۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۵
کد خبر: ۴۷۸۸۱۳
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان:

آلودگی ها ایمان را تباه می‌کند

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با بیان اینکه ناپاکی‌ها ایمان را تباه می‌کند، گفت: طهارت زمینه رشد انسان را فراهم و او را محبوب حضرت حق می‌کند.
حجت الاسلام والمسلمین انصاریان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین حسین انصاریان، استاد حوزه علمیه و مفسر قرآن کریم، یکشنبه شب در مسجد شهید بهشتی تهران به ایراد سخنرانی پرداخت و گفت: خداوند دوستدار اهل طهارت است.

وی افزود: طهارت شامل ارزشهایی می‌شود که زمینه رشد انسان را فراهم آورده و در نهایت محبوب حضرت حق می‌شود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با اشاره به پاکی و طهارت قرآن، بیان داشت: قرآن کریم فاقد هر نقص و ایرادی است زیرا خداوند نازل کننده قرآن و خالی از هر عیب و اشتباه است.

استاد حوزه علمیه طهارت را نقطه اتصال به حضرت حق دانست و گفت: قرآن و عترت منبع طهارت است، پیامبر(ص) در این امر فرمودند: اگر مسلمانان به این دو ریسمان چنگ بزنند سعادتمند می‌شوند.

این دانشمند فرزانه با اشاره به نتایج فکر آلوده برخی افراد، عنوان کرد: غصب حکومت، تصاحب بیت المال و اسلحه پس از رحلت پیامبر(ص) نتیجه فکر آلوده بود و این بدترین زخم در تاریخ بشریت به شمار می‌رود و تا روز قیامت ترمیم نخواهد شد.

وی افزود: از ابتدای بعثت رسول اکرم، ایشان بارها امام علی(ع) را به مردم معرفی کردند به همین سبب مردم به اعلم بودن، عدالت داشتن، قضاوت صحیح و دیگر صفات حضرت علی(ع) آگاهی داشتند به خاطر همین کنار زدن ایشان اوج ناپاکی در طول تاریخ بود.

حجت الاسلام والمسلمین انصاریان با تاکید به اینکه اخلاق و رفتار حسنه اعمال انسان را طاهر می‌کند، بیان داشت: ناپاکی‌ها ایمان را تباه می‌کند کسانی که حق اهل بیت(ع) را به یغما بردند که اهل روزه و اقامه نماز بودند اما ناپاکی آنان غالب بر اعمالشان و موجب تباهی ایمانشان شد.

استاد اخلاق در پایان خاطر نشان کرد: روح پاک اختصاص به اهل تقوا دارد./202/813/ب1

ارسال نظرات