۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹
کد خبر: ۴۷۸۹۱۴

چند خبر کوتاه از استان کرمان

صدور سند مالکیت موقوفه 2 میلیاردی در راین، 2500 متر مربع باغ و زمین زراعی در راور وقف ایتام ، مشارکت خیران کهنوجی به عملیات عمرانی امامزاده فضل بن عباس منوجان و برگزاری طرح دست های مهربانی در کرمان از اهم اخبار کوتاه در استان کرمان است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در کرمان، مهدی ابراهیمی سرپرست نمایندگی اداره اوقاف شهرستان راین اظهار کرد: همزمان با پنجمین روز از ایام دهه فجر انقلاب اسلامی پس از تلاشهای صورت گرفته اسناد مالکیت یکی از اراضی موقوفات شهر راین اخذ شد.

وی افزود: این موقوفه یکی از موقوفات قدیمی واقع در بافت مرکز ی شهر راین بنام موقوفه« کربلای جهان آقا»است که بالغ بر یک هزار و 447 متر مربع مساحت دارد.

ابراهیمی با اشاره به کاربری آموزشی این ملک ارزش آن را مبلغ 2میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: در حال حاضر این ملک در اجاره اداره آموزش و پرورش است.

وی افزود:برگزاری مراسم تعزیه خوانی ایام محرم و تامین هزینه های جاری آستان امامزاده ابوالبشائر هاشم(ع)، ازجمله نیات این موقوفه است.

2500 متر مربع باغ و زمین زراعی در راور وقف ایتام شد

منصور هدایتی سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان راور با اشاره به گرامیداشت ایام دهه فجر انقلاب اسلامی گفت: "مطهره آبادی خواه" از واقفین شهرستان در راستای دومین اقدام ماندگار ،ملک کشاورزی خود را وقف کرد.

وی افزود: این موقوفه شامل یک هزار 250 متر مربع باغ درختان مشجر پسته ای مثمر و یک هزار متر مربع زمین زراعی قابل کشت به انضمام 42 دقیقه سهم آب قنات در روستای ده علی این شهرستان است.

هدایتی گفت: این بانوی گرانقدر در اقدام اول باغ مشجر درختان پسته خود را با نیت امور مخارج و هزینه های جاری آستان امامزاده محمد (ع) روستای ده علی وقف کرده بود.

وی تصریح کرد: طبق نیت مندرج در متن وقف نامه در آمد حاصل از اجاره زمین و فروش محصولات درختان پسته با تولیت اداره اوقاف صرف مخارج ایتام بی بضاعت و صغیر شهرستان راور خواهد شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان راور ارزش ملک فوق را مبلغ یک میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: با ثبت این وقف ارزشمند طی سال جاری 8 مورد وقف جدید در این شهرستان محقق شده است.

مشارکت خیران کهنوجی به عملیات عمرانی امامزاده فضل بن عباس منوجان

حجت الاسلام مهدی سالاری سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهنوج گفت: روند عملیات عمرانی در امامزاده فضل بن عباس (ع) شهرستان منوجان در حال اجرا است و در راستای اجرای طرح مودت و مساعدت خیرین در تسریع روند اجرای عملیات عمرانی همزمان با دومین روز از ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی از سوی دو خیر نیکوکار طرح مودت در این امامزاده اجرا شد.

حجت الاسلام سالاری گفت: از سوی بانوی نیکوکار «سکینه عسکری» یک ماشین آجر به مبلغ 10 میلیون ریال جهت تأمین مصالح مورد نیاز فعالیتهای عمرانی امامزاده اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: در اقدامی دیگر از سوی خیر گرانقدر «عبدالرسول عظیمی» جهت فرش کردن تربت خانه امامزاده یک تخته فرش به مساحت 12 متر مربع اهداء شد.

سرپرست اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان کهنوج با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری 3 مورد وقف منفعتی در شهرستان ثبت شده افزود: وقف باغ کشاورزی بر بنیاد مهدویت، وقف مغازه تجاری برای بچه های بی سرپرست و وقف ملک جهت امور عام المنفعه از جمله نیات واقفین گرانقدر کهنوجی طی سال جاری است.

برگزاری طرح دست های مهربانی در کرمان

حجت الاسلام سید رضا فاطمی، معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف کرمان با اشاره به برنامه های اوقاف در ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: یکی از برنامه ها در راستای اجرای نیات واقفین، اجرای طرح «دست های مهربانی» است که براساس وقفنامه هایی که برای کمک به افراد بی بضاعت و فقیر ذکر شده، صورت می گیرد.

وی گفت: طی دو ماه گذشته افرادی شناسایی شده اند و در ایام دهه فجر کمک به این افراد آغاز و طی یک تا دو سال همراهی می شوند تا وضعیت زندگی آنها تغییر کند.

حجت الاسلام فاطمی افزود: برگزاری مراسم سخنرانی در راستای تبیین جایگاه نظام و دستاوردهای انقلاب اسلامی در بقاع متبرکه و امامزادگان، بهره برداری از پروژه های عمرانی اوقاف، آیین غبارروبی و عطرافشانی قبور شهدای مجاور امامزادگان، برپایی نمایشگاه پوستر و کتاب ویژه دهه فجر در امامزادگان شاخص استان، برگزاری بیش از 20 محفل قرآنی با حضور قاریان استانی و بین المللی، تجلیل از سه نفر از برگزیدگان مرحله کشوری مسابقات قرآن از جمله برنامه های اداره کل اوقاف در ایام دهه فجر در استان است.

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف استان کرمان اظهار کرد: یکی دیگر از برنامه های پیش رو در سال جاری، برگزاری چهلمین دوره مسابقات قرآن است که مرحله شهرستانی آن آغاز می شود و این کار با تعامل آموزش و پرورش انجام و برگزیدگان هر رشته به مرحله استانی معرفی می شوند./9709/303/ب2

ارسال نظرات