۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۹
کد خبر: ۴۷۹۰۷۸
وزیر دادگستری در جمع وکلا:

اظهارات مقامات آمریکایی عمق کینه و خشم را نشان می‌دهد

وزیر دادگستری با بیان این که دوستان انقلاب همچنان دل در گروه انقلاب داشته و دشمنان نیز مانند روزهای آغازین کینه و خشم خود را از انقلاب نشان می دهند، گفت: حرف های این روزهای رییس جمهور آمریکا و مقاماتی که جدیداً مناصب حکومتی آمریکا را گرفته اند عمق این نگاه را نشان می دهد.
حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی وزیر دادگستری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری در نشست تعامل وکلا و قوای سه گانه که در کانون وکلای دادگستری برگزار شد، انقلاب اسلامی را مانند موجود زنده‎ای دانست که به حیات خود ادامه داده و نقش آفرین است.

وی گفت: اهداف انقلاب به وضوح خود را حفظ کرده است. دوستان انقلاب همچنان دل در گروه انقلاب داشته و دشمنان نیز مانند روزهای آغازین کینه و خشم خود را از انقلاب نشان می دهند. حرف های این روزهای رییس جمهور آمریکا و مقاماتی که در روزهای اخیر مناصب حکومتی آمریکا را گرفتند عمق این نگاه را نشان می دهد.

وزیر دادگستری، هدف انقلاب را مبارزه با استکبار، ظلم، حق کشی و تجاوز به حقوق دیگران در عرصه ملی و بین المللی برشمرد و تأکید کرد: کسانی که به حقوق ملت ما و ملت های دیگر دست درازی می کردند امروز نیز همان رفتار را نشان می دهند با این تفاوت که در آن زمان مقابله با شعار بود ولی امروز تقابل در میدان عمل و حوزه های مختلف است.

وی ادامه داد: کشمکش ها کاملاً جدی بوده و نشان می دهد انقلاب راه خود را به خوبی طی کرده است. اساس انقلاب حق گرایی و حق مداری بود.

حجت الاسلام پور محمدی با اشاره به اینکه انقلاب پیام سیاسی و فرهنگی خود را به خوبی عرضه کرده است، یادآور شد: انقلاب هنوز پیام حقوقی خود را به خوبی عرضه نکرده است. این عرصه را بسیار عمیق تر، شفاف تر و دقیق تر بحث کنیم. جامعه حقوقی ما یک جامعه بزرگی است.

وی بیان داشت: جایگاه کشور به برکت ظرفیت انسانی، جغرافیایی، تمدنی، فرهنگی و انقلابی بسیار بالا است. اگر امروز آمریکا و اروپا در جاهایی مانند برجام یا جاهای دیگر بر روی ما حساب می کند و رییس جمهور آمریکا می گوید بدترین قرارداد امضا شده با شعار، حرف و چانه زنی سیاسی این امتیازها داده نشده است بلکه با برآورد واقعی از توانایی ها ملی ما داده شده است.

وزیر دادگستری خاطرنشان کرد: دنیا واقعیت های عملی را می بیند و گزارش دقیق دارد و این معادلات آن ها را به تمکین واداشته است. نگران کرده و اکنون پرخاشگری می کند. مگر بیکار هستند پرخاشگری کند.

حجت الاسلام پورمحمدی با بیان این که اگر سلامت حقوقی در جامعه می خواهیم به میزان کارکرد وکلا و قضات نگاه کنیم، گفت: اگر این عملکرد را شفاف تعریف کنیم می توانیم به خروجی عدالت در جامعه دست یابیم. البته استقلال وکلا مانند استقلال قضات یک اصل روشن است. باید در کنار استقلال دستگاه قضایی، دستگاه وکالت نیز با استقلال به کار خود ادامه دهد.

وی خاطرنشان کرد: چندی پیش لایحه جامعه وکالت توسط قوه قضاییه تشکیل و در دولت در کمیسیون های مختلف مورد بررسی قرار گرفت. درباره آن خود دولت نیز دو دوره بحث کرد نهایتاً به تصویب رسید. البته بحث هایی قوه قضاییه و وکلا داشت. سعی ما این بود ملاحظات با نهایت رعایت دیدگاه ها و با رویکرد اساسی یعنی حفظ حقوق ملت صورت گیرد. البته برخی از وکلا نسبت به حق الزحمه خودشان در این لایحه نظرات دارند و قابل حل است. دولت به استقلال وکلا اعتقاد دارد.

وزیر دادگستری عامل بخشی از فساد در دستگاه های اداری و سوء استفاده ها را ناشی از عدم آشنایی شهروندان با امور حقوقی دانست./993/202/ص

ارسال نظرات