۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹
کد خبر: ۴۷۸۸۳۵
نماینده سابق مجلس:

دولت یازدهم اراده مبارزه با فساد را ندارد

نماینده مجلس شورای اسلامی در دوره‌های هفتم تا نهم با اشاره به بروز فساد در جامعه، بر تلاش بیشتر برای مبارزه با آن تأکید کرد و گفت: متأسفانه اراده مبارزه با فساد در دولت یازدهم وجود ندارد.
الیاس نادران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خراسان شمالی، الیاس نادران، نماینده مردم تهران در دوره‌های هفتم تا نهم مجلس شورای اسلامی، یکشنبه‌شب در نشست تخصصی فعالان فرهنگی خراسان شمالی به تشریح و تبیین مشکلات اقتصادی کشور پرداخت و افزود: ما در نظام اقتصادی کشور دچار شکاف و گسل‌های مختلفی هستیم.

وی اساسی‌ترین گسل موجود در نظام اقتصادی کشور را تفاوت مبنایی فلسفه اجتماعی نگاه امام و رهبری به نظام اقتصادی با دستگاه برنامه‌ریزی کشور دانست که بر اساس تفکرات لیبرال سرمایه‌داری و تئوری‌های غربی است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه این نوع نگاه مختص دولت خاصی نبوده و در هر دولتی که به این نوع نگاه تمایل بیشتری نشان داده شده، شکاف و گسل مزبور عمیق‌تر شده است، افزود: این مدل تئوری نه‌ تنها برای کشور ما گره‌گشا نیست که بعضاً مشکل‌آفرین هم می‌شود.

نادران عدم مدیریت منسجم و سیستمی ولو در همان تفکر لیبرال سرمایه‌داری را دومین مشکل اقتصادی کشور برشمرد و اظهار داشت: متأسفانه نداشتن نگاه سیستمی مطلوب و حرکت جزیره‌ای دستگاه‌ها و مدیران که هر یک دغدغه مسائل حوزه خود را دارند، بر مشکلات جامعه افزوده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به نبود طرح جامع و هماهنگ و هدف‌دار برای حل مسائل کشور، افزود: رکود و بیکاری مزمن و تعمیق شده که تا سال‌ها اثرات منفی خود را به دنبال خواهد داشت، از تبعات همین نگاه‌های جزیره‌ای و عدم سیستمی بودن است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب برای حل مشکلات مدت‌ها قبل سیاست‌های اقتصاد مقاومتی را در ۲۴ بند مطرح و ۲۲ بهمن سال ۹۲ ابلاغ کردند، گفت: اگر این سیاست‌ها اجرایی می‌شد امروز کشور در نقطه مطلوبی قرار داشت.

نادران با بیان اینکه یکی از راه‌هایی که فساد سیستمی نشود و بتوان با آن مقابله کرد مراقبت بیشتر و شفاف‌سازی قوانین است، اظهار داشت: اساس پول‌شویی و ایجاد فساد، کتمان گردش پولی و مالی کشور است که باید این موضوع تحت نظارت نهادهای بازرسی قرار بگیرد.

نماینده دوره‌های هفتم، هشتم و نهم مجلس با بیان اینکه دکتر روحانی در شعارهای انتخاباتی بر شفاف‌سازی نظام بانکی کشور تأکید می‌کرد ولی امروز شاهد چیز دیگری هستیم گفت: زمانی که در پرداخت یارانه‌ها در دولت یازدهم از دولت خواسته شد یارانه به‌ حساب مرفهان واریز نشود، دکتر روحانی مخالفت کرد و گفت ما نمی‌خواهیم به‌حساب مردم سرک بکشیم!

وی این نوع برخوردها را در راستای به دست آوردن چند رأی بیشتر بیان کرد.

نادران همچنین از حقوق‌های نجومی به‌ عنوان دیگر مشکل اقتصادی کشور اشاره کرد و گفت: مشاهده فساد در این حوزه اثرات تخریبی اجتماعی دارد چراکه مردم حقوق خود را با آنها مقایسه می‌کنند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فاجعه بدتر این بود که دولت دستگاه‌ها را موظف کرد تا از محل سازمان‌های بازنشستگی دستگاه متخلف این پول‌ها برگردانده شود حال این پول کجا قرار است خرج شود که باید مردم چندباره متضرر شوند، خدا می داند.

وی این شیوه مدیریتی در دولت‌ها را سبب گستردگی بیش از پیش فساد و سازمان‌یافتگی آن در جامعه دانست و در توضیح عدم رسیدگی صحیح و اصولی دولت به این فسادها، گفت: قطعاً دولت احساس می‌کند با کوتاه کردن دست این مفسدان برای خود دردسر ایجاد می کند و یا شاید هم نگران رو شدن برخی مسائل و ایجاد مشکل برای دولت است که به این نوع مناسبات غلط تن می‌دهد./9314/202/ب2

ارسال نظرات