۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
کد خبر: ۴۷۸۷۷۴
مدیر حوزه علمیه آیت الله آخوند همدان:

تلاش برای تداوم انقلاب رسالت حوزه علمیه است

مدیر حوزه علمیه آیت الله آخوند همدان گفت: حوزه ستون انقلاب است و اگر تزلزلی در حوزه و وظایف آن پیش آید، کل انقلاب متزلزل خواهد شد، بنابراین تفکر و روحیه انقلابی حوزه و حوزویان نقش حیاتی در حفظ و بقای حوزه دارد.
کتاب جوان و رسالت حوزه

محمد جواد خزایی، مدیر حوزه علمیه آیت الله آخوند همدان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، نقش حوزه را در شکل گیری و تداوم انقلاب برجسته دانست و گفت: در شکل گیری و پیروزی انقلاب، دو قشر نقش مهمی داشتند، یکی حوزه و دیگری دانشگاه که به عنوان دو نهاد مکمل عمل می کردند.

وی افزود: شاخصه ای که حوزه نسبت به دانشگاه داشت این بود که حوزه و روحانیت یک مرجع به عنوان رهبر این جریان داشت که هم حوزه و هم دانشگاه تحت رهبری او بودند و در حرکت خود از آن تبعیت می کردند.

مدیر حوزه علمیه آیت الله آخوند همدان، با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب بر این نکته که حوزه ها باید انقلابی بمانند، گفت: انقلابی ماندن حوزه ها نیازمند این است که فعالیت ها و اقداماتی برای ترویج و تبیین ارزش های انقلاب و پاسخگویی و رفع شبهات جامعه انجام دهد.

وی ادامه داد: نقدهایی درباره فعالیت حوزه و خلأهایی در این زمینه وجود دارد، اما موضوع مهمتر آن است که مردم از لزوم تداوم انقلاب آگاه شوند و این رسالتی برای حوزه های علمیه و روحانیان است.

حجت الاسلام خزایی ابراز داشت: حوزه ستون انقلاب است و اگر تزلزلی در حوزه و وظایف و فعالیت های آن پیش آید، کل انقلاب متزلزل خواهد شد، بنابراین تفکر و روحیه انقلابی و انقلابی ماندن حوزه و حوزویان نقش حیاتی در حفظ و بقای حوزه دارد.

وی تاکید کرد: حوزه و روحانیت باید بر اساس نظریه های عقلی و نقلی، نظریه ولایت فقیه را برای مردم اثبات کنند و به طور کلی حوزه های علمیه و حوزویان، باید از ارزش های انقلاب و نظام صیانت و نگهداری کنند.

مدیر حوزه علمیه آیت الله آخوند همدان اظهار داشت: حوزه این دستاوردها را در طول این چهار دهه بعد از انقلاب به داشته است و البته باید گفت در کنار این دستاوردها خلأهایی وجود داشته که سبب سوءاستفاده عده ای برای منحرف کردن جوانان و بی تفاوت کردن آن ها نسبت به انقلاب شده است.

وی افزود: ممکن است عده ای در داخل و خارج بخواهند ارزش ها و دستاوردهای انقلاب و دفاع مقدس را کمرنگ جلوه دهند و این وظیفه حوزه و روحانیت است که اجازه ندهند فضا برای تحقق اهداف آن ها ایجاد شود.

حجت الاسلام خزایی ابراز داشت: انقلاب ما الگوی بسیاری از کشورهای دنیا است و دشمنان نمی خواهند نظام منسجمی مانند انقلاب اسلامی بتواند در افکار عمومی دنیا تاثیر گذار باشد، حوزه باید برای عموم تبیین کند که ریشه اصلی این دشمنی ها در کجاست و منافع آن ها چیست.

وی در ادامه گفت: حوزه باید برای مقابله با این حجم از هجمه های دشمنان و بحث های سیاسی و موضع گیری های دشمنان علیه انقلاب و نظام جمهوری اسلامی گروه ها و اتاق های فکر تشکیل دهد.

مدیر حوزه علیمه آیت الله آخوند همدان تاکید کرد: حوزه باید به مردم آگاهی دهد و این روحیه را در بین آن ها ایجاد کند که اگر به چیزی باور و اعتقاد داریم، باید تا آخر پای اعتقاد خود بایستیم و روحیه و انجسام خود را از حفظ کنیم و بدانیم که نباید از دشمنان بحراسیم.

وی افزود: روشنگری و افزایش آگاهی و ایجاد روحیه دشمن ستیزی در بین جامعه سبب می شود هدف های دشمنان که می خواهند با فریب، رنگ و بوی دیگری به آن دهند و برای تحقق آن ها تلاش می کنند، شکست بخورد.

حجت الاسلام خزایی در پایان اظهار داشت: حوزه نباید صرفا مکان درسی برای طلاب باشد بلکه باید از ظرفیت های آن به عنوان یک کرسی آزاد اندیشی و برای رفع شبهات، روشنگری و دادن آگاهی به اقشار مختلف جامعه و فراتر از آن، جامعه جهانی استفاده شود./302/979/ب1

ارسال نظرات