۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
کد خبر: ۴۷۹۰۳۵
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس:

آمریکا و رژیم صهیونیستی جرأت ندارند حتی یک گلوله به سمت ما شلیک کنند

نقوی‌حسینی گفت: آمریکا و رژیم صهیونستی با توجه به آگاهی از توان نظامی و دفاعی ایران جرأت نمی‌کنند حتی یک گلوله به سمت کشور ما شلیک کنند.
نقوی حسینی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا زاهدان، سید حسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عصر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان که در سالن کنفرانس بسیج دانشجویی سیستان و بلوچستان برگزار شد، گفت: پرونده هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران به ناحق به شورای امنیت سازمان ملل ارجاع و پس از آن قطعنامه‌های پی در پی علیه ما صادر شد.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در قبال این شرایط از بین دو راه‌حل مذاکره و مقابله، مذاکره را انتخاب کرده است، تصریح کرد: مذاکره به این معنی است که دو طرف به یکدیگر امتیازاتی بدهند و بگیرند.

نقوی‌حسینی افزود: در مذاکرات طرفین، آن دیپلماسی پیروز است که امتیازات کم با نسیه بدهد و امتیازات زیاد و نقد بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در بحث برجام کشور ما امتیاز زیاد به صورت نقد داده و امتیازات کم و نسیه گرفته، خاطرنشان کرد: بدون شک این نوع دیپلماسی را دیپلماسی برد برد نمی‌گویند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس عنوان کرد: دستگاه دیپلماسی و دولت مساوی با نظام نیست و اعتماد به دشمن سبب شد ما خسارت ها و مشکلات برجام را تحمل کنیم.

وی ادامه داد: آمریکا از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون همیشه جمهوری اسلامی ایران را با گزینه های نظامی تهدید کرده که این تهدیدها به دولت ها ربطی نداشته و در هیچ دولتی نیز کم و زیاد نشده است.

نقوی‌حسینی عنوان کرد: تهدیدهای نظامی آمریکا همچنان باقی است و این ادعا که برجام سبب شد تهدیدهای نظامی کم ویا از صحنه خارج شود کاملاً بی‌اساس است.

وی با بیان اینکه ۳۷ سال است که تهدیدهای نظامی علیه جمهوری اسلامی ادامه دارد، افزود: آمریکا و رژیم صهیونستی با توجه به آگاهی از توان نظامی و دفاعی ایران جرأت نمی‌کنند حتی یک گلوله به سمت کشور ما شلیک کنند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: اقدامات سخیف و غیرخردمندانه رئیس جمهور جدید آمریکا همه را به تعجب انداخته است و کمیسیون امنیت ملی جلسه فوق‌العاده با حضور افرادی از سپاه، وزارت خارجه و وزارت اطلاعات در رابطه با مواضع رئیس‌جمهور آمریکا و تحولات این کشور برگزار کرده است.

وی ادامه داد: در این جلسه در رابطه با مواضع دولت آمریکا در زمینه توسعه موشکی و فعالیت‌های موشکی ایران، صریح و آشکار موضع‌گیری شد.

وی تصریح کرد: دستاوردهای ما و رهبری خردمندانه این نظام به عنوان منابع قدرت سبب وحشت طرف مقابل شده است./831/202/ب2

ارسال نظرات