۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۳
کد خبر: ۴۷۹۰۴۶
مدیرکل اوقاف آذربایجان غربی خبر داد؛

صدور 21 مورد حکم به نفع موقوفات در آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی گفت: 21 مورد حکم به نفع موقوفات از سوی معاونت حقوقی اداره اوقاف در آذربایجان غربی صادر شده است.
حجت‌‌الاسلام ناصر جوانبخت

حجت الاسلام ناصر جوانبخت در گفت ‌و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، اظهار داشت: با تلاش همکاران در معاونت حقوقی و ثبتی این اداره کل، 21 مورد حکم به نفع موقوفات صادر شده است.

وی اجرای حکم خلع ید از 52 هکتار اراضی آبی و دیمی بوکان، اجرای حکم تخلیه 20 هکتار از املاک کشاورزی بوکان و ارومیه، اجرای حکم رفع تصرف پنج هکتار از موقوفه‌های خوی، اخذ حکم وقفیت برای سه و نیم هکتار از املاک چایپاره را از شاخص ترین احکام صادره به نفع موقوفات استان اعلام کرد.

حجت الاسلام جوانبخت با بیان اینکه اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی به جد احقاق حقوق موقوفات استان و اجرای نیت واقفان را پیگیری می کند، اضافه کرد: برهمین اساس به عنوان استان پیشگام کمیته قوانین و مقررات را در استان فعال کرده ایم.

وی افزود: برابر ابلاغیه سازمان مرکزی، استان‌های مجاور و هم‌منطقه‌ای باید جلساتی را برای بررسی قوانین مصوب، استخراج نقاط ضعف و قوت آن تشکیل دهند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی اظهار داشت: در جلسات مشترک کمیته های قوانین و مقررات استانها، مشکلات و موانع موجود سد اجرای قوانین مورد بررسی قرار گرفته و مسائل و چالش‌ها احصا شده به معاونت حقوقی و پارلمانی سازمان اوقاف منتقل می‌شود تا به این ترتیب برای رفع نواقص و اصلاح قوانین مربوط به موقوفه‌ها اهتمام شود./302/936/ب1

ارسال نظرات