۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵
کد خبر: ۴۷۸۵۹۶
رييس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی:

ترويج فرهنگ اقامه نماز سبب کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی می‌شود

رييس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: ترويج و بسط بیش از پیش فرهنگ اقامه نماز در جامعه سبب ارتقاي باورهاي اعتقادي و معنوي شده و معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعي را به نحو چشمگيري كاهش می‌دهد.
حجت الاسلام احمدی فرد - شورای اقامه نماز

حجت‌الاسلام رضا احمدي فرد، رييس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، با اشاره به تأثير نماز در زندگي روزمره مردم، اظهار داشت: اقامه نماز سبب کاهش ناهنجاری‌ها و آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وي افزود: امروزه انواع معضلات و مشكلات محيطي و مجازي به ناهنجاری‌های اجتماعي دامن زده است؛ به‌ طوری‌ که افراد به‌ ویژه جوانان به‌ سختی می‌توانند راه را از بيراهه تشخيص داده و با سلامت و آسيب كمتري از اين بحران عبور كنند.

حجت‌الاسلام احمدي فرد ادامه داد: در اين شرايط بهترين راهكار بيان آثار و بركات معنوي نماز و بسط و گسترش اقامه نماز در جامعه است كه به‌ سلامت نفس افراد کمک کرده و سبب تحکیم ایمان و اعتقادات دینی و باورهای مذهبی افراد می‌شود و به اين طريق آسیب‌های اجتماعي را كاهش می‌دهد.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اضافه كرد: اگر به دنبال سلامت اجتماعی، روحی و روانی جامعه هستیم و می‌خواهیم جامعه به‌ سلامت از شرايط حساس و بحراني آسیب‌ها و ناهنجاری‌ها عبور كند، تنها راه آن توجه به نماز و اقامه نماز است.

حجت‌الاسلام احمدي فرد با اشاره به آيه شريفه «أَلَا بِذِكْرِ اللَّهِ تَطْمَئِنُّ الْقُلُوبُ»، تصريح كرد: امروزه با پيشرفت روزافزون علم و فناوري تنها مشكلى كه دنياى علم و صنعت قادر به حل آن نشده، مشكل آرامش روحى است كه فقط با ياد خدا دل‌ها آرام می‌گیرد و هیچ‌ چیز جز ياد خدا، ايمان، انس، عشق و توكل به او، به انسان آرامش نمى‏ دهد.

وي با بیان اينكه نماز اوج فعالیت‌های فرهنگی و دینی است، خاطرنشان کرد: نماز باید هميشه و در همه شئون زندگی مورد توجه و عنايت همه گروه‌ها به‌ ویژه جوانان قرار گیرد تا به اين طريق نتیجه و آثار و برکاتش در زندگی انسان دیده شود.

حجت‌الاسلام احمدي فرد اظهار داشت: نماز با ارتقاي باورهاي اعتقادي و معنوي انسان را در عالمي از معنويت و روحانيت فروبرده و پيوندهاي ايماني فرد را با خدا چنان محكم می‌سازد كه فرد به خود اجازه ارتكاب گناه و معصيت نمی‌دهد، در نتیجه با استمرار اين رفتار، آلودگی‌ها و آثار گناه از دل‌ و جان او پاک می‌شود.

وی در ادامه با بیان اينكه پيامبر اسلام(ص) نماز را نور چشم خود می‌دانست، افزود: تمام گرفتاري ما به دلیل غفلت از نماز و سهل‌انگاری در انجام اين فريضه الهي است؛ به همین دلیل باید در محیط کار، محیط زندگی، مدارس و دانشگاه‌ها در هر شرايطي با آگاهي از اهمیت نماز در انجام اين فريضه الهي كوتاهي نكنيم.

رييس ستاد اقامه نماز خراسان شمالی گفت: نماز سبب خوشنودي خدا، برآورده شدن خواسته‌ها، برطرف شدن گرفتاری و ناراحتی، در امان ماندن از بلاهای طبيعي و آسمانی، استجابت دعا و بالا رفتن درجه اعمال می‌شود؛ از این‌ رو ما بايد علاوه بر اقامه نماز با بیان فوايد و بركات نماز همواره برای این معروف مهم و احیا و ترویج آن بیش‌ از پیش تلاش کنیم./9314/302/ب2

ارسال نظرات