۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۴۷۸۵۱۶
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

آثار هنری فاخر باید در زمینه قرآن تولید شود

سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم فراگیر شدن فرهنگ قرآنی در جامعه را نیازمند همفکری و هم اندیشی با اصحاب فرهنگ و هنر که علاقه مند به این حوزه هستند، دانست.
وحید فرجی

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، وحید فرجی در نشست هم اندیشی مدیران موسسه های قرآنی استان قم در تالار مجتمع فرهنگی هنری شهید سید مرتضی آوینی قم، با بیان این که زبان هنر زبان موثری است، افزود: به عنوان نمونه مشاهده می کنید هنگامی که فیلمی در رابطه با حضرت یوسف(ع) ساخته شد، این فیلم در ٥٤ کشور به نمایش درآمد که کار بزرگی در این زمینه بود، از این رو در زمینه هنر این آمادگی را داریم که ارتباط بین اصحاب فرهنگ و هنر با موسسه های قرآنی در سطح استان و کشور ایجاد شود.

وی تصریح کرد: تلاش و کوشش می کنیم که بخشی از برنامه های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سال آینده، توجه و استفاده از ابزار هنر در توسعه معارف اسلامی و قرآنی باشد.
وی گفت: باید برای اهتمام بیشتر کودکان و نوجوانان به موضوع های قرآنی برنامه ریزی کنیم و نیازمند مشارکت و همکاری همه در این زمینه هستیم تا نسل جدید به فعالیت در این حوزه علاقه مند شود.
فرجی اظهار کرد: عشق و علاقه به قرآن کریم لازم است که از دوران کودکی و نوجوانی به وجود آید و از موسسه ها و کارشناسان قرآنی می خواهیم که طرح ها و ایده های جدید خود را در این زمینه برای علاقه مندی بیشتر نسل جدید به معارف قرآنی ارائه دهند.
سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم تاکید کرد که جلسه های هم اندیشی با کارشناسان و مدیران موسسه های قرآنی استان قم به صورت فصلی برگزار خواهد شد.
هم چنین در این جلسه از درس اخلاق استاد سید محسن میرباقری از استادان قرآن کریم در سامانه موسسه فرهنگیِ قرآن و عترت نورالمجتبی(ع) به نشانی اینترنتی http://www.namquran.org رونمایی شد.
این جلسه با حضور مسئولان امور قرآنی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و مدیران موسسه های قرآنی استان برگزار و در پایان این جلسه به پرسش های مدیران موسسه های قرآنی شرکت کننده در این جلسه پاسخ داده شد./872/د102/ی

ارسال نظرات