۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۴
کد خبر: ۴۷۹۰۷۲
با سخنرانی وزیر دادگستری؛

نشست تعامل وکلا و قوای سه گانه برگزار شد

نشست تعامل وکلا و قوای سه گانه با سخنرانی وزیر دادگستری در کانون وکلای دادگستری برگزار شد.
تعامل وکلا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست تعامل وکلا و قوای سه گانه با سخنرانی حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری شامگاه امشب در کانون وکلای دادگستری برگزار شد.

علی بهادری، رییس سازمان بسیج حقوقدانان در این مراسم با گرامیداشت دهه فجر، کانون وکلا را خانه مدافعان حق دانست.

وی در ادامه با تأکید بر تعامل کانون وکلا با بسیج، خاطرنشان کرد: بسیج به دنبال پاسداری از حقوق ملت ایران در جنگ نرم است و رسالت اصلی حقوقدانان و وکلا نیز حفاظت از حقوق افراد و ملت است، به همین دلیل میان رسالت این دو نهاد ارتباط نزدیکی وجود دارد.

بهادری رسیدن به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را هدف اصلی ایجاد انقلاب برشمرد و یادآور شد: بسیج سعی می کند در این سه زمینه از انقلاب دفاع کند، کار وکالت نیز صیانت از افراد یا نظام در برابر ناحقان است.

وی افزود: در حوزه بین المللی نهاد وکالت باید بتواند از منافع ملت حفاظت کند.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان همچنین با تأکید بر استقلال کانون وکلا، بیان داشت: تا نهادی خود استقلال نداشته باشد نمی تواند از استقلال دیگر نهادها حمایت کند.

وی مهم ترین مدافعان جمهوری اسلامی ایران را حقوقدانان و وکلا عنوان کرد و یادآور شد: انقلاب با تکیه بر قوانین ایجاد و قانون اساسی آن نوشته شد، نظام ما مبتنی بر حاکمیت قانون است و حامی قانون نیز حقوقدانان و وکلا هستند، مهم ترین حامی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی ایران حقوقدانان و وکلا هستند.

بهادری در بخش پایانی سخنان خود با ابراز تأسف از کمرنگی ارتباط میان بسیج و جامعه حقوقدان، تصریح کرد: اگر به دنبال واگرایی و دور شدن از هم باشیم نمی توانیم از حقوق خود دفاع کنیم.

علیرضا آذربایجانی، نایب رییس کانون وکلا نیز به عنوان سخنران دیگر درباره اجباری شدن وکالت مطالبی را بیان کرد.

وی تصریح کرد: اگر مقوله استقلال وکالت را با همراهی بسیج وکلا داشته باشیم می توان زمینه موفقیت را ایجاد کرد، تعامل با سه قوه مجریه، قضاییه و مقننه می تواند کانون وکلا را در تحقق اهداف عالیه موفق کند.

حجت الاسلام جلیل محبی از اعضای مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این که وکیل باید مستقل باشد، عنوان کرد: باید مشخص شود این استقلال در کدام حوزه باشد و مشخص شود استقلال از کجا و به نسبت چی چیزی باشد.

وی ادامه داد: مسلماً منظور از استقلال کانون وکلا به این معنا نیست که این کانون از نظام سیاسی ایران جدا شود و فردی نیز چنین حرفی نزد، بلکه باید استقلال را شفاف کنیم و بگوییم نهاد وکالت مستقل از نهاد قضاوت است، البته کانون مشاوران را نیز باید تعیین و تکلیف کرد./993/202/ب2

ارسال نظرات