۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
کد خبر: ۴۷۹۱۳۶
در گفت وگو با رسا مطرح شد؛

تشریح فعالیت های مجمع نمایندگان طلاب و فضلای همدان

عضو هیات رییسه مجمع نمایندگان طلاب و فضلای همدان با تشریح فعالیت ها و اقدامات این مجمع، بزرگداشت عالمان و بزرگان استان و برپایی حلقه های تبلیغی، تعلیمی و تربیتی را از جمله این اقدامات ارزیابی کرد.
رضوی مهر

حجت الاسلام سید جلال رضوی مهر نماینده طلاب و فضلای استان همدان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این که همدان تقریبا دارای 7500 طلبه خواهر و برادر است، ابراز کرد: از این تعداد طلبه بیش از  1500 نفر در قم و عده دیگر از آنها در تهران، مشهد و اصفهان در حال تحصیل هستند.

وی ادامه داد: استان همدان دارای 110 شهید روحانی است که در دوران دفاع مقدس و یا در ترور های ناجوانمردانه منافقان به شهادت رسیدند؛ شهید مفتح، قدوسی و حیدری از جمله چهره های شاخص شهدای استان همدان هستند.

حجت الاسلام رضوی مهر با بیان این که طلاب و فضلای همدان دارای شخصیت های عالم، دارای ذوق علمی و در حال تحصیل و خدمت گزاری به نظام اسلامی هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب همدان را دارالمجاهدین دانستند، همدان دیار سربلند عالم خیز است که چهره های درخشان این خطه مبارک در نجف و قم کاملا مشهود است.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین به معرفی برخی از بزرگان و فعالیت های آنها در حوزه علمیه همدان اشاره کرد و اظهار داشت: امروز شخصیت بزرگ جهان اسلام حضرت آیت الله نوری همدانی شاگرد امام خمینی(ره) و یار و یاور رهبر در حوزه علمیه قم از جمله چهره نوادر در آسمان فقه و فقاهت است.

وی با بیان این که این استان 150 استاد را به خود اختصاص داده که دارای کرسی تدریس هستند، گفت: امروز بیش از 50 استاد در سطوح عالی و 100 استاد همدانی در سطح مقدمات در حوزه علمیه قم مشغول تدریس هستند.

حجت الاسلام رضوی مهر عنوان کرد: یکی از شهرهای پر جلسه و دارای حلقه های تعلیمی، تبلیغی، تحقیقی و پژوهشی این استان است که مطالبه اصلی طلاب آن در جلسه ها توفیق تشرف به ملاقات رهبرمعظم انقلاب است.

وی اضافه کرد: طلاب و فضلای همدانی بسیار مشتاق دیدار رهبر معظم انقلاب هستند، از معاونت روحانیت دفتر رهبر معظم انقلاب درخواست داریم که عطش طلاب را به صورت استانی رفع کنند و طلاب استان ها به محضر رهبر معظم انقلاب برسند.

فعالیت ها و خدمات مجمع نمایندگان برای طلاب همدانی

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم به برخی از فعالیت های مجمع نمایندگان برای طلاب همدانی اشاره کرد و گفت: سامانه سیستم پیامکی برای اطلاع رسانی، ایجاد کانال تلگرام برای ارتباط با طلاب، ایجاد سایت طلاب و فضلای همدان، صدور کارت برای شرکت در جلسات وبژه طلاب و فضلای همدان از جمله اقدامات ما برای طلاب همدانی است.

وی ادامه داد: سرکشی به طلاب و فضلا و قرار دادن استاد یارانی برای مشاوره دهی به ایشان، تاسیس تشکل طلاب شهر همدان که متشکل از شانزده نفر از اساتید و شخصیت ها و فضلای همدان است، این تشکل برای تحقیق و تفحص در جهت رفع نیازهای  فرهنگی شهر همدان ایجاد شده است.

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم تصریح کرد: گروه های تبلیغی مانند سراج و موسسه احیا از سلسه موسساتی است که با برگزاری همایش و جلسات پاسخ به پرسش ها و رفع شبهات جوانان اقدام می کند، امروز با برگزاری جلسات بصیرت افزایی و کرسی های آزاد اندیشی حوزه انقلابی را رصد می کنند.

وی با بیان این که برای شهدای روحانی، سردار نامی شهید همدانی و بزرگداشت علمای استان در همدان و قم مجالسی برگزار شد، اظهار داشت: به زودی چند جلسه برای تجلیل از بزرگان برگزار خواهد شد که 2 نشست برای حوزه انقلابی شاخص ها و راهکارها در نظر گرفته شده است.

عضو هیأت رییسه مجمع عمومی جامعه مدرسین با اشاره به این که مطالبه رهبر معظم انقلاب به عنوان دیدبان اصلی جبهه اسلام ناب محمدی(ص) برای ما حجت شرعی است، گفت: به دور از بروکراسی اداری و کاغذ بازی اداری باید به متن حوزویان اعتقاد داشت و بدنه اصلی حوزه را با نگاهی تاثیر گذار به عنوان صاحبان اصلی دارالشفا و فیضیه  و مورد احترام مرجعیت نگاه کرد.

حجت الاسلام رضوی مهر تصریح کرد: برنامه های خدماتی برای طلاب نیازمند داریم و همچنین از تالیفات و تحقیقات طلبه های این استان حمایت می کنیم و آنها را معرفی می کنیم و در اختیار سایر طلاب قرار می دهیم.

رییس مؤسسه نور ایمان قم در پایان گفت: سرکشی به چهره های بزرگ حوزوی همدانی یکی دیگر از فعالیت های ما به حساب می آید که در راس فعالیت های مان به زودی تجلیل از بزرگان همدانی را شاهد خواهیم بود./875/ت302/ج

ارسال نظرات