۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۴
کد خبر: ۴۷۹۱۷۱
رييس اداره تبليغات اسلامي کاشان:

رسالت دبيرستان صدرا تربيت نسل جوان و مومن است

رييس اداره تبليغات اسلامي کاشان با اشاره به اينكه رسالت دبيرستان صدرا تربيت نسل جوان و مومن است، گفت: مدارس صدرا با توجه به رسالتي که در تربيت نسل جوان مومن دارد هنوز همه ابعاد آن براي جامعه و حتي دستگاه هاي مرتبط با اين فعاليت معرفي نشده است.
حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، حجت الاسلام سيد عبدالصاحب حسيني صبح امروز در مراسم تجليل از فارغ التحصيلان دبيرستان صدراي کاشان، گفت: سازمان تبليغات اسلامي بر اساس رسالتي که در زمينه توسعه فرهنگ ديني دارد مهمترين گروه هدف خود را نسل جوان مي داند و بر اين اساس اقدام به تأسيس مدارس علوم و معارف اسلامي صدرا نموده است.

وي افزود: اين مدارس با توجه به رسالتي که در زمينه تربيت نسل جوان مومن دارد هنوز همه ابعاد آن براي جامعه و حتي دستگاه هاي مرتبط با اين فعاليت معرفي نشده است و برگزاري نشست هايي از اين قبيل مي تواند در معرفي اين فعاليت ممتاز موثر باشد.

رييس اداره تبليغات اسلامي کاشان خاطر نشان کرد: رتبه علمي بالاي دانش آموزان اين مرکز، نشان از موفقيت ايده اوليه اين طرح است که معتقد بود تاسيس دبيرستان با محتواي علوم و معارف ديني حتي در حوزه علمي نيز مي تواند موفقيت چشمگيري داشته باشد چنانکه برگزاري اين نشست و تجليل از فارغ التحصيلان ممتاز دبيرستان صداراي کاشان تاييدي بر اين امر است.

حجت‌الاسلام حسيني با تقدير و تجليل از همکاري اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشان اظهار داشت: با همکاري خوب اداره آموزش و پرورش در تامين نيروي اين مرکز و نيز مساعدت در خصوص مکان اين دبيرستان امسال پذيراي ۸۰ دانش آموز مقطع متوسطه بوده ايم.

وي همچنين پيگيريهاي مجدانه مديريت دبيرستان صدرا  كاشان را قابل تقدير دانست  وتصريح کرد: بخش مهمي از موفقيت هاي  دبيرستان صدراي کاشان مرهون تلاش و مديريت برجسته فنائيان است که دلسوزانه و پرتلاش اين مجموعه را همراه با هيات امناي اين مرکز مديريت و توانسته يک محيط علمي و ديني شاداب و بالنده را فراهم كند.

رييس اداره تبليغات اسلامي کاشان در خصوص آماده سازي مکان جديد دبيرستان صدرا نيز اظهار داشت: مکان فعلي دبيرستان صدرا از هر حيث مناسب نبود اما حجت‌الاسلام صنعتکارفر تلاش جهادي و شبانه روزي مثال زدني در اين جهت داشتن و نزديک به سه ماه اين مکان آماده پذيرش دانش آموزان شد.

حجت‌الاسلام حسيني گفت: رسالت دبيرستان صدرا تربيت نسل جوان مومن است.

وي اظهار اميدواري کرد: حجت‌الاسلام اروجي مديرکل تبليغات اسلامي استان اصفهان از ابتدا همگامي، همراهي و پيگيري خوبي در زمينه دبيرستان صدرا داشتند و اميدواريم بتوانيم با پيگيري ايشان و همراهي مسؤولان شهرستاني و استاني زمين مناسب دبيرستان صدرا نيز تهيه و ساختمان اختصاصي اين مرکز آموزشي هر چه سريعتر احداث و آماده هره برداري شود.

دبيرستان هاي صدرا پايگاه هاي فرهنگي هستند

در ادامه داوود بهرامسري رييس سازمان علوم و معارف اسلامي صدرات نياز با اشاره به اينكه دبيرستانهاي صدرا پايگاه هاي فرهنگي هستند، گفت: يکي از برنامه هاي آينده ما ارتقای دانش و بينش قرآني دانش آموزان مدارس صدرا است.

وي با بيان اينکه امروز به برکت وجود ولايت کشور ايران روبه جلو و پيشرفت است اظهار داشت: امروز جريانهاي شرک و کفر و نفاق دست به دست هم داده اند تا چراغ تشيع را در ايران خاموش کنند و اگر ما هم با آنها کار نداشته باشيم آنها با ما کار دارند.

بهرامسري افزود: امروز تنها جايي که در جهان شيعيان داراي قدرت و عزت هستند ايران است و بايد ما قدر اين موقعيت ممتاز را بدانيم و لحظه اي دچار رخوت و سستي نشويم و اجازه ندهيم فرصت ها براي ساختن نسل آينده از دست برود.

وي در بخش ديگري از سخنان خود با تشريح شرايط وضعيت مدارس صدرا در کشور اظهار داشت: امروز در کشور در مجموعه مبارک و پرثمر علوم و معارف اسلامي صدرا بيش از ۱۰ هزار دانش آموز در ۱۴۷ مدرسه مشغول تحصيل هستند که آموزش و تربيت اين تعداد از سوی 3 هزار نفر از کادر مجرب آموزش و پرورش انجام مي‌شود.

رييس سازمان مدارس صدرا با اشاره به ويژگي آموزش ديني اين مدارس خاطر نشان کرد: تلاش مي‌شود تا در مدارس معارف اسلامي صدرا آموزش‌هاي ديني در کنار محتواي درسي مورد توجه بيشتري قرار گيرند و مهمترين برنامه ما ارتقاء کيفي اين مدارس در کنار گسترش کمي آن است.

وي با بيان اينکه دبيرستان هاي صدرا پايگاه هاي فرهنگي هستند اظهار داشت: يکي از برنامه هاي آتي ما ارتقاء دانش و بينش قرآني دانش آموزان مدارس صدرا است که در اين زمينه توافقنامه اي نيز با دارالقرآن سازمان تبليغات اسلامي منعقد شده است.

بهرامسري افزود: از هر اقدامي براي توسعه اين مدارس و نقش آفريني موثر دانش آموزان حمايت مي‌کنيم و در وهله اول تلاش مي‌کنيم از تمام ظرفيت واحدهاي مختلف سازمان تبليغات اسلامي براي تقويت اين مدارس استفاده كنيم تا در نظام آموزشي ما به‌ عنوان يک الگوي موفق و کارآمد مطرح باشد چنانکه ما حتي شاهد پيشنهاد تآسيس دانشگاه هايي با اين مدل بوده ايم./202/1307/ب1

ارسال نظرات