موشک به سمت اسرائیل شلیک خواهد شد.
حجت الاسلام ذوالنور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در جمع طلاب مدرسه علمیه امام عصر(عج) قم با بیان اینکه با برجام تهدیدها رفع نشده است، گفت: اگر بصیرت رهبر معظم انقلاب و آمادگی کشور در زمینه نظامی نبود، تهدیدها دو چندان می شد؛ اصول نانوشته جمهوری اسلامی باید از سوی مسؤولان و دولتمردان رعایت شود تا تهدیدات را کاهش دهد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: دشمنی که هم مرز ما نباشد و فرامنطقه است، باید یک برتری هایی نسبت به جمهوری اسلامی ایران حداقل در زمینه هوایی، دریایی و سایبری داشته باشد که بتواند به ایران حمله کند.

حجت الاسلام ذوالنور عنوان کرد: ایالات متحده آمریکا در سال گذشته  میلیاردها دلار هزینه نظامی داشته است؛ با توجه به این وضعیت، نظر سوم این است که قبول داریم که آمریکا برتری هایی دارد؛ اما این را قبول نداریم که هر کس قدرت داشته باشد، پیروز است؛ این که هر کشوری قوی تر باشد پیروز است، با دین و اعتقادات ما در تضاد است.

وی ادامه داد: استراتژی نبرد نامتقارن از سوی جمهوری اسلامی ایران عاملی است که مانع پیروزی کشورهای قدرتمند علیه ایران می شود؛ در آینده پژوهی های غربی عدم تقارن را اینگونه تعریف می کنند که اگر می خواهیم برتری نظامی خود را حفظ کنیم باید به فلان نقطه برسیم؛ اما ایران برعکس عمل کرده و به دنبال این است که چه کاری انجام دهد تا نقاط قوت کشورهای قدرتمند را ضعیف و بی اثر کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: یک اقدام مهم در نبرد نامتقارن، پیشرفت در زمینه موشکی است؛ وسیله ای که بتواند عمده قوای دشمن را تهدید کند، موشک است؛ الحمدلله در این زمینه به شکلی سرمایه گذاری شد که امروز موشک های بالستیک و قاره پیما تولید می شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: آمریکا 36 پایگاه در منطقه دارد و سراسر سواحل بحرین در تصرف آمریکاست؛ به همین دلیل، جمهوری اسلامی ایران نمی تواند به بحرین کمک کند.

وی با تأکید بر اقتدار موشکی ایران، گفت: جمهوری اسلامی ایران بر روی تمامی این پایگاه ها ثبت تیر کرده است و آمادگی منهدم ساختن این پایگاه ها از سوی ایران وجود دارد؛ اگر آمریکا موشکی به سمت ایران شلیک کند، پیش از اینکه به زمین نشستن گرد و غبار خاک این موشک، موشک های ایرانی اسرائیل و تلاویو و پایگاه های نظامی آمریکا در منطقه را نابود خواهند کرد.

حجت الاسلام ذوالنور به توضیح انواع موشک های جنگی پرداخت و گفت: موشک ها به دو دسته کروز و بالستیک تقسیم می شوند؛ موشک های کروز در جو زمین حرکت می کنند و از سوی پدافندها مورد هدف قرار می گیرند؛ سرعت این موشک ها هم خیلی زیاد نیست و مسیرهای طولانی را در بیش از یک ساعت طی می کند.

وی به شیوه کار موشک بالستیک اشاره کرد و گفت: موشک بالستیک در خارج از جو حرکت می کند؛ این موشک یک دقیقه فرصت می برد تا به خارج از جو برسد، در فضا بی وزن شده و با پیشران حرکت کرده و پس از رسیدن به هدف، با سرعتی سرسام آور به سمت هدف حرکت می کند؛ در فضا هیچ کس نتوانسته جرمی را مورد هدف قرار دهد؛ از زمان شلیک تا اصابت موشک بالستیک به هدف به طور کلی هفت دقیقه طول می کشد؛ همچنین کلاهک های این موشک ها به گونه ای است که امواج راهدارها را منحرف می کند و امکان رد گیری این موشک وجود ندارد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: دشمن می داند که اگر کوچکترین اقدامی علیه جمهوری اسلامی انجام دهد، ایران هم اقدام متقابل می کند؛ با توجه به اقتدار نظامی که در ایران ایجاد شده نتیجه می گیریم که برجام هیچ تهدیدی را برطرف نکرده بلکه توان نظامی توانسته چنین افتخاری را برای ایران به وجود آورد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در این دولت بیشترین فشار بر حلقوم نیروهای مسلح وارد شده است و اگر به این شکل پیش برود، ما آسیب پذیر خواهیم شد؛ با حول و قوه الهی همه پیشرفت های ما بومی است و به حدی از قدرت رسیده ایم که دیگر دشمن نتواند ایران را مورد تهدید قرار دهد.

وی با بیان این که بیشترین تمرکز تحریم در زمینه های هسته ای، نانو، نظامی و موارد از این دست بوده است، تأکید کرد: دقیقا در مواردی که تحریم ها بیشتر بوده بیشترین پیشرفت ها را داشته ایم؛ پس مشکل ما تحریم نیست بلکه مشکل اصلی بی عرضگی، بی اعتقادی و بی دینی است.

حجت الاسلام ذوالنور در ادامه گفت: افراد وابسته، غرب زده و بی عرضه نمی توانند به چنین پیشرفت هایی برسند؛ مهمترین رمز پیشرفت در زمینه های ذکر شده، وابسته بودن و تبعیت آن ها از رهبر معظم انقلاب بوده است.

وی ادامه داد: مشکل اصلی کشور این است که چنین روحیه ای وجود ندارد؛ ما هر چه بد بختی داریم از فقدان این انگیزه ها است؛ آقا زادگی و نور چشمی بودن حرکت افرادی مثل شهید احمدی روشن و تهرانی مقدم را متوقف نکرد و منافع شخصی را بر مناقع ملی ترجیح ندادند.

وی در واکنش به اظهارات اخیر ترامپ علیه ایران، تصریح کرد: آقای ترامپ الان گرم است و متوجه نیست که رؤسای جمهوری پیش از او که قدرت بیشتری داشتند جرأت تهدید نداشتند و هیچ کاری هم نتوانستند بکنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: ما باید داخل کشور را تقویت کنیم؛ فهم عمیق سیاسی، ولایت مداری، بصیرت افزایی و آگاه ساختن افراد در زمینه اصول و ارزش ها است که کشور را قدتمند و متحد می کند./840/202/ص

ارسال نظرات