۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۱
کد خبر: ۴۷۸۹۱۸
حجت الاسلام والمسلمین اختری:

مواضع امروز ترامپ به خاطر رشد و بالندگی مکتب اسلام است

رییس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: اگر دشمنان ما هروز عصبی‌تر می‌شوند و ترامپ امروز با این مواضع راجع به ایران و کشورهای مسلمان حرف می‌زند به خاطر رشد و بالندگی مکتب اسلام است، به همین خاطر به ایران تهمت تروریست می‌زنند.
حجت الاسلام و المسلمین اختری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی اختری، رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) امروز در نشست خبری که به مناسبت 28‌امین سالگرد تأسیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در سازمان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) برگزار شد با اشاره به اینکه مردم ما مردمی وفادار، دلسوز هستند که پای انقلاب خود ایستاده‌اند اظهار داشت: ما باید قدر مردم خود را بدانیم و به دور از هرگونه تمایلات شخصی به مردم کشور خالصانه خدمت کنیم، این امر مورد تایید امام و رهبری نیز بوده است.‌

وی ادامه داد: مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) یک مؤسسه غیردولتی و بین‌المللی با عضویت بیش از 700 نفر از کشورهای مختلف دنیا، 27 سال قبل تأسیس شد و برای خدمت به پیروان اهل‌بیت(ع) و خدمت به مسلمانان فعالیت‌های خودش را آغاز کرده است، امروز با 140 کشور دنیا ارتباط داریم و جمعیت مرتبط با مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به 360نفر رسیده است، لازم به ذکر است که کشورهای غیر شیعی و عیر مسلمان نیز با ما در ارتباط هستند.

رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تأکید کرد: بسیاری از موسسات اسلامی، شخصیت‌های مسلمان غیرشیعه با ما در ارتباط هستند، البته با وجود شرایط فعلی دنیا با غیر مسلمان‌ها هم با وجود شرایط به وجود آمده متفاوت ارتباط برقرار است و در راستای اهداف مشترک هماهنگی لازم را داریم، مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در راستای فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی، خدماتی و عمومی مشغول است، در واقع هدف ما سامان یافتن شیعیان در کشورهای مختلف و همکاری و همیاری با یکدیگر است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری یادآور شد: برای نشر معارف اسلام و اهل‌بیت(ع) در دنیا با همه همکاری داریم و فعالیت‌های گوناگونی در زمینه‌های مختلف می‌کنیم، از دیگر اهداف مجمع تحکیم، تقویت و گسترش وحدت بین مسلمانان است، همچنین به دنبال همیاری و همکاری با همه مسلمانان در کشورهای مختلف با هدف وحدت تقریبی بین مسلمانان و یکپارچگی بین آنها در جهان هستیم که این یکی از بزرگترین اهداف امام راحل و رهبری است و بر روی آن تأکید زیادی وجود دارد زیرا یک اصل قرآنی بین همه مسلمانان به شمار می‌رود.

وی افزود: یکی دیگر از اقدامات مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) رشد و توسعه فرهنگ علم و دانش در بین پیروان اهل‌بیت(ع)، مردم محروم و مستضعف در مناطق مختلف است، همچنین یکی دیگر از اهداف مجمع این است که با توجه به اینکه هر مکتبی دچار یک سری سوء تفاهم و ابهامات می‌شود و مکتب اهل‌بیت(ع) نیز از این قائده مستثنا نیست و از سوی دشمن مورد دشمنی قرار گرفته است سعی می‌کنیم به نشر و تبیین صحیح مکتب اسلام و اهل‌بیت(ع) براساس اسلام ناب محمدی بپردازیم.

رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با بیان اینکه دفاع، پشتیبانی و حمایت از مظلومیت و محرومیت‌ها به ویژه مسلمانان و پیروان آنها از اهداف مجمع است، خاطرنشان کرد: مجمع تلاش می‌کند در جریان‌های سیاسی و بحرن اجتماعی و طبیعی که به وجود می‌آید در حد توان خود کمک کند و از این محرومیت‌ها دفاع نماید، برای نمونه در جریان بحرین فشارهایی که به مردم این کشور وارد است و مردم و حوزه‌های علمیه آنها را تحت فشار می‌گذارند باعث شده است که مجمع در این راستا در حد وظایف خودش برای روشن‌گری مردم و کمک به مردم مظلوم این کشور رسالت خودش را نشان دهد.

حجت الاسلام والمسلمین اختری ابراز داشت: مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در زمینه بحران‌های طبیعی که در کشورهای مختلف رخ می‌دهد تلاش می‌کند با کمک‌های مردمی به آنها کمک‌رسانی کند، بنابراین دفاع و پشتیبانی نیر از جمله وظایف این مجمع است.

وی بیان کرد: در بخش فرهنگی حدود 2000 عنوان کتاب در این مجمع به 58 زبان به چاپ رسیده است، با چاپ این محصولات از کشورها حمایت و پشتیبانی لازم به ویژه از صاحبان قلم به دست هم در نوشتن و هم در ترجمه صورت می‌گیرد، با تشویق خیرین در تلاش هستیم بتوانیم برای آموزش، عبادت و سلامت مسلمانان قدم‌هایی برداریم، همچنین بورسیه کردن برخی از محرومین در کشورهای مختلف و همچنین در ایران از دیگر اهداف ما است.

رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به اینکه دانشجویانی را در دانشگاه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) می‌پذیریم، تصریح کرد: سایت‌های متعدد از جمله سایت شیعه با 8زبان، مفتاح برای پاسخگویی برای شبهات، خبرگزاری ابنا به 23 زبان برای نشر اخبار اهل‌بیت(ع) از اقدامات این مجمع در بخش رسانه‌ای است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری در رابطه با مبلغین این مجمع نیز گفت: در زمینه تربیت مبلغین در کشورهای مختلف در حد توان از نظر فرهنگی و دینی کمک می‌کنیم تا بتوانند مردم را حمایت کنند،موسسات مختلف در کشورهای مختلف همه به عنوان جمعیت‌های خودجوش و براساس قوانین کشورهای خودشان تشکیل شده‌اند که برای خدمت به همه دینان خود فعالیت دارند و مجمع هم براساس ارتباط با آنها از نظر فکری و فرهنگی به آنها کمک لازم را می‌دهد.

وی یادآور شد: هدف دیگر مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) حمایت و پشتیبانی از این موسسات است تا بتوانند در کشور خود در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، علمی و... مفید باشند، همچنین بنیاد علمی پزشکان بدون مرز مسلمان اهل‌بیتی را نیز تشکیل داده‌ایم و کار ثبت آن انجام شده و یک ماه آینده فراخوان آن اعلام می‌شود، این بنیاد برای رشد سلامت و درمان بیماری که مردم دنیا درگیر آن هستند تشکیل می‌شود، البته در اربعین در عراق و در مدت جنگ در سوریه کار پزشکی را دنبال کردیم، همچنین در اربعین حسینی با وجود حضور کشورهای مختلف سعی می‌کنیم با ایجاد ارتباط با آنها در حد توان خدمات برسانیم.

رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) افزود: بنیاد بین‌المللی عاشورا برای همفکری و هماهنگی برنامه‌های حسینی با تمام حسینیه‌ها و هیئت‌ها در کشورهای مختلف تشکیل شده تا در جهت همکاری و هم‌افزایی و پیام‌رسانی صحیح از عاشورا بتوانیم خدماتی به زائران را ارائه کنیم، امید است با هرچه توانمند شدن مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) و پشتیبانی از سوی خیرین بتوانیم خدماتی به اهل‌بیت(ع) بدهیم.

حجت الاسلام والمسلمین اختری در زمینه ارتباط با محبان اهل‌بیت(ع) در کشورهای مختلف اضافه کرد: پشتیبانی علمی بین آنها، برگزاری همایش، دعوت از روحانیون کشورهای مختلف به ایران، برگزاری همایش‌های مشترک با سازمان‌های دیگر، مشارکت در نمایشگاه‌های کتاب در کشورهای مختلف برای تولید آثار اهل‌بیت(ع)، پذیرش و راه اندازی اردوها برای بانوان، اساتید، دانشجویان و حمایت از آنها یکی دیگر از برنامه‌های ما در این راستا است.

وی ادامه داد: بسیاری از کسانی که برای اولین بار به ایران می‌آیند به خاطر تبلیغات رسانه‌های غربی و صهیونیستی که سعی دارند یک صورت ناخوشایندی از ایران در دنیا منعکس کنند و با حضور در کشور ما و دیدن شرایط در ایران تعجب می‌کنند و برای کشورهای خودشان ارمغانی خوب از ایران می‌برند، از کشورهای آسیایی، آفریقایی و حتی اروپایی برای حضور در ایران پذیرا هستیم.

رئیس مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) تاکید کرد: باید توجه کرد امروز ایستادگی ملت ما در داخل کشور و پشتیبانی مسلمانان علاقمند به ایران زمینه برای گسترش مکتب ایران را به وجود آورده است و اقبالی که امروز در اروپا و آمریکا برای اسلام وجود دارد به خاطر انقلاب اسلامی ایران است، رهبری هم برای هدایت جوانان اروپایی تا به امروز دو نامه ارسال کردند و مجمع نیز این نامه‌ها را به 58 زبان ترجمه و ارسال نموده است، نباید فراموش کرد موج اسلام‌خواهی که امروز می‌بینیم روز به روز در حال گسترش و پیشرفت است.

حجت الاسلام والمسلمین اختری افزود: اگر دشمنان ما هروز عصبی‌تر می‌شوند و ترامپ امروز با این مواضع راجب ایران و کشورهای مسلمان حرف می‌زند به خاطر رشد و بالندگی مکتب اسلام است، به همین خاطر به ایران تهمت تروریست می‌زنند، وزیر خارجه سابق آمریکا خودش اعلان می‌کند القاعده، داعش و... را خودشان ایجاد کردند و آنوقت به ایران تهمت می‌زنند، بمباران و تجاوزات به یمن و بحرین از سوی عربستان دست نشانده آمریکا و انگلیس تروریست بودن نیست و ایران که حامی مسلمانان و دیگر کشورهای اسلامی است را تروریست محسوب می‌کنند.

وی در پایان گفت: رشد و بالندگی مکتب اسلام عصبانیت جهان را به همراه داشته است، ملت ایران و رهبر ما بسیار قدرتمند‌تر و شجاع‌تر از آن است که در مقابل این تهدیدات بخواهد ضعفی از خودش نشان دهند./816/201/ب2

ارسال نظرات