۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۴۷۸۵۱۰
مدير حوزه علميه خراسان شمالي:

جهانی‌سازی ارزش‌های اسلامی و انقلابی رسالت طلاب و روحانیان است

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی با بیان اینکه روحانيان بايد با توسعه ارزش‌های انقلابي و اسلامي در راستاي تحقق حكومت عدل جهاني گام بردارند، گفت: درواقع جهانی‌سازی ارزش‌های اسلامی و انقلابی از رسالت‌های مهم طلاب و روحانیان است.
حجت الاسلام سالاری مکی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، مدير حوزه علميه خراسان شمالي، امروز در جمع اساتيد مدارس علميه استان، با گراميداشت ایام‌الله دهه فجر و سی و هشتمین سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، با اشاره به رسالت حوزه و حوزویان، اظهار کرد: حوزه انقلابی، جهانی می‌اندیشد.

وی افزود: روحانيان بايد با توسعه ارزش‌های انقلابي و اسلامي، سير انقلاب را به سمت جهانی‌سازی ادامه داده و در راستاي تحقق حكومت عدل جهاني و از بين بردن ظلم و فساد گام بردارند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی اضافه کرد: مردم و روحانیون باید با تکیه بر داشته‌های خود و توسعه ارزش‌های انقلابی و اسلامی، سیر انقلاب را به سمت فراگیری آن در جهان پیش برند.

دبیر شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی افزود: بایستی روحانيان پیشبرد اهداف متعالی انقلاب در ابعاد جهانی را در دستور کار خود قرار داده تا با تسريع حركت انقلاب به سمت جهاني شدن، شاهد فجر جهانی و ظهور منجی عالم بشریت باشیم.

حجت‌الاسلام سالاري مكي ادامه داد: در اين راستا حوزه‌های علمیه به‌عنوان منادیان عدالت و طلایه‌داران مبارزه با طاغوت و ظلم، در هر برهه‌ای از حرکت‌های انقلابی و اسلامی ابتدا خود حرکت کرده‌اند و سپس مردم به آنها اقتدا كرده و از آنها پشتيباني کرده‌اند.

وی با اشاره به اينكه توسعه گفتمان امام (ره) و رهبری شرط انقلابی گری است، اضافه كرد: امروز باید حوزه‌های علمیه و روحانيان به دور از حواشی سرگرم‌کننده و ظواهر فریبنده با بصیرت کافی برای توسعه گفتمان امام خميني (ره) و رهبر معظم انقلاب حول علم ولايت تلاش کرده و با انسجام بیشتر به ترویج ارزش‌های اسلامی و بصیرت انقلابی در جامعه جهانی بپردازند.

حجت‌الاسلام سالاري مكي در ادامه با اشاره به آيه شريفه «يَئِسَ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ دِينِكُمْ فَلَا تَخْشَوْهُمْ وَاخْشَوْنِ»، تصريح كرد: امروز حوزه‌های علميه بايد با توسعه گفتمان امام راحل و رهبری انقلاب، اين آيه را به‌عنوان برنامه مبارزاتي خود عليه جنگ نرم دشمن قرار داده تا به اين طريق بتوانند از نفوذ سیاست‌های فكري و عقيدتي دشمنان جلوگيري كنند.

وی خاطرنشان کرد: باید به سبک جهادی امام خمینی (ره) و یاران باوفایشان در مبارزه خود از سال 1342 تا 1357 که یک دوران طلایی است، اقتدا كنيم تا به اين طريق به معناي آيه شريفه «وَنُرِيدُ أَنْ نَمُنَّ عَلَى الَّذِينَ اسْتُضْعِفُوا فِي الْأَرْضِ وَنَجْعَلَهُمْ أَئِمَّةً وَنَجْعَلَهُمُ الْوَارِثِينَ» جامه عمل پوشیده شود و با افزایش کمی و کیفی در آن مسیر، ثابت‌قدم حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام سالاري مكي اظهار داشت: حضرت امام خمینی (ره) به‌عنوان خورشیدی بر تاریکی ظلم و فساد تابید و مردم ایران هم ترس و ظلم‌پذیری را کنار زده، با مقاومت و استمرار در برابر خواسته به‌حق خود و با اهدای خون جوانان شجره طیبه انقلاب را بعد از 38 سال به درخت تنومندی تبدیل کردند./202/9314/ب1

ارسال نظرات