۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۰
کد خبر: ۴۷۸۵۸۳
استاد حوزه علمیه ملایر:

رفتارهای چکشی در جامعه، افراد را نسبت به ارزش ها و مسائل دینی بی تفاوت می کند

حجت الاسلام اصلاحی گفت: برخوردهای چکشی سبب می شود که افراد نسبت به ارزش ها موضع گرفته و نسبت به مسائل دینی بی تفاوت شوند و افراد خجالتی با حرمت نفس دوست دارند با افراد ارتباط داشته باشند اما از ارتباط می ترسند و واهمه دارند.
حجت الاسلام اصلاحی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، حجت الاسلام محمد اصلاحی، استاد حوزه علمیه ملایر در نشست تربیت مشاور که شب گذشته در حوزه علمیه آخوند همدان برگزار شد، با اشاره به اهمیت توجه به مسائل روانی در جامعه، اظهار داشت: شخصیت اسکیزویید شامل الگوی کناره گیری از روابط اجتماعی و دامنه محدود بیان هیجانی است و کسی که خواب خوب ندارد در طول روز پرخاشگر می شود.

وی افزود: امروز رسانه سالاری در جامعه فراگیر شده است و امروز زندگی مردم هم جزیی از رسانه است و رسانه قدری از زندگی مردم نیست پس نباید نسبت به قدرت رسانه مغفول باشیم.

حجت الاسلام اصلاحی ابراز داشت: امروز بزرگسالان نمی توانند مدیریت مصرف رسانه خود را داشته باشند و امروز بحث داغ در مراکز قضایی و مشاوره ای؛ فضای مجازی و آسیب های رسانه ای است.

وی تصریح کرد: امروز بسیاری از مشکلات باید بررسی شود و باید به فکر نسل نوجوان بود و اگر هجده سالگی و پیش از آن مورد توجه قرار نگیرد بعد از آن شخصیت فرد شکل می گیرد و دیگر هدایت چندان فایده ندارد.

استاد حوزه علمیه ملایر گفت: امروز توجه به مقوله نماز در جامعه به ویژه در مدارس باید جدی تلقی شود اگر برای نماز هزینه ای در ادارات انجام می شود باید به همان میزان در مدارس اعتبار وارد شود.

وی خاطرنشان کرد: جمعیت شیعه افول کرده است و عرفان های نوظهور در ایران تجمع و در حال گسترش هستند و باید برای مقابله با آنان اقدامات عاجل صورت گیرد.

حجت الاسلام اصلاحی گفت: بانوان باید در زمینه مسائل مشاوره ای ورود کنند و در بحث پوشش، حوزه های علمیه به ویژه حوزه های خواهران باید ورود جدی داشته باشند.

وی در پایان گفت: برخورد های چکشی سبب می شود که افراد نسبت به ارزش ها موضع گرفته و نسبت به مسائل دینی بی تفاوت شوند و افراد خجالتی با حرمت نفس دوست دارند با افراد ارتباط داشته باشند اما از ارتباط می ترسند و واهمه دارند./979/202/ب2

ارسال نظرات