۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۰۸
کد خبر: ۴۷۸۷۹۶
استاد حوزه و دانشگاه:

تبیین دستاوردهای انقلاب به دور از شعارگرایی باشد

حجت الاسلام نظری گفت: باید در فضایی عقلایی و منطقی و به دور از شعارگرایی درصدد آسیب‌شناسی مسائل مربوط به انقلاب بپردازیم تا آگاهانه به مقابله با توطئه های دشمنان برویم.
حجت الاسلام مجتبی نظری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مجتبی نظری، استاد حوزه و دانشگاه تبریز عصر امروز در جمع فعالان فرهنگی تعدادی از مساجد محوری تبریز با تأکید بر این‌که دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی برای تأمل و تفکر در ریشه‌های پیروزی نهضت ملت ایران است، اظهار داشت: ریشه اصلی پیروزی ملت ایران بر رژیم ستمشاهی در دین‌مداری و ولایت‌مداری مردم نهفته است.

وی با تأکید بر این‌که آسیب‌شناسی در هر امری لازمه تعالی است، تصریح کرد: اگر انقلاب اسلامی ایران با احساس تکلیف دینی رهبری و ملت ایران به پیروزی رسید، باید به این حقیقت نیز آگاه بود که بدون آسیب‌شناسی مسیر 38 سال گذشته، تداوم انقلاب اسلامی ممکن نخواهد بود.

حجت الاسلام نظری با انتقاد از افراط و تفریط در تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: متأسفانه آن عده که تربیون در دست دارند؛ یا آنقدر در تبیین دستاوردهای انقلاب غلوگویی می کنند که باورش برای عموم مردم سخت می شود و یا آنقدر برکات و آثار انقلاب را دست کم می‌گیرند که ملت را ناامید می کنند.

این استاد حوزه و دانشگاه تبریز با اشاره به این‌که صدور آرمان های انقلاب اسلامی ایران محقق شده است، گفت: آثار و برکات این انقلاب محصور درمرزهای جغرافیایی ایران اسلامی نبوده است؛ چنانکه امروز شاهد بیداری اسلامی در بسیاری از کشورهای اسلامی و حرکت عدالت‌خواهانه مردم در دیگر کشورهای غیراسلامی هستیم.

نماینده اسبق نهاد رهبری در دانشگاه تبریز با بیان این‌که در طول 38 سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران با فراز و نشیب‌های مختلفی رو به رو بوده ایم، گفت: باید در فضایی عقلایی و منطقی و به دور از شعارگرایی درصدد آسیب‌شناسی مسائل مربوط به انقلاب بپردازیم تا آگاهانه به مقابله با توطئه های دشمنان برویم.

وی یکی دیگر از اصول مهم در پیروزی انقلاب اسلامی ایران را وجود رهبری آگاه، بصیر و دشمن‌شناس دانست و افزود: ولایت‌مداری ملت ایران ثابت کرد که هر گاه در مسیر رهنمودهای رهبری حرکت کنیم؛ پیروز میدان هستیم، در غیر این صورت توطئه های تفرقه افکنانه دشمنان در لایه های اجتماعی کارساز خواهد بود.

حجت الاسلام نظری با بیان این‌که ولایت‌پذیری باید توأم با ولایت‌مداری باشد، افزود: اگر در عمل ولایت‌مداری خود را ثابت نکنیم؛ تنها شعار داده‌ایم، امروز ولی فقیه نیازمند سربازانی است که در جبهه فرهنگی و مقابله با توطئه‌های دشمنان و بدخواهان اسلام فعالانه در صحنه حضور داشته باشند./202/935/ب1

ارسال نظرات