۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۵
کد خبر: ۴۷۸۷۹۳
امام جمعه محمود آباد:

انقلاب اسلامی منافع ‌آمریکایی ها در جهان را به چالش کشید

امام جمعه محمود ‌آباد با تأکید بر این که تنها کسی که آمریکا را در دهه‌ های اخیر به چالش کشید امام خمینی(ره) و امام خامنه ای بودند، گفت: این انقلاب همانند زلزله‌ای می‌ماند که نه تنها آمریکا بلکه در همه دنیا انتشار یافته است.
امام جمعه محمود آباد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمودآباد، حجت‌الاسلام سیدداود موسوی، امام جمعه محمود آباد یک شنبه شب در مراسمی که به مناسبت دهه مبارک فجر در این شهرستان برگزار شد، گفت: امروز بعد از چهار دهه شاهد این هستیم که تحلیل‌گران سیاسی و امنیتی در سال ۲۰۱۷ در معرفی شاخص‌ترین کشورها نام ایران را جزء هفت کشور برتر دنیا عنوان کردند.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که هر چه داریم به برکت انقلاب و نظام اسلامی است، گفت: برگزاری هر چه باشکوه تر برنامه های دهه فجر یکی از وظایف مهم مسؤولان و مدیران است.

حجت الاسلام موسوی در ادامه سخنان خود دهه فجر را بزرگ ترین یادمان انقلاب توصیف کرد و افزود: باید از ظرفیت این دهه در جهت تبیین صحیح دستاوردهای انقلاب اسلامی برای عموم جامعه به ویژه نسل جوان بهره گیریم.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که جشن های یوم الله دهه فجر فرصت مناسبی برای تبیین اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی به نسل جوان است، افزود: از فضا های شهری و روستایی باید برای تحقق این امر به درستی بهره گرفته شود.

امام جمعه محمود آباد، ایام الله دهه فجر را یادآور وحدت و همدلی ملت ایران در برابر نظام پادشاهی دانست و خاطرنشان کرد: ملت ایران اسلامی با تبعیت از مولا و مقتدای خود نظام دو هزار و 500 ساله پادشاهی را در ایران برچید و یک نظام کاملاً اسلامی را پایه گذاری کرد.

حجت الاسلام موسوی با اشاره به این که نهضت اسلامی با رهبری مرجعیت دینی و همراهی ملت ایران به پیروزی رسید، خاطرنشان کرد: همراهی و حضور ملت ایران در همه صحنه های قبل و بعد از انقلاب اسلامی مهم ترین عامل پایداری این انقلاب بوده است.

وی با اشاره به سی‌وهشتمین سال زندگی و پیروزی انقلاب اسلامی افزود: عزت و اقتدار ایران اسلامی با وجود همه مشکلات و شیطنت‌هایی که استکبار جهاتی بر علیه مردم ایران دارد، یک علت دارد و آن شعار ما است، که گفتیم «نه شرقی نه غربی» چرا که همواره، مقتدرانه در مقابل دشمن ایستادیم.

امام جمعه محمودآباد بیان کرد: پس از ۱۴ قرن مهجوریت دین و ارزش‌های دینی در عالم، یکتاپرستی به‌عنوان برترین سرآمد و ارزش خود را نشان داده است و ایران اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) در صدر انقلاب و هدایت های مقام معظم رهبری امام خامنه ای در عصر کنونی پابرجا مانده است.

حجت الاسلام موسوی با بیان این که در چنین روزهایی شاهد بزرگترین انقلاب و استوار ترین انقلاب مردمی بودیم، گفت: پس از آن همه لطمه‌هایی که به ایران وارد شد در چنین روزهایی کنگره‌های ظلمت یکی پس از دیگری در هم شکست و دین اسلام به مانند نسیمی  روح‌بخش بر جان‌های خسته ایران و ایرانی وزیدن گرفت و ملت ایران در دل سرمای زمستان بهار زندگانی خود را جشن گرفتند.

استاد حوزه علمیه مازندران، فراگیر بودن انقلاب اسلامی را از مهم ترین دستاوردهای آن دانست و اظهار داشت: امام نقش رهبری و هدایت انقلاب را بر عهده داشتند و مسؤولان همواره باید تلاش خود را در این راستا برای حفظ و پا برجایی این انقلاب داشته و در راستای خدمت به مردم حرکت کنند تا در مسیر پیشرفت قدم برداریم.

امام جمعه محمود آباد با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران به‌عنوان الگویی تما‌م‌ عیار برای انقلاب‌های مردمی دنیا است، تصریح کرد: اگر به تحولات کشورهای منطقه به خوبی نگاه کنیم، نقشه راه انقلاب اسلامی ایران در قیام مردم مشاهده می‌شود و این بدان معنا است که انقلاب امام امت، الگوی کاملی برای مبارزه بر علیه ظلم و کفر است.

وی ادامه داد: انقلابی که در اواخر قرن بیستم رقم خورد از سوی یک ابر مرد الهی و انسان ملکوتی که در ایمان، علم و تقوا به عنوان سرآمد همه عالمان عصر خود بوده است، شکل گرفت و امروز به یک الگوی جهانی برای همه ملت ها تبدیل شده است.

امام جمعه محمودآباد با تأکید بر این که تنها کسی که آمریکا را در دهه‌ های اخیر به چالش کشید امام خمینی(ره) و امام خامنه ای بودند، تصریح کرد: این انقلاب همانند زلزله‌ای می‌ماند که نه تنها آمریکا بلکه در همه دنیا انتشار یافته است و آنها را می لرزاند و آنها را به تکاپو انداخته است، تا جایی که تنها مسأله این کشورهای به اصطلاح ابر قدرت، مقابله با ایران اسلامی است.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: با مشارکت پر شور مردم که دل در گرو امام داشتند آن درخت نحیفی که در سال  ۵۷ بود، امروز به درخت تنومندی تبدیل شده که از همه بزرگتر و ابر قدرت‌تر است و استکبار جهانی را به زانو در آورزه است.

حجت الاسلام موسوی خاطرنشان کرد: امروز ما در اوج عزت قرار داریم و بعد از امام با تبعیت از مقام معظم رهبری مردم عزت آفریدند چرا که شاهد آن هستیم که ایران اسلامی ما بحث‌های پزشکی، علمی و امنیتی جزیره‌ای امن در دنیا بوده و این‌ها به برکت ایران و مردم عزیز است.

امام جمعه محمود آباد با بیان این که تهدید و تحریم علیه ملت ایران در 38 سال اخیر هیچ تأثیری نداشته است، افزود: ایران اسلامی ما در دهه مبارک فجر و پیروزی انقلاب، علی رغم همه تهدیدات، تحریم‌ها و مشکلات اقتصادی شاهد افتتاح پروژه‌های زیادی خواهد بود که در راستای پیشرفت مردم و ایران باشد.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت حفظ و تقویت شعارهای دینی و انقلابی در آستانه دهه چهارم انقلاب اسلامی تأکید کرد و گفت: هدف دشمنان کمرنگ کردن این شعارهای انقلابی است که باید از همه ظرفیت های موجود در جهت تقویت این شعارها که دارای مبانی دینی و انقلابی هستند بهره گیریم./202/1317/ب1

ارسال نظرات