۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۲
کد خبر: ۴۷۹۰۲۸
استاد حوزه علمیه قم:

آغاز هر کار با نام خدا نشانه عمل مؤمن از غیر مؤمن است

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه آغاز هر کار با نام خدا نشانه عمل مؤمن از غیر مؤمن است، گفت: هر کاری که با نام خدا آغاز شود ماندگار خواهد بود.
بسم الله

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، خانم زین العابدین، استاد حوزه علمیه قم شامگاه امروز در آستان حضرت معصومه(س) با بیان اینکه انسان تمامی کارهای خود را به خاطر یک عزیز انجام داده و کارهای خود را به نام یک عزیز بزرگوار شروع می کند، گفت: از آن جایی که خداوند در این عالم بزرگترین عزیز است به همین دلیل کلام خود را با نام خود آغاز کرده تا سبب تبرک و ماندگاری آن شود.

وی افزود: در روایات بیان شده که هر کاری برای غیر خدا انجام شود ابتر و باطل است در حالی که هر کاری که با نام خدا آغاز شود ماندگار خواهد بود زیرا تنها چیزی که در عالم ازلی بوده خداوند است به همین دلیل اگر کارها با نام خدا آغاز شود ازلی و ماندگار می شود.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: بسم الله اظهار عبودیت بنده در برابر حضرت پروردگار است زیرا انسان اگر بخواهد بندگی خود را به کسی نشان دهد آن را با عملش نشان می دهد و برای اینکه یک عمل معیار بندگی و عبودیت خداوند باشد با نام خداوند آغاز می شود و نام خداوند مارک دینی کارهای مؤمن از غیر مؤمن است.

خانم زین العابدین تصریح کرد: گفتن نام خدا در ابتدا و آغاز کار مانع نفوذ خناس های مختلف از جن، شیطان و نیروهای منفی شده  و سبب می شود که کار به نتیجه مطلوب که همان رضایت خداوند است ختم شود.

وی با تأکید بر اینکه بسم الله جز سیره تربیتی حضرت رسول(ص) است، ادامه داد: برای اینکه در کارهای خود به نتیجه مطلوب خداوند دست یابیم بهتر است که همه کارها را با نام این عزیز قدرتمند آغاز کنیم تا کارها متبرک و مبارک شود.

استاد حوزه علمیه قم گفت: ما به این علت به خداوند الله می گوییم که وادی معرفت به خدا وادی حیرت و سرگردانی است و هیچ کس توان شناخت ذات و کنه خداوند راه ندارد./968/پ203/ی

ارسال نظرات