۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹
کد خبر: ۴۷۸۶۳۱
استاد حوزه علمیه قم:

پیوند مردم با روحانیت تداوم انقلاب اسلامی را بیمه کرده است

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی با تأکید بر لزوم همراهی همه جانبه مردم و روحانیت به نقش گسترده روحانیت در تشکیل، تثبیت و تداوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و حضور روحانیت در صحنه های مختلف نظام را ضامن تداوم انقلاب دانست.
حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی

حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی خراسانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر به بیان نقش حوزه و روحانیت در تشکیل و تثیبت انقلاب اسلامی پرداخت و اظهار داشت: در شکل گیری نهضت اسلامی و اوج گیری انقلاب و پیروزی آن و در نهایت تحقق نظام مبارک اسلامی جریان ها، تشکل ها و طبقات مختلف مردم سهیم بودند ولی نقش روحانیت در این بین بیشتر به چشم می خورد.

نماینده مجلس خبرگان رهبری افزود: در حقیقت هر حرکتی نیاز به یک قوه محرکه دارد که بی تردید قوه محرکه و نیروی عظیم ملی، روحانیت و حوزه های علمیه، اساتید، بزرگان، طلاب و رأس آنها رهبر و امام است که در شکل گیری انقلاب اسلامی نیز حوزه ها با همراهی امام راحل تأثیر بسزایی داشتند.

وی با بیان این که مردم در دوران پیش از انقلاب همواره با دعوت روحانیت به میدان می آمدند، تأکید کرد: این روحانیت نیز خط سیر خود را امام راحل قرار داده بود و مردم با همراهی روحانیت و زعامت رهبر کبیر انقلاب اسلامی بود که برای انقلاب از جان خود می گذشتند و جوانان خود را تقدیم انقلاب می کردند و از اعتبار و حیثیت خود برای انقلاب سرمایه می گذاشتند.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی ادامه داد: بعد از سقوط شاه و رژیم منحوس پهلوی و تحقق نهضت اسلامی باز هم این مردم بودند که با اطاعت از دستورات و فرامین امام به عنوان ولی فقیه و جانشین امام زمان(عج) به میدان آمده و آتش فتنه ها، آشوب ها، کودتاها بویژه جنگ تحمیلی را خاموش کردند.

وی با بیان این که همراهی مردم و روحانیت 38 سال است که انقلاب اسلامی را بیمه کرده است، خاطرنشان  کرد: مردم در این 38 سال همه موانع را از سر راه برداشته و توانسته اند انقلاب را سرپا و مستحکم نگاه دارند و آن را به سمت اهداف عالیه و بلندی که دارد سوق دهند و به همین دلیل است که می بینیم روز به روز مسیر توسعه و پیشرفت هموار می شود.

استاد درس خارج حوزه علمیه با اشاره به نقش روحانیت در تداوم و بقای انقلاب اسلامی نیز یادآور شد: طبیعی است، روحانیت همانطور که در اصل حرکت دادن مردم و فراخواندن آنها به میادین بزرگ انقلاب نقش آفرینی کردند، در استمرار و تداوم انقلاب نیز باید در کنار مردم، با مردم و همراه مردم باشند.

وی تصریح کرد: در این میان نباید از نقش گسترده رهبر معظم انقلاب در تداوم انقلاب غافل باشیم، چراکه ایشان بعد از رحلت بنیان گذار انقلاب اسلامی به عنوان خلف صالح ایشان کار خطیر رهبری را به دست گرفته و تا به امروز با قدرت پیش رفته اند که این توفیقات به دلیل دعای امام زمان(عج) و حمایت های همه جانبه مردم از نظام و رهبری خودشان است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی خراسانی در پایان با تأکید بر حمایت دو طرفه دولت و ملت از یکدیگر، خاطرنشان کرد: امیدواریم این حضور روحانیت در صحنه های مختلف انقلاب و نظام ادامه داشته باشد که در این صورت تأیید رهبری معظم نیز خواهد بود و البته با اتحاد، انسجام و وحدت کلمه موانع را یکی پس از دیگری از میان برخواهیم داشت و ترسی هم از دولت یا کشوری نداریم./1330/ت302/ج

ارسال نظرات