۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۴۷۹۰۸۳
نماینده مجلس خبرگان رهبری:

وابستگی عامل ذلت و بدبختی یک ملت است

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که وابستگی موجب ذلت و بدبختی یک ملت خواهد شد، گفت: امروز به وضوح می بینیم عاقبت حکومت هایی که به آمریکا وابستگی داشتند رو به زوال و نابودی پیش می رود.
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائمشهر، حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری دوشنبه شب در دیدار مسؤولان بسیج ورزش استان مازندران با گرامیداشت ایام الله دهه فجر، گفت: این ایام فرصت بسیار مناسبی برای تبیین دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی برای کشور است.

وی با بیان این که دهه‌ فجر فرصتی برای بازنگری در اهداف انقلاب است، افزود: با توجه به این که دشمنان تلاش می کنند دستاوردهای انقلاب اسلامی را تضعیف کنند، باید از این ایام در جهت تبیین مناسب دستاوردها و پیشرفت هایی که با پیروزی انقلاب اسلامی به دست آمده برای مردم بهره گیریم.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که نباید بگذاریم دشمنان خدشه ای به دستاوردها و آرمان های انقلاب واراد کنند، بیان داشت: نسل جوان جامعه امروز که فضای دوران مبارزات را درک نکرده نیازمند آشنایی کامل با تلاش های صورت گرفته در آن مقطع حساس است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که پیشرفت هایی که امروز به برکت انقلاب اسلامی حاصل شده به هیچ عنوان قابل مقایسه با گذشته نیست، تصریح کرد: مردم کشورمان در دوران طاغوت از حداقل های رفاهی محروم بودند.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که رژیم طاغوت، امکانات رفاهی را تنها برای یک عده خاص در نظر می گرفت، بیان داشت: اما امروز به برکت پیروزی انقلاب اسلامی همه امکانات و خدمات کشور به صورت متوازن در همه مناطق و شهرها توزیع شده و همه مردم از این امکانات بهره مند می شوند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که بی عدالتی، ظلم، استبداد و فقر در دوره رژیم طاغوت به اوج خود رسیده بود، خاطرنشان کرد: ملت بزرگ ایران با وحدت و همبستگی در برابر ظلم دوران ایستادند و نهضت امام خمینی(ره) را به پیروزی رساندند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی امکانات و ظرفیت های بسیاری در کشورمان  به هدر می رفت، تصریح کرد: متأسفانه رژیم گذشته به هیچ عنوان از توانمندی و ظرفیت های مردم در رشد و پیشرفت کشور هیچ استفاده ای نمی کرد.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که رژیم پهلوی در همه امور وابسته و سرسپرده غرب به ویژه آمریکایی ها بود، خاطرنشان کرد: شاه در کوچکترین مسأله کشور بدون نظر آمریکایی ها هیچ اقدامی انجام نمی داد و این به معنای ذلت و خواری یک ملت است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که آمریکا در همه امور کشورمان دخالت مستقیم داشت، تصریح کرد: همین دخالت ها مانع رشد کشور می شد و این مسأله سیاست مهم آمریکایی ها در برابر ملت ایران بود.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به این که آمریکایی ها هیچ گاه به دنبال پیشرفت و تعالی ملت ایران نبودند، بیان داشت: آنها همواره تلاش کردند تا ملت ایران را وابسته خود نگه دارند تا بتوانند به منافع خود در کشور دست یابند.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با بیان این که وابستگی موجب ذلت و بدبختی یک ملت خواهد شد، تصریح کرد: امروز به وضوح می توانیم عاقبت حکومت هایی که به آمریکا و دیگر کشورهای غربی وابستگی داشتند رو به زوال و نابودی پیش می رود.

امام جمعه قائمشهر با اشاره به این که آمریکایی ها پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز هر چه در توان داشت برای براندازی انقلاب اسلامی به میدان آورد، بیان داشت: این کشور جنایت کار برای نابودی ایران اسلامی، بحران های بسیاری در برخی کشورهای همسایه ایجاد کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که آمریکا با کوچک‌ترین بهانه‌ای ایران را متهم به نقض حقوق بشر می‌کند، خاطرنشان کرد: این کشور در حالی ادعای دفاع از حقوق بشر را مطرح می کند که خود بزرگترین ناقض حقوق بشر در جهان است.

حجت الاسلام والمسلمین معلمی با اشاره به این که امروز هر جنایت و کشتاری که در جهان اتفاق می افتد، آمریکایی ها پای ثابت این جنایت ها هستند، تصریح کرد: امروز بحران هایی که سال ها است در منطقه خاورمیانه شاهد آن هستیم، نتیجه زیاده خواهی های آمریکایی ها در منطقه است.

امام جمعه قائمشهر با بیان این که آمریکا که مدعی دفاع از حقوق بشر است آشکارا به به نشانه‌های نقض حقوق بشر در عربستان بی‌توجهی می‌کند، اظهار داشت: پیش از انقلاب آل‌سعود ارزشی برای آمریکا نداشت و توجه آنها معطوف به شاه ایران بود چرا که حکومت پهلوی به طور کامل از منافع آمریکا در منطقه مراقبت می‌کرد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که مسأله حقوق بشر به ابزاری برای فشار به ملت ها تبدیل شده است، تصریح کرد: سازمان بین المللی دیگر جایگاه واقعی خود را از دست دادند به اهرمی برای فشار به کشورهای مستقل و مخالف سیاست های آمریکا تبدیل شده اند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که امام راحل هیچ گاه به دنبال قدرت نبودند، افزود: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در زهد، تقوا و ساده زیستی کامل این انقلاب را با همراهی مردم پایه گذاری کردند و پس از پیروزی انقلاب نیز همان گونه زندگی کردند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان این که امام راحل خالصانه جان برکف گرفت و در راه خدا پیش رفت و خدا کسانی را که با اخلاص در راهش گام می‌گذارند را تنها نمی‌گذارد، گفت: امروز ادامه مسیر و خط امام راحل در تبعیت از ولایت فقیه خلاصه شده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله مهم ورزش در اسلام اشاره کرد و با بیان این که ورزشکاران کشورمان باید نماد اخلاق مداری و تقوا باشند، بیان داشت: ورزشکاران در مجامع بین المللی نمایندگان نظام مقدس جمهوری اسلامی هستند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری در بخش پایانی سخنان خود به در پیش بودن روز 22 بهمن اشاره کرد و با تأکید بر ضرورت برگزاری پرشور این مراسم مهم، گفت: 22 بهمن میعادگاهی برای تجدید بیعت با امام و انقلاب است./1317/201/ب2

ارسال نظرات