۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۷
کد خبر: ۴۷۹۱۶۸
قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران:

دانشگاه انقلابی از سیاست زدگی پرهیز می کند

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: دانشگاه تراز انقلاب منشأ تحولات و یک روند پیشرونده دارد، دانشگاه تراز انقلاب با درک درست از سیاست از سیاست زدگی پرهیز می‌کند.
سردار انصاری

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سردار محسن انصاری قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران، امروز در مراسم افتتاح ساختمان جدید دانشکده هنر دانشگاه شاهد، گفت: تاسیس دانشکده هنر دانشگاه شاهد در راستای ارتقای سطح دانش کشور صورت پذیرفت.

وی نقش دانشگاه و دانشجو را در پیشبرد اهداف انقلاب بسیار مهم و ارزنده دانست و ابراز کرد: دانشگاه نقش برجسته و حیاتی در پیروزی انقلاب اسلامی داشت و نماد یک حرکت پیشرونده در پیروزی انقلاب اسلامی به شمار می‌رفت.

انصاری دانشگاه را یک پشتوانه قوی برای تحقق نهضت امام خمینی(ره) بیان کرد و اظهار داشت: دانشجویان قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با تاسیس انجمن‌های اسلامی در توسعه و گسترش تفکرات اسلامی نقش ارزنده‌ و قابل توجه در جامعه ایفا کردند.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: انتشار اطلاعیه‌های امام راحل در دانشگاه‌ها، حوزه‌های علمیه و بازار نشان از قدرت تاثیر گذاری این سه مجموعه در جامعه را داشت.

وی با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه همچنان نقش برجسته‌ خود را در صیانت از ارزشهای انقلاب حفظ کرده است، گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی در روز 13 آبان سال 57 دانشجویان با تسخیر لانه جاسوسی و حضور در میدانهای نبرد حق علیه باطل نشان دادند که با همه وجود پای ارزشها و آرمانهای انقلاب اسلامی ایستاده و در صیانت از انقلاب از هیچ تلاش و کوششی فروگذار نکرده و نمی‌کنند.

انصاری اضافه کرد: دانشجویان شهید در بین اقشار کشور پس از قشر روحانیت در رتبه دوم قرار دارد.

قائم مقام بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به ویژگیهای دانشگاه تراز انقلاب اسلامی، گفت: دانشگاه تراز انقلاب مبدا تحولات بوده و یک روند پیشرونده دارد، دانشگاه ایمانی، انقلابی، دور از خمودگی، نوگرایی، درک درست از سیاست و پرهیز از سیاست زدگی از ویژگیهای دانشگاه تراز انقلاب است.

وی با تاکید به نشاط انگیز بودن فضای دانشگاه، عنوان کرد: نشاط حلال در دانشگاه و رقابت علمی سالم زمینه پیشرفت دانشجویان را در دانشگاه فراهم می‌آورد امروز با توجه به این که کشور با تهدیدات خارجی، معاندان متخامص، آسیب‌های اجتماعی و سیاسی روبرو است باید دانشجویانی تربیت شوند که در مقابل این تهدیدها بتوانند استوار ایستادگی کنند./202/813/ب1

ارسال نظرات