۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۳
کد خبر: ۴۷۹۱۵۶
عضو شورای حوزه علمیه مازندران:

حوزه های علمیه همواره پیشگام مبارزه با استعمار و استکبار هستند

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نهضت عظیم انقلاب با حضور و هوشیاری وصف ناشدنی ملت ایران به پیروزی رسید، گفت: با توجه به گذشت 38 سال از عمر این انقلاب عظیم، ملت ایران همچنان با همه قدرت و توان پشتیبان انقلاب هستند.
حجت الاسلام و المسلمين محمد صادق سليماني، مسؤول حوزه علميه امام صادق قائمشهر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قائم شهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد سلیمانی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران امروز در درس اخلاق خود با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی، ایران اسلامی را مقدمه ای برای ظهور امام زمان(عج) دانست و گفت: باید در این ایام، اخلاق در انقلاب را مرور کرد و اخلاق فرد انقلابی را مورد بررسی قرار داد.

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که نهضت عظیم انقلاب با حضور و هوشیاری وصف ناشدنی ملت ایران به پیروزی رسید، افزود: با توجه به گذشت 38 سال از عمر این انقلاب عظیم، ملت ایران همچنان با همه قدرت و توان پشتیبان انقلاب هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی تلاش های دشمنان انقلاب اسلامی برای براندازی این نظام دینی را بی فایده دانست و خاطرنشان کرد: تا زمانی که ملت هوشیار و با بصیرت ایران اسلامی پشت سر این انقلاب هستند، دشمنان هیچ گاه به اهداف و برنامه های شوم خود دست نخواهند یافت.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) قائمشهر با تلاوت آیه ای از قرآن کریم مشروعیت دفاع از کیان اسلام را منطق قرآن معرفی و تأکید کرد: باید برای دفاع از اسلام و دفاع از مرز و بوم جامعه اسلامی جد و جهد بسیاری از خود نشان داد تا دشمنان اسلام فکر تجاوز هم به سرشان نزند.

وی در ادامه سخنان خود به جنگ تحمیلی و دفاع مقدس اشاره کرد و با بیان این که جنگ تحمیلی نمونه بارز دفاع از اسلام بوده است، افزود: ما در جنگ هشت ساله با وجود توان کم نظامی از اسلام دفاع کردیم.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی انقلاب اسلامی را نشأت گرفته از سیره رسول اکرم(ص) دانست و اظهار داشت: منش و سیره امام راحل نیز همانند سیره رسول خدا در مملکت داری بود که امروز باید الگوی مسؤولان و مدیران کشور قرار گیرد.

وی با بیان این که امام راحل آغاز کننده جنگ نبوده است، تأکید کرد: گروهک های مختلفی از مبارزان و مخالفان شاه برای کسب اجازه جهت قیام مسلحانه، خدمت بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی رسیدند اما ایشان زیر بار نرفتند.

مسؤول حوزه علمیه امام صادق(ع) با اشاره به این که مردم ایران به تبعیت از امام راحل اهل قیام مسلحانه نبودند، افزود: ملت ایران با شعار ارتش برادر ماست به خیابان ها می آمدند اما ارتش آن ها را به گلوله می بست.

استاد اخلاق حوزه علمیه مازندران انقلاب اسلامی ایران را انقلابی فرهنگی معرفی کرد و فرهنگ را وجه تمایز این انقلاب با سایر انقلاب های جهان دانست و تصریح کرد: اقتضای اخلاق اسلامی در بیداری دل ها با کار فرهنگی و تسخیر قلب ها است.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی سیره پیامبر گرامی اسلام(ص) را صبر و مقاومت دانست و با بیان این که ایشان دارای اخلاق کریمه بوده اند، گفت: آزار و اذیت مشرکان به پیغمبر اسلام ذره ای از اخلاق کریمه ایشان کم نکرد.

استاد حوزه علمیه مازندران در ادامه سخنان خود به پیوستن گسترده مردم به شریعت محمدی در صدر اسلام اشاره کرد و افزود: این علاقه و اشتیاق مردم به اسلام به جهت همین اخلاق حسنه و کریمه حضرت بود.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران همچنین به تاریخ پر از فراز و نشیب تشیع اشاره کرد و اظهار داشت: در زمان مرحوم سید حسن شیرازی کشور افغانستان تحت استعمار انگلیس بود و مردم افغانستان در وضع بدی زندگی می کردند.

استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این که در آن زمان از سرهای شیعیان افغانستان تپه ای ساخته شد، افزود: این اوج مظلومیت شیعیان در طول تاریخ است که همیشه در مقابل حکومت ظالمان می ایستند و قربانی می شوند.

وی ماهیت تشیع را ایستادگی در برابر ظلم دانست و با بیان این که جنایات دشمنان اسلام و تشیع در طول تاریخ به وسیله دفاع جانانه تشیع دفع شده است، تأکید کرد: این درس بزرگی برای ماست و نباید در راه مبارزه با دشمن خسته شویم.

حجت الاسلام والمسلمین سلیمانی با بیان این که حوزه های علمیه پیشگام مبارزه با استعمار و استکبار بوده اند، بیان داشت: طلاب باید برای چنین هدف بزرگی خود را آماده کنند، چون رسالت طلاب و روحانیان در جامعه بسیار مهم و اثرگذار است./950/202/ب2

ارسال نظرات