۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۵
کد خبر: ۴۷۸۸۲۴
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

متولیان دانشگاه، افسران ارشد سازندگی تربیت کنند

آیت الله سلیمانی گفت: اساتید می‌توانند دانشجویان را مسؤول، کارآمد، متعهد و مفید تربیت کنند تا آنان افسران ارشد سازندگی شوند.
آیت الله عباسعلی سلیمانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، آیت الله عباسعلی سلیمانی شب گذشته در نشست صمیمی با رؤسا و اعضای هیأت علمی دانشگاه‌های سیستان و بلوچستان، گفت: قرآن کریم می‌فرماید سرمایه‌های ما در دنیا ناشی از علم است.

وی بیان کرد: ذات اقدس ربوبی نعمت‌های بسیاری به ما عنایت کرده است؛ شما اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها از سرمایه‌های نظام هستید؛ زیرا با علم و دانش خود سبب رشد و پیشرفت افراد جامعه می‌شوید.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نخبگی را نعمتی ارزنده دانست و اظهار داشت: شما فرهیختگان با داشتن نعمت عظیم نخبه بودن فرصت بالایی دارید تا آینده سازان انقلاب را به رشد و پویایی برسانید؛ شما با استفاده از این سرمایه و بهره مندی در حوزه‌های شخصی و یا حوزه زندگی اجتماعی در تلاش و تکاپو هستید رشد پیشرفت را در جامعه بسط و گسترش دهید.

وی با اشاره به روند پیشرفت علمی در کشور افزود: قبل از انقلاب در حوزه آموزش، مراکز و تحصیلات عالی محدود بود اما امروز 110 هزار نفر از بهترین جوانان جامعه در آغوش و دامن دانشگاه هستند؛ متولیان و مسؤولان این جمعیت شما اساتید هستید که می‌توانید آنها را مسؤول، کارآمد، متعهد و مفید تربیت کنید تا آنان افسران ارشد سازندگی بشوند.

آیت الله سلیمانی با تأکید بر وظایف اصلی اساتید، تصریح کرد: اساتید اصل و اساس دانشگاه‌ها هستند که باید در مسائل فرهنگی پیش‌قدم شوند و از ظرفیت استان برای توسعه و آبادانی استفاده کنند؛ متولیان دانشگاه‌ها و مراکز عالی باید دانشجویان را در اجرای پروژه های علمی و فناوری حمایت کنند.

وی یکی از پتانسیل‌های موجود در سیستان و بلوچستان را استفاده از سواحل مکران برشمرد و تأکید کرد: امروز برخی از کشورها با صنعت توریسم، خود را هدایت می‌کنند؛ خداوند نعمت بزرگ ساحل مرواریدی را در اختیار استان قرار داده است و دانشگاه‌ها باید از این ظرفیت خدادادی برای توسعه استان استفاده کنند؛ رهبر معظم انقلاب نیز طرح توسعه سواحل مکران را فراوان اعلام کرده‌اند.

امام جمعه زاهدان ابراز داشت: استان سیستان و بلوچستان با داشتن سواحل مکران رقبای زیادی دارد و در آن طرف مرزها در حال رقابت با ما هستند؛ دانشگاه‌ها باید برای توسعه و پیشرفت سواحل مکران و بندر چابهار بیش از پیش ظرفیت اشتغال بیش از صدها جوان تحصیلکرده را فراهم کنند./831/202/ب2

ارسال نظرات