۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
کد خبر: ۴۷۸۸۱۹
استاد حوزه علمیه:

انسان با کسب علم به کمال می‌رسد

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه علم کمال است، گفت: انسان به واسطه علم به خدا می‌رسد و با وجود اخلاق و ادب می‌تواند بندگی خدا را به درستی به جای آورد.
حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین علی نظری منفرد، استاد حوزه علمیه  یکشنبه شب در مراسمی که به همت هیأت میثاق با شهدا بسیج دانشجویی دانشگاه امام صادق(ع) در همین دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: آگاهی نسبت به دین، برای هر فردی لازم و ضروری است.

وی افزود: دین شامل معارف، اخلاق و احکام می‌شود که برخی اصول و برخی دیگر فروع نام دارد، اصول انسان را به انجام فروع سوق می‌دهد و اخلاق و احکام در بخش فروع قرار می‌گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد با بیان اینکه علم کمال است، ابراز کرد: برخی از علوم نسبت به دیگر علوم از ارزش بالاتری برخوردار است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: علم اصلی به سه دسته آیات محکمه، فریضه عادله و سنت قائمه تقسیم می‌شود و مابقی علوم همگی فضیلت است که انسان کسب می‌کند زیرا سرنوشت انسان در اصل بر مبنای آن سه علم استوار است.

وی با تأکید به اینکه تقویت باورها انسان را از خطرات و گمراهی حفظ می‌کند، گفت: خداوند به پیامبرش فرمود: به امت بگو من شما را به توحید و معاد دعوت می‌کنم؛ کسانی در این مسیر گام می‌نهند که بصیرت داشته باشند بصیرت مردم در صدر اسلام زمینه پیروزی مسلمانان شد.

حجت الاسلام والمسلمین نظری منفرد درباره اهمیت اخلاق، تصریح کرد: بسیاری از آیات الهی به امور اخلاقی و احکام اختصاص دارد که بر اساس حکمت الهی ذکر شده است.

استاد حوزه علمیه ادامه داد: امام علی(ع) فرمودند: دانش و ادب تو ای انسان، بهای توست، تلاش کن در طلب علم و ادب، هر مقدار که دانش و ادب تو افزون گردد بهای تو افزایش می‌یابد، انسان به واسطه علم به خدا می‌رسد و با وجود اخلاق و ادب می‌تواند بندگی خدا را به درستی به جای آورد.

وی حیا را از صفات برجسته و ارزشمند اخلاقی بیان کرد و گفت: حیا و شجاعت از خصوصیات بارز حضرت زینب(س) که بیانگر کمال عقلانی ایشان بود./813/202/ب2

ارسال نظرات