۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
کد خبر: ۴۷۸۸۳۷
آیت الله مهدوی:

کینه نظام و رهبری، اصحاب فتنه 88 را بیچاره کرد

آيت الله مهدوی گفت: اصحاب فتنه 88 به سبب عنادی که با ولی فقیه داشتند از مواضع باطل خود کوتاه نیامدند و بیچاره شدند.
آیت الله مهدوی آیت الله مهدوی نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت الله سید ابوالحسن مهدوی در جلسه ای که شب گذشته در منزل شخصی وی واقع در خیابان نشاط برگزار شد، گفت: بنی امیه مصداق حقیقی شجره ملعونه در قرآن است.

مصداق بارز شجره ملعونه در قرآن، بنی امیه است

وی در تفسیر این فراز از زیارت عاشورا که بیان می دارد «وَ لَعَنَ اللهُ بَنِی اُمَیَّةَ قاطِبَة»، افزود: خداوند در آیه شصتم سوره اسراء که می فرماید «وَإِذْ  قُلْنَا لَکَ إِنَّ رَبَّکَ أَحَاطَ بِالنَّاسِ وَمَا جَعَلْنَا الرُّؤْیَا الَّتِی أَرَیْنَاکَ إِلا فِتْنَةً لِلنَّاسِ وَالشَّجَرَةَ الْمَلْعُونَةَ فِی الْقُرْآنِ وَنُخَوِّفُهُمْ فَمَا یَزِیدُهُمْ إِلا طُغْیَانًا کَبِیرًا»، گروهی از انسان را با عنوان شجره ملعونه معرفی می کند.

آیت الله مهدوی ادامه داد: ابن ابی الحدید که یکی از مفسران سنی است، در کتاب خود از زبان عمر نوشته است، تمام مفسران بنی امیه را مصداق شجره ملعونه می دانند تا جایی که بنی امیه هرگز قدرت انکار کردن آن را ندارد، اگر اهل تسنن در زمان فعلی این مسأله را پنهان می کنند به دلایل سیاسی و گاهاً برای مخالفت کردن با شیعه است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری خاطرنشان کرد: روزی پیامبر(ص) در خواب می بینند که بنی امیه شبیه میمون شده اند و در حال بالا رفتن از منبر پیامبر(ص) هستند، سپس می فرمایند روزی دین من بازیچه دست بنی امیه می شود و از این مسأله بسیار ناراحت هستم.

 از دیدگاه اصحاب فتنه، هر اتفاقی ارزش به زمین خوردن ولی فقیه را داشت

امام جمعه موقت اصفهان با بیان اینکه فرض کنید انقلاب ایران به دست نااهلان بیفتد، تشریح کرد: اگر انقلاب به دست نا اهلان بیفتد همه خونهایی که تا به الآن ریخته شده است، پایمال خواهد شد و این برای افراد انقلابی بسیار ناراحت کننده است.

وی ابراز کرد: در جریان فتنه 88 برخی از مسؤولان با سابقه، به سبب مخالفت و عناد با ولی فقیه از فتنه گران حمایت کردند و حتی اصحاب فتنه آن قدر  نسبت به ولی فقیه بغض داشتند که در برابر بی احترامی معترضان در روز عاشورا به امام حسین(ع) هیچ موضعی نگرفتند، از دیدگاه فتنه گران هر اتفاقی ارزش به زمین خوردن ولی فقیه را داشت.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان اینکه کینه نظام و رهبری فتنه گران را بیچاره کرد، گفت: ضدیت با انقلاب آنچنان در جان برخی افراد رسوخ می کند که حاضر هستند هر کاری بکنند تا مقصودشان حاصل شود.

وی در تفسیر این عبارت از آیه شصتم سوره اسراء که می فرماید «وَنُخَوِّفُهُمْ فَمَا یَزِیدُهُمْ إِلا طُغْیَانًا کَبِیرًا»، تبیین کرد: با اینکه خداوند افراد معاند دین را به شکلهای گوناگون می ترساند ولی آنها به جای متنبه شدن، طغیانشان افزایش می یابد.

آیت الله مهدوی خاطرنشان کرد: بعد از اینکه پیامبر(ص) چنین خوابی را دیدند به شدت غصه می خوردند و خداوند برای تسکین دادن به دل ایشان سوره قدر را نازل فرمود، شب قدر که به اندازه هزار ماه است، بدل از هزار ماهی است که بنی امیه بر اسلام حکومت کرده اند.

همه انسانها در قیامت راجع به نعمت ولایت، بازخواست خواهند شد

عضو مجلس خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به آیه معروف «ثُمَّ لَتُسئَلُنَّ عَنِ النَّعیمِ»، اظهار کرد: نعمت مذکور در این آیه بر اساس روایات متعددی از معصومین(ع) همان نعمت ولایت و امامت است که در روز قیامت مورد سؤال واقع می شود.

امام جمعه موقت اصفهان خاطرنشان کرد: روزی امام صادق(ع) به ابوحنیفه می فرمایند، شنیده ام تفسیر قرآن می گویی، ابوحنیفه پاسخ می دهد بله مگر اشکالی دارد، امام از او می پرسند، بر اساس آیه «ثُمَّ لَتُسئَلُنَّ عَنِ النَّعیمِ»، خداوند در روز قیامت از کدامین نعمت سؤال می پرسد، ابوحنیفه پاسخ می دهد، از نعمتهایی همچون غذا و آب.

استاد اخلاق حوزه علمیه در ادامه داستان افزود: امام صادق(ع) به ابوحنیفه می فرمایند، سزاوار است انسان کریمی که تو را به مهمانی دعوت کرده است بعد از اینکه در منزلش آب و غذا میل کردی، از تو راجع به آنها بازخوست کند، ابوحنیفه می گوید، خیر، چنین برخوردی سزاوار انسان کریم نیست.

وی ادامه داد: امام صادق(ع) می فرمایند، نعمتی که خداوند در روز قیامت راجع به آن سؤال می کند، نعمت ولایت و امامت ما اهل بیت(ع) است./867/201/ب2

ارسال نظرات