۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۶
کد خبر: ۴۷۸۹۷۱
مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه:

انقلاب اسلامی، انقلاب فرهنگی و اخلاقی است

جان نثاری گفت: انقلاب اسلامی در مقابل همه انقلاب های جهانی که سیاسی بودند، یک انقلاب فرهنگی و اخلاقی بود.
دهه فجر

فاطمه جان نثاری مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، ضمن تبریک به مناسبت سالگرد ایام الله دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی، در رابطه با مهمترین شاخصه انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی در مقابل همه انقلاب های جهانی که سیاسی بودند، یک انقلاب فرهنگی و اخلاقی بود.

وی در ادامه افزود: شاید به جرأت بتوان گفت از صدر عالم، از ازل تا مقام الوهیت و درجات غیب و شهود، مقصد خداوند عزوجل تشکیل حکومت اسلامی بود که این نوع حکومت به مدت کوتاهی در زمان پیامبر اکرم(ص) و امام علی(ع) برقرار شد تا اینکه درعین ناباوری جهانیان با پیروزی انقلاب اسلامی ایران و محقق شدن نبرد حق در مقابل باطل، با تکیه امام راحل به مردم انقلابی، دوباره احیا شد.

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) ابراز داشت: در این سال ها، جهانیان از عظمت اقدام امام خمینی(ره) مبهوت مانده اند و تلاش دارند رمز شعار پیروزی خون بر شمشیر و غلبه یاران بی سلاح امام را بر مسلط ترین حکومت های وابسته، درک کنند. شکوه این اقدام انقلابی را، تنها از طریق شیوه های مبارزه با نفس و جهاد اکبر می توان درک کرد.

وی اظهار داشت: امام خمینی(ره) به نصرت الهی در معنای واقعی معتقد و این عقیده را به پیروان خود نیز منتقل کرده بود. به همین علت همگی اعتقاد داشتند اگر خداوند را یاری کنند مصداق آیه "ان تنصرالله ینصرکم" قطعا محقق خواهد شد.

جان نثاری با بیان اینکه مردم انقلابی ایران، ولایت فقیه را ولایت خداوند می دانند، گفت: به همین علت پیروی از ولایت فقیه را بر خود واجب می دانند و هیچ زمانی دین شان را تنها نمی گذارند. اگر انقلاب ما از مرجعیت شیعه و ولایت فقیه بهره مند نمی شد، یقینا به زمین می خورد، مثل تمام انقلاب هایی که به خاطر نبود چنین پشتوانه ای، شاهد شکست شان بوده و هستیم.

مدیر مدرسه علمیه حضرت فاطمه(س) در باب علل دشمنی های مکرر جهان استکبار و عوامل آنها در منطقه، با انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: عنادورزی استکبارجویان با کشور ایران سابقه دیرینه دارد. ریشه این دشمنی ها، در عوامل مختلفی نظیر سیاست و دین است و لزوما مختص دوره خاصی نیست.

وی در پایان خاطر نشان کرد: تا زمانی که استکبار از خوی خود دست بر ندارد، مبارزه بین حق و باطل همواره ادامه خواهد داشت و علت اصلی این است که آنها قصد دارند بحث مادی گرایی را بر خداگرایی رونق دهند که برابر است با محو خدامحوری و گزینش طاغوت. نظام انقلابی و اسلامی ما همواره در مقابل این دیدگاه ایستادگی خواهد کرد و به هیچ وجه با آن کنار نمی آید./302/966/ب1

ارسال نظرات