۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۹
کد خبر: ۴۷۸۵۴۷
امام جمعه بندرعباس:

دهه فجر فرصتی برای معرفی دستاوردهای اصیل انقلاب اسلامی است

امام جمعه بندرعباس گفت: دهه فجر فرصتی برای معرفی دستاوردهای اصیل انقلاب اسلامی است تا نسل جوان جامعه امروز با مجاهدت‌های فراوان نسل انقلاب آشنا شوند و بتوانند وضعیت امروز را با گذشته مقایسه کنند.
آیت الله غلامعلی نعیم آبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌آبادی، امام جمعه بندرعباس عصر امروز در مراسم جشن دهه فجر در بندرعباس، گفت: دهه فجر و آیین های آن، تکریم از خوبی و ایثار پدیدآورندگان آن محسوب می شود.

وی افزود: مهر، محبت، یکپارچگی و ایستادگی مردم مسلمان ایران در مقابل استکبار جهانی که حامی رژیم پلید پهلوی بود و رهبری هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد.

امام جمعه بندرعباس با تأکید بر اینکه باید قدردان دهه فجر باشیم، تصریح کرد: انقلاب ناب محمدی به راحتی به دست نیامده بلکه برای پیروزی این انقلاب خون‌های زیادی ریخته شده و رشادت‌های فراوانی از سوی مردم غیور ایران اسلامی انجام شده است.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: باید شجاعت‌ ها و دلاوری‌ های مردان و شیرزنان ایران اسلامی در پیروزی انقلاب را درک کرد تا به اهمیت نظام اسلامی پی برد.

وی با تأکید بر نقش و اهمیت رهبری حضرت امام راحل در شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی، افزود: تاریخ سازی روز 12 بهمن سبب پیروزی انقلاب اسلامی در 22 بهمن شد.

امام جمعه بندرعباس ابراز داشت: رهبری‌ هوشمندانه امام خمینی(ره) و مجاهدت‌های ملت غیور ایران منجر به شکل‌گیری انقلاب اسلامی و غلبه بر نظام ستمشاهی شد؛ انقلاب اسلامی فرصتی گرانبها و ارزشمند است که باید با دقت از آن صیانت کرد.

آیت الله نعیم آبادی ادامه داد: دهه فجر فرصتی برای معرفی دستاوردهای اصیل انقلاب اسلامی است تا نسل جوان جامعه امروز با مجاهدت‌های فراوان نسل انقلاب آشنا شوند و بتوانند وضعیت امروز را با گذشته مقایسه کنند.

وی گفت: به برکت حضور مستمر مردم در صحنه دفاع از انقلاب و ارزش‌ های اسلامی شاهد حرکت رو به تعالی انقلاب اسلامی هستیم و این در حالی است که آمریکا با سیاست‌مدارانی دیوانه در مسیر زوال قرار گرفته‌ است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با بیان این که حفظ انقلاب یکی از واجبات و از وظایف همه آحاد جامعه به ویژه مسؤولان است، افزود: بزرگترین خیانت به انقلاب اسلامی رو آوردن برخی در مناصب مهم در کشور به خوی اشرافی‌ گری و فاصله گرفتن از مردم است که اعتماد مردم را مورد خدشه قرار می‌ دهد و باید برای حفظ انقلاب با آن مبارزه کرد.

وی بیان کرد: هیچ قدرتی در دنیا نخواهد توانست بر اراده ملت ایران غلبه کند و تجربه آن را نیز در دوران جنگ تحمیلی به خوبی مشاهده کردیم که همه قدرت‌های جهان با همه توانشان و با همه ابزارهای نظامی و اطلاعاتی خود تلاش کردند که انقلاب نوپای ملت ایران را به زانو درآورند اما خودشان به زانو درآمدند.

آیت الله نعیم‌ آبادی ادامه داد: انقلاب اسلامی متعلق به همه ملت ایران است، همان طور که در دوران دفاع مقدس و پس از آن شاهد بوده‌ایم که وقتی انقلاب در معرض تهدید و آسیبی قرار می‌گیرد همه ملت به خروش می‌ آیند، از این رو انقلاب اسلامی نیز متعلق به آحاد ملت ایران است که با دل و جان از دستاوردهای آن حراست و پاسداری می‌ کنند.

امام جمعه بندرعباس تأکید کرد: هیچ کس حق ندارد انقلاب را صرفا متعلق به خود و یا گروه و دسته و جناح خود بداند بلکه باید همه ما خودمان را متعلق به انقلاب بدانیم و برای سرافرازی و عزت انقلاب و ملت ایران تلاش کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان تصریح کرد: حفظ روحیه ایثار در جامعه، زنده نگاه داشتن یاد شهدا، هوشیاری مستمر در برابر توطئه‌ های دشمنان، پرهیز از روحیه اشرافی‌ گری، اتکای به ارزش‌ های انقلابی، مردم‌داری و سرکشی مستمر از عموم مردم به ویژه از ضعفا و تلاش برای تحقق عدالت اجتماعی از جمله تأکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای بقای انقلاب اسلامی است که باید آنها را جدی گرفته و در ایام دهه فجر بر ضرورت برنامه‌ریزی برای عملیاتی و اجرایی ساختن این توصیه‌ ها اقدام کنیم.

وی در پایان یاد و خاطره همه شهدای انقلاب اسلامی در استان هرمزگان و شهرستان بندرعباس را نیز گرامی داشت و گفت: نگاهی به زندگی‌نامه تمامی شهدای انقلاب نشان می‌دهد که همگی آنان دغدغه حفظ ارزش‌ های اسلامی و تبعیت از ولایت و تحقق عدالت را داشته‌ اند و برای صیانت از خون پاک و مطهر آنان باید در عمل به وصایای آنان مجدانه رفتار و عمل کنیم./851/202/ب2

ارسال نظرات