۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
کد خبر: ۴۷۸۸۱۴
رییس تبلیغات اسلامی بجنورد:

حیات فردی و اجتماعی حضرت فاطمه بهترین الگو برای بانوان است

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد با تأکید بر گرامیداشت مناسب ایام فاطمیه، گفت: حیات فردی و اجتماعی حضرت فاطمه (س) بهترین الگوی رفتاری برای بانوان جامعه امروز است.
حجت الاسلام هدایتی- رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام ناصر هدایتی، رییس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد، عصر امروز در نشست ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی که با محوریت ایام فاطمیه برگزار شد، اظهار کرد: نبايد برگزاري مجالس عزاداري را در اختيار افراد کم‌سواد و سطحی‌نگر قرار دهيم كه با ساختن‌ يا استفاده‌ كردن‌ از روضه‌ و مطالبي‌ كه‌ مستند نيست‌ اما تأثیر عاطفی ایجاد مي‌كند از بعد شناختي و معرفتی دين در اين مراسم غفلت كنيم؛ چراکه اين آسیب بسیار جدي‌ بوده و در درازمدت‌ مي‌تواند تخریب‌کننده‌ باشد.

وي با بیان اينكه زندگی حضرت فاطمه زهرا (س) سراسر پیام است، تصريح كرد: می‌توان در مجالس عزاداري حضرت زهرا (س) از احادیث این بزرگوار استفاده كرده و موضوعات و مباحثی که به درد جامعه امروز می‌خورد را بازگو کرد.

حجت‌الاسلام هدایتی افزود: زندگي حضرت زهرا (س) اسوه و الگوی جامعه دینی به‌ویژه برای بانوان است؛ به‌گونه‌ای که غالب محورهای سبک زندگی اين بزرگوار سوژه‌های اجتماعی بوده كه نیاز امروز جامعه ما هم همین مسئله است.

وی خاطرنشان كرد: ما بايد با الگو و سرلوحه قرار دادن صديقه کبرا (س) و سيره رفتاري این بانوی بزرگوار از مراسم و مجالس عزاداري به‌عنوان تريبوني براي معرفي دين مبين اسلام و خصايل پاك ائمه (ع) استفاده كنيم.

رییس تبلیغات اسلامی بجنورد با تأکید بر گرامیداشت مناسب ایام فاطمیه، افزود: حیات فردی و اجتماعی حضرت فاطمه (س) بهترین الگوی رفتاری برای بانوان جامعه امروز است.

حجت‌الاسلام هدایتی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دهه فجر فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ اسلامی در جامعه است اضافه کرد: برنامه‌های فرهنگی دهه مبارک فجر در نقاط مختلف شهرستان در حال برگزاری بوده که برگزاری کنگره شعر اهل بیت (ع) یکی از این برنامه‌ها در دهه مبارک فجر است.

وی با اشاره به اینکه کنگره شعر اهل بیت (ع) در بجنورد برگزار می‌شود، اظهار کرد: تاکنون بیش از ۱۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره شعر اهل بیت (ع) رسیده که این آثار از شهرستان‌های اسفراین، راز و جرگلان، جاجرم، مانه و سملقان و بجنورد به دبیرخانه کنگره ارسال شده است.

حجت‌الاسلام هدایتی خاطرنشان کرد: بیش از ۱۰۰ اثر از شاعران شیعه و سنی به دبیرخانه کنگره شعر اهل بیت (ع) بجنورد ارسال شده که طی دو مرحله داوری می‌شوند به‌گونه‌ای که در مرحله اول ۷۰ اثر و در مرحله دوم از ۷۰ اثر باقی مانده ۱۵ اثر از شاعران انتخاب شده است.

وی استفاده از ظرفیت اساتید و شاعران شاخص شیعه و سنی در داوری این آثار را یکی از نقاط قوت برگزاری این برنامه در دهه مبارک فجر دانست و افزود: داوران این دوره کنگره شعر قاسم مهرنیا، ناصر رهنما، اباصلت رضوانی و منیژه درتومیان هستند.

حجت‌الاسلام هدایتی برگزاری مراسم شب شعر رضوی را اشاعه دهنده فرهنگ منور رضوی، گسترش‌دهنده فعالیت‌های مرتبط با سیره اهل بیت (ع) دانست و اضافه کرد: آثار منتخب استان برای شرکت در مراسم شب شعر رضوی که هجدهم اسفند در مشهد مقدس برگزار می‌شود، ارسال خواهد شد.

وی با اشاره به دعوت از شعرای اهل سنت برای شرکت در کنگره شعر اهل بیت (ع)، اظهار کرد: از تمامی شاعران اهل سنت استان برای شرکت در کنگره شعر اهل بیت (ع) که با موضوع امام رضا (ع) برگزار می‌شود دعوت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام هدایتی افزود: کنگره شعر اهل بیت (ع) با موضوع امام رضا (ع) و موضوعاتی همچون کرامات و رأفت رضوی، عبودیت، توحید و بصیرت رضوی، زندگی، عرفان، شفاعت و دانش رضوی و شیوه تعامل امام رضا (ع) با مردم و علمای مذاهب و ادیان مختلف پذیرای آثار شاعران شیعه و اهل سنت شهرستان بجنورد است.

وی تصریح کرد: این کنگره نوزدهم بهمن سال جاری با حضور اساتید شعر و ادب و شاعران شیعه و سنی شهرستان، در محل سالن اجتماعات اداره کل پست خراسان شمالی برگزار می‌شود./202/9314/ب1

ارسال نظرات