۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۴۷۸۸۹۲
مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا:

60 نفر از مددجویان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا گفت: جمعه 22 بهمن 60 نفر از مددجویان سرطانی و صعب‌العلاج موسسه خیریه امدادگران عاشورا به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.
فتحیان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نصرالله فتحیان مدیرعامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا امروز در نشست خبری به مناسبت اعزام 60 مددجوی سرطانی و صعب‌العلاج به سفر عتبات عالیات که در سازمان بسیج رسانه برگزار شد، با تبریک فرارسیدن ایام دهه فجر، گفت: این موسسه خیریه از سال 1381 به همت هیات فاطمه‌الزهرا(س) آغاز به کار کرده است.

فتحیان عنوان کرد: تیمی که این خیریه را اداره می‌کنند در دوران دفاع مقدس بهداری رزمی را تجهیز و اداره کرده و تقریبا سامانه گسترده و وسیعی را بنا به ضرورت ایجاد کرده بودند.

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا بیان داشت: این تیم تجربه امدادرسانی به رزمندگان اسلام در سخت‌ترین شرایط را کسب کردند، ما به همراه این تیم در آن زمان یک بیمارستان صحرایی به نام فاطمه‌الزهرا(س) ایجاد کرده بودیم که مرتب مورد حمله دشمن بود.

فتحیان ابراز کرد: امروز بر اساس گزارش وزارت بهداشت سخت‌ترین بخش درمان به بیماران صعب‌العلاج تعلق دارد، بر همین اساس ما از چند سال پیش هدف‌گذاری کردیم که خیرین را به سمت حمایت از این نوع بیماران ببریم.

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا اظهار داشت: براساس آخرین گزارش بهداشت جهانی سالانه در دنیا 13 میلیون نفر مبتلا به سرطان می‌شوند که سهم ایران از این بین 90 تا 100 هزار نفر است، که سرعت آن در دو دهه گذشته شتاب بیشتری پیدا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس گزارش وزارت بهداشت ده درصد این بیماران به دلیل هزینه سنگین درمان، مشکلات نظام سلامت و عدم پوشش کامل بیمه زیر خط فقر افتاده و مجبور می‌شوند زندگی خود را فروخته خرج درمان کنند.

فتحیان افزود: ما تلاش داریم برای این ده درصد جلب حمایت مردمی داشته باشیم که چنین بیمارانی بتوانند بدون صدمه زدن به زندگی خود، هزینه دارو، شیمی‌درمانی، هزینه بیمارستان را تامین کنند.

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا بیان داشت: ما 25 هزار نفر از بیماران سرطانی را طی 5 سال گذشته مورد حمایت قرار دادیم، که نزدیک به 50 میلیارد تومان در سراسر کشور جذب منابع داشتیم.

وی افزود: جزء هدف‌گذاری ما بود که 5 هزار خیر از خرد و کلان در خانواده، دانش‌آموزان، پزشکان، داروخانه‌ها، مراکز آزمایشگاهی، بیمارستان‌ها، همه و همه را جذب کنیم که در پایان برنامه 5 ساله اول موفق شدیم 8 هزار و 800 نفر خیر را جذب کنیم.

فتحیان ابراز کرد: از بین 8 هزار 800 نفر 1200 نفر پزشک و 2 هزار نفر پرستار هستند و بقیه از گروه های دیگر نظیر هنرمندان، ورزشکاران و .... هستند.

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا اظهار داشت: جذب حمایت شخصیت‌های اجتماعی کار جدیدی نیست بلکه در دنیا نیز چنین اتفاقاتی رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه ما سازمان مردم نهاد ملی با مجوز وزارت کشور کار می کنیم، خاطرنشان کرد: موسسات ما در 25 استان فعال هستند، امیدواریم که در برنامه 5 ساله دوم بتوانیم افراد بیشتری را برای کمک به این بیماران جذب کنیم.

فتحیان درباره علت نام‌گذاری این موسسه به امدادگران عاشورا، عنوان کرد: موسسه خیریه امدادگران عاشورا تحت پرچم حضرت فاظمه زهرا(س) قرار دارد، به همان نگاه که در دوران دفاع مقدس کار می‌کردیم تلاش داریم به وظیفه انسانی خود عمل کنیم.

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا بیان داشت: ایرانی‌ها به مهربانی مشهور هستند ما این را از اسلام، امام راحل و رهبر معظم انقلاب آموختیم، بنابراین تلاش می‌کنیم با حمایت مردمی از آلام این بیماران کاهش دهیم.

وی گفت: اعزام بیماران صعب‌العلاج و سرطانی به عتبات عالیات برای نخستین بار در کشور شروع شده که تعدادی از مددجویان با هزینه امدادگران عاشورا برای زیارت اعزام می شوند، زمان اعزام این افراد روز جمعه همزمان با 22 بهمن خواهد بود.

فتحیان ابراز کرد: با هر مریضی یک همراه از خانواده و تیم پزشکی آنها حضور خواهد داشت، این سفر یک هفته طول خواهد کشید، خیریه این کار را در راستای توسل به اهل‌بیت(ع) و افزایش معنویت بیماران مورد هدف خود قرار داده است.

وی خاطرنشان کرد: حداقل 30 تا 40 درصد از بیماران این موسسه درمان شدند.

مدیر عامل موسسه خیریه امدادگران عاشورا بیان داشت: نحوه معرفی بیماران از طریق مددکاری بیمارستان‌ها است./201/807/ب1

ارسال نظرات