۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۴۵
کد خبر: ۴۷۸۷۶۸
در دیدار وزیر اطلاعات و آیت‌الله اشرفی شاهرودی تأکید شد؛

ضرورت پرهیز از اختلافات داخلی و توجه به وحدت

در دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین علوی و آیت‌الله اشرفی شاهرودی بر ضرورت پرهیز از اختلافات داخلی و توجه به وحدت در جامعه تأکید شد.
دیدار وزیر اطلاعات با ایت الله اشرفی شاهرودی
دیدار وزیر اطلاعات با ایت الله اشرفی شاهرودی
دیدار وزیر اطلاعات با ایت الله اشرفی شاهرودی
دیدار وزیر اطلاعات با ایت الله اشرفی شاهرودی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمود علوی، وزیر اطلاعات، بعد از ظهر امرو با حضور در مرکز تحقیقات اسلامی آیت الله مصطفی اشرفی شاهرودی از علمای بزرگ خراسان و استاد سطح عالی حوزه علمیه با وی دیدار و گفت و گو کرد.

حجت الاسلام والمسلمین علوی در این دیدار گفت: کارها به خوبی صورت می گیرد با یک عده افراد از جان گذشته و زحمت کش و گمنام برای تامین امنیت مردم کار می کنیم. کشورهای مختلفی با اطلاعات قوی وجود دارند که در مقابل حملات تروریستی نتوانستند کاری انجام دهند اما ما با تورهای اطلاعاتی همه تحرکات را زیر نظر داریم و به موقع اقدام می کنیم.

در ادامه آیت الله اشرفی شاهرودی با بیان اینکه الحق و الانصاف خوب کار می کنید، بیان داشت: ماهم برای موفقیت و سلامت شماها دعا می کنیم و مردم هم قدردان زحمات شما هستند که الحمدالله خوب در این مسیر زحمت کشیدید.

وزیر اطلاعات در واکنش به بیان قدردانی مردم با تایید این مطلب گفت: در نظرسنجی که خبرگزاری جمهوری در بهار 93 داشت وزارت اطلاعات رتبه هفتم محبوبیت در بین دستگاه های دولتی را داشت که با توجه به نوع اقدامات و کارایی و وظایف این وزارت جایگاهی بالاتر از رده بیستم قابل حدس بود اما در دل مردم جا باز کرده و در اسفند 94 به رتبه چهارم محبوبیت و در مهرماه 95 بعد از وزارت بهداشت و وزارت خارجه در جایگاه سوم محبوبیت مردمی قرار گرفته ایم.

وی در ادامه بیان داشت: البته ما خیلی از کارها و اقدامات خود را به دلیل امکان تشویش و اضطراب بیان نمی کنیم چرا که امنیت سرمایه گذاری و اقتصاد را ممکن است تحت تاثیر قرار دهد از هر ده مورد ممکن است یک مورد بیان شود تا مردم بدانند که ما برای تامی امنیت و آسایش انها در تلاش هستیم که خدارا شکر این را درک می کنند و همیشه به ما محبت دارند.

طرح وحدت از سوی حضرت امام در اوایل انقلاب

در این جلسه آیت الله اشرفی شاهرودی به بیان تاریخچه رسمیت مذهب شیعه در ایران در زمان صفویه و تلاش علما پرداخت و پس از آن با بیان اینکه ایران تنها کشور شیعه رسمی در بین بلاد اسلامی است گفت: مرحوم امام می فرمود افتخار می کنیم که ما به هردو امانت پیامبر، قرآن و اهل بیت متمسک هستیم که همین هم سبب می شود دشمنان در پی توطئه باشند و به صورت خزنده علیه نظام و مذهب شیعه کار کنند.

وی افزود: امام(ره) در اول انقلاب وحدت را مطرح کردند که درست و به جا بود و ابنیه آن مدارا است اما با این وصف باید هوشیار بود که دشمن به نظام و انقلاب ضربه نزند. این نظام به راحتی به دست نیامده بلکه به قیمت گرانی حاصل شده و این خوب است  که شما دغدغه آن را دارید.

اختلافات داخلی می تواند مشکل ساز باشد

پس از آن وزیر اطلاعات با قرائت آیه ای از قرآن به جمله ای از شهید مطهری اشاره کرد که وی گفته است آنچه می تواند مشکل ساز باشد رفتار خودمان است. بنابراین اختلافات داخلی بیش از دشمن بیرونی می تواند مشکل ساز باشد.

وی در ادامه با انتقاد از عدم بهره برخی سخنرانان از قرآن و روایات در بیانات خود گفت: متاسفانه مواردی مشاهده می کنیم که اثری از قرآن و اهل بیت در سخنرانی ها نیست، که شما می توانید به طلاب و سخنرانان تذکر بدهید تا از نورانیت احادیث و قرآن در کلام خود برای اثر گذاری بیشتر و بهتر استفاده کنند.

آیت الله اشرفی شاهرودی خطاب به حجت الاسلام والمسلمین علوی گفت: جالب است که شما توصیه به بهره گیری از احادیث و قرآن در سخنرانی می کنید و نمی گوئید در سخنان خود بحث سیاسی کنند که وزیر اطلاعات بیان داشت: سیاست هم در قرآن و حدیث وجود دارد، ما کم نداریم در این مورد و اقیانوسی از معارف الهی در این سخنان وجود دارد که باید در همه زمینه ها از این کنز ارزشمند بهره بهرمند شویم.

گزارشی از مشارکت ها در فضای مجازی

وزیر اطلاعات در ادامه آماری از مشارکت جهانی و ایرانیان در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی داد و از نبود یک نرم افزار قوی ایرانی قابل رقابت با نوع خارجی در این فضا انتقاد کرد و گفت: اگر چنین امکانی وجود داشته باشد با همان کیفیت نسخه های خارجی، مردم عنادی ندارند در عدم استفاده از آن و تمایل به شبکه های خارجی، بلکه اکثریت به این سمت حرکت می کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 90 درصد کانال های تلگرام اجتماعی و خانوادگی و مباحثی از این دست در آن کار می شود گفت: ده درصد دیگر به هفت درصد سیاسی و دونیم درصد غیر اخلاقی و نیم درصد ضد دین تقسیم می شود که در بحث ضد دین برخورد کرده ایم و مدیران آنها را گرفته ایم که برخی ناخواسته و با تطمیع به این مسیر پا گذاشته اند.

مردم ما دنبال دین هستند

حجت الاسلام والمسلمین علوی در ادامه با بیان اینکه یک دعای «اللهم عجل لولیک الفرج» بیش از 14 میلیون بازدید داشته است بیان داشت: بازدید های کانال های ضد دین یا ضد اخلاق محدود است و این می رساند که ما مردم خوبی داریم مردمی که دنبال دین هستند و آن عده کم که دنبال غیرآن هستند اگر این فضای مجازی هم نباشد در بیرون در پی همان موارد ناپسند هستند اما با این حال ما نباید این فضا را از دست بدهیم و باید در این زمینه کار کنیم.

وزیر اطلاعات با بیان اینکه چهل نفر طلبه در قم سه شیفته اقدام به انتشار مطالب دینی و مفید و رصد شبهات دشمن و پاسخ گوئی می کنند، گفت: در برخورد با یک معضل اجتماعی نباید سیاسی عمل کرد و این اشتباه است و استفاده سیاسی از گزارشاتی فضای مجازی به بزرگان هم خوب نیست.

وی در ادامه گزارشی از اینگونه فعالیت ها در فضای مجازی و نیز اشراف اطلاعاتی وزارت اطلاعات در کشور بیان کرد.

گفتنی است وزیر اطلاعات و استاندار خراسان رضوی پیش از این دیدار با آیات علم الهدی و سیدان نیز دیدار و گفت  و گو داشتند./201/933/ب1

ارسال نظرات