۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۶
کد خبر: ۴۷۸۵۵۸
دبير جامعه روحانيت كاشان:

حركت انقلاب اسلامي بر مبناي اسلام و الله است

دبير جامعه روحانيت كاشان گفت: تفاوت اساسي انقلاب اسلامي ايران با ساير انقلابهاي جهان در اين است كه حركت انقلاب اسلامي بر مبناي اسلام و الله است و اگر مي خواهيم انقلاب ما ماندگار شود بايد در ادامه انقلاب اسلامي به حركت اسلامي و ديني انقلاب اسلامي ايران توجه داشته باشيم.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام عليرضا شاه فضل شنبه شب در مراسم جشن انقلاب در امام خميني(ره) كاشان با اشاره به سي و هشتمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي،گفت: انقلاب اسلامي در سال 57 به رهبري امام خميني(ره) و به پشتوانه عظيم مردمي در ايران اسلامي به پيروزي رسيد و برخلاف تصور ابرقدرتهاي جهان كه انقلاب اسلامي دوام نخواهد داشت به بركت عنايات امام عصر(عج) انقلاب اسلامي سي و هشت سال از عمر با بركت خود را پشت سر گذاشته است و درخت انقلاب اسلامي رمز به روز قوي تر و تنومندتر مي‌شود.

وي افزود: آثار انقلاب اسلامي روز به روز در داخل كشور نمايان تر شده و در ساير بلاد اسلامي و حتي كشورهاي غير اسلامي نيز شعارهاي انقلاب و آرمانهاي انقلاب اسلامي ايران مطرح و انقلاب اسلامي روز به روز پربارتر و پرنفوذتر مي‌شود.

حجت الاسلام شاه فضل در ادامه با اشاره به اينكه انقلاب اسلامي ايران تفاوتهاي اساسي با ساير انقلاب هاي دنيا دارد، گفت: رهبر معظم انقلاب در فرمايشات ارزشمند خود انقلاب اسلامي ايران را با دو انقلاب مهم در فرانسه و روسيه مقايسه مي‌كند ومي فرمايد، انقلاب فرانسه و روسيه 10 سال بيشتر دوام نياورد و خيلي زود شكست خورد و با نظام پادشاهي كه مبارزه شده، دوباره برگشت اما انقلاب اسلامي ايران بعد از اينكه رژيم ستم شاهي را سرنگون كرد ادامه داشته است و روز به روز قوي تر شده است.

وي داشتن مبناي الهي را يكي از مهمترين تفاوتهاي انقلاب اسلامي را با ساير انقلاب هاي جهان دانست و عنوان كرد: در انقلاب اسلامي هم رهبر انقلاب با پشتوانه الهي و تفكر الهي براي رضايت خدا قيام كرد و هم مردم ايران با شعارهاي ديني و اسلامي در مقابل گلوله و تجهيزات دشمن ايستاد و هم اينكه ماهيت قوانيني كه در نظام مقدس جمهوري اسلامي است، برمبناي ديني است.

حجت الاسلام شاه فضل خاطرنشان كرد: در انقلاب اسلامي ايران، دستورات از كلام اهل بيت(ع) گرفته مي شود و هواي نفساني افراد در برنامه ريزيها و قوانين جمهوري اسلامي ايران ساري و جاري نيست، بنابراين وقتي كه انقلابي بر مبناي الهي اسلامي شكل گرفت، ديدگاه آن و خط سير حركت آن،  با انقلاب هايي كه بر مبناي راي افراد شكل مي گيرد متفاوت مي‌شود.

وي در ادامه با اشاره به اينكه خداوند در قرآن مي فرمايد «وَالَّذينَ جاهَدوا فينا لَنَهدِيَنَّهُم سُبُلَنا»، گفت: من همراه حركتهاي اسلامي و ديني هستم و من خدا وظيفه دارد كه هركس حركتي را در راه من انجام داد او را هدايت كنم.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند مي فرمايد ‹‹إِنَّ الَّذينَ قالوا رَبُّنَا اللَّهُ ثُمَّ استَقاموا تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ المَلائِكَةُ أَلّا تَخافوا وَلا تَحزَنوا وَأَبشِروا بِالجَنَّةِ الَّتي كُنتُم توعَدونَ›› كساني كه كلمه الله را گفتند و استقامت كردند، بركات فراواني را خداوند برآنها نازل خواهد كرد،  بنابراين اكنون كه انقلاب اسلامي ايران برمبناي الله شكل گرفته است خداوند نيزاز اين انقلاب حمايت مي‌كند.       

وي ادامه داد: شعار امام خميني(ره) تمسك به اين آيه ‹‹قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَا›› من شما را به قيام كردن موعظه مي‌كنم كه قيام كنيد ‹‹ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ›› دو كلمه در اينجا وجود دارد يكي قيام كردن و ديگري لله بودن كه امام راحل در خانه نمي نشست و امر و نهي نكرد بلكه قيام كرد و قيام او بر مبناي الهي بود و كاري به اين نداشت كه كسي از ايشان حمايت كند و يا حمايت نكند.

دبير جامعه روحانيت كاشان، گفت: خداوند مي فرمايد ‹‹ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَىٰ وَفُرَا›› دو نفري و يا يك نفري قيام كنيد، امام نيز قيام كرد و مردم پشت سر امام خود بر مبناي الله قيام كردند، بنابراين تاز زماني كه مردم الهي باشند خداوند نيز از ما حمايت خواهد كرد اما خداي نكرده اگر زماني برسد كه مردم روحيه الهي را از دست بدهند، خداوند نيز دست حمايت خودش را برمي دارد.

حجت الاسلام شاه فضل خاطرنشان كرد: مسائل اقتصادي و تحريمها براي انقلاب اسلامي ايران هيچ آسيبي ندارد بلكه آنچه براي انقلاب اسلامي آسيب زا است اين است كه ماهيت اسلامي از انقلاب اسلامي برداشته شود و اگر زماني فرا برسد كه هيچ مشكل اقتصادي نداشته باشيم اما مساجد ما خالي باشد آنجا است كه بايد براي انقلاب غصه خورد.

وي افزود: تفاوت اساسي انقلاب اسلامي ايران با ساير انقلابهاي جهان در اين است كه حركت انقلاب اسلامي بر مبناي اسلام و الله است و اگر مي خواهيم انقلاب ما ماندگار شود بايد در ادامه انقلاب اسلامي به حركت اسلامي و ديني انقلاب اسلامي ايران توجه داشته باشيم.

دبير جامعه روحانيت كاشان در ادامه به بحث آسيب شناسي انقلاب اسلامي نيز پرداخت و گفت: از سال 57 كه انقلاب اسلامي ايران به پيروزي رسيد، دشمنان خارجي و داخلي با هم متحد شدند تا اين حركت را نابود كنند و به جرأت مي توان گفت، امروز انگيزه آنها براي شكست انقلاب نسبت به ابتداي انقلاب  كوچكترين تغييري نكرده است.

به گفته وي، اوايل انقلاب اسلامي دشمنان نظام احساس خطر كردند اگر انقلاب پيروز شود براي آنها خطراتي را به همراه خواهد داشت و امروز اين خطرات را مشاهده مي‌كنند، بنابر اين انگيزه آنها براي شكست انقلاب و نظام اسلامي ايران كوچكترين تغييري نكرده است و تلاشها و سرمايه گذاري ها و برنامه ريزيهاي آنها روي عناصر داخلي و خارجي كم نشده است، از اين رو دست به هركاري مي‌زنند تا بتوانند به انقلاب اسلامي ايران ضربه بزنند.

حجت الاسلام شاه فضل گفت: هر چند كه برخي مشكلات وجود دارد كه به فرمايش رهبر معظم انقلاب در اين مشكلات هم عوامل خارجي و هم عوامل داخلي دست دارند و نمي توان گفت همه مشكلات ما از آمريكا و  اسرائيل و انگليس است.

وي با اشاره به اينكه نمي توان مشكلات داخلي را ناديده گرفت، خاطرنشان كرد: همه قبول داريم  هنوز به خيلي از آن اهداف آرمانهاي بلندي كه از ابتداي انقلاب مطرح شد، نرسيده ايم و مشكلات اقتصادي، فساد اقتصادي، اعتياد و طلاق و آسيبهاي خانوادگي و مشكلات مديريتي وجود دارد اما همه اينها به منزله شكست انقلاب نيست بلكه به منزله اين است كه با حركتي كه آغاز شده است خلأ ها را بايد شناسايي و با برنامه ريزي و قوت، مشكلات را برطرف كرد.

دبير جامعه روحانيت كاشان با استناد به قرآن، گفت: اگر كسي گمان كند كه خواهد توانست همه مشكلات كشور را برطرف كند چنين امكاني وجود ندارد و خداوند نيز در قرآن مي فرمايد ‹‹وَلَنَبْلُوَنَّكُمْ بِشَيْءٍ مِنَ الْخَوْفِ وَالْجُوعِ وَنَقْصٍ مِنَ الأمْوَالِ وَالأنْفُسِ وَالثَّمَرَاتِ وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ›› اساسا خداوند دنيا را براي بندگان خودش در امتحان و بلا  قرار داده است و هيچ كس روي آسايش را نمي بيند وحتي ثروتمندترين و قدرتمند ترين انسانها هم مشكل دارند اما در نظام اسلامي بايد تلاش كنيم تا موانع و مشكلات را برطرف كنيم.

حجت الاسلام شاه فضل همچنين به برخي از پيشرفتهاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي مختلف نيز اشاره كرد و عنوان كرد: اگر انقلاب اسلامي ايران به پيروزي نمي رسيد، ايران امروز اين همه موفقيت و پيشرفت را نمي توانست داشته باشد.

وي به پيشرفتهاي علمي انقلاب اسلامي اشاره كرد و اظهار داشت: جمهوري اسلامي ايران به لحاظ تعداد مراكز علمي و دانشگاهي و دانشجو و رشته هاي علمي و موفقيتهاي علميو  فن آوري و پزشكي و غيره از جمله پيشرفتهاي علمي انقلاب اسلامي ايران است.

به گفته وي، بخش عمده مبارزات استكبار جهاني با جمهوري اسلامي ايران به دليل پيشرفتهاي علمي جمهوري اسلامي ايران است و با ترور دانشمندان علمي، استكبار جهاني مخالفت خودش را با پيشرفتهاي علمي ايران علنا اعلام مي كند.

دبير جامعه روحانيت كاشان همچنين به  موفقيت ها و دستاوردها و توانمندي هاي نظامي جمهوري اسلامي نيز اشاره كرد و بيان داشت: اين كه گفته مي شود برجام سايه جنگ را برطرف كرد اصلا حرف اساسي نيست بلكه اين قدرت نظامي ما است كه به دشمن اجازه نمي دهد حتي فكر حمله نظامي به ايران را داشته باشد.

حجت الاسلام شاه فضل يادآور شد: هدف دشمن از مذاكرات كاهش توان موشكي ايران است تا بتوانند حمله نظامي به ايران داشته باشد و اين درحالي است كه در اوايل انقلاب و دفاع مقدس ايران حتي سيم خار هم نداشتيم اما امروز پيشرفته ترين سلاح هاي نظامي در ايران ساخته مي شود./1307/201/ب2

ارسال نظرات