۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۰
کد خبر: ۴۷۹۲۱۹
آیت الله نوری همدانی:

22 بهمن روز خروش ملت ایران است

حضرت آیت الله نوری همدانی، 22 بهمن را روز خروش ملت ایران دانست و گفت: حضور مردم بصیر ایران در راهپیمایی 22 بهمن پاسخی محکمی به آمریکا خواهد بود.
حضرت آیت الله نوری همدانی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از طلاب مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) و نیز برخی نیروهای نزاجا، نهاجا و پدافند ارتش، با اشاره به اهمیت مبارزه با استکبار در اندیشه امام خمینی(ره) عنوان کرد: امام خمینی (ره) مردمی را که در استبداد و استکبار زدگی بودند، بیدار کرد و تحولی در آنها به وجود آورد که آنهایی که تا آن روز حتی از یک پاسبان می ترسیدند، در برابر آمریکا و رژیم شاهنشاهی ایستادند.

وی افزود: امام راحل(ره) آمریکا را شیطان بزرگ نامیدند که هیچ نامی بهتر از این نمی توان برای توصیف این کشور به کار برد و امام توانست تحولی در دنیا به وجود بیاورد و نقاب از چهره استکبار کنار زده و جنایات تاریخی آنها را روشن کند و کشورهایی را که تا آن روز مردم به آنها ابرقدرت می گفتند، امام به عنوان استکبار معرفی کرد.

استاد درس خارج حوزه علمیه تصریح کرد: امام توانست مردمی را که از شرق و غرب می ترسیدند به مبارزه با استکبار کشانده و با توفیق الهی حکومتی ولایی تشکیل داد که آزادی، آزادگی و ارزش های الهی در آن حاکم است.

حضرت آیت الله نوری همدانی انقلاب را دارای سه رکن اصلی دانست و تأکید کرد: رکن اول انقلاب، اسلام است که امام توانست احکام اسلام را به صحنه جامعه آورده و مردم را بیدار کند تا مردم استکبار زده، در برابر گلوله ها سینه سپر کنند و فریاد آزادی سر بدهند.

وی افزود: رکن بعدی انقلاب، مردم هستند که حضور آنها در انقلاب و تمامی مقاطع حساس، نقشه های دشمن را از بین برده است و این مردم بیدار و هوشیار، در 22 بهمن نیز با شور و خروش بیشتر به صحنه آمده و در راهپیمایی شرکت خواهند کرد . پاسخ محکمی به سخنان آمریکایی ها خواهند داد.

این مرجع تقلید خاطرنشان کرد: ولایت فقیه به عنوان رکن سوم انقلاب است که توانست اسلام را که به یک ابزار تبدیل شده بود به صحنه اجتماع بیاورد و همه باید به سخنان امام که تأکید بر خدمت رسانی به محرومین و پابرهنگان جامعه است، توجه کنند و در جهت رفع مشکلات آنها تلاش کنند.

استاد درس خارج حوزه علمیه حضور طلاب در صحنه های مبارزه با استکبار را مهم قلمداد کرد و عنوان کرد: طلاب و روحانیون نیز باید زمان شناس و جهان شناس باشند و در کنار درس خواندن، در راه مبارزه قدم بردارند و شرکت در راهپیمایی دشمن شکن 22 بهمن یکی از این عرصه های مبارزه است که طلاب باید جلوتر از دیگر قشرها در این عرصه حاضر شوند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از وظایف طلاب در مسیر علم آموزی، خاطرنشان کرد: اخلاص، همت بلند و جدیت و تلاش، تقوا، تهجد و شب زنده داری و نماز شب خواندن و نیز نظم و انضباط، مهارت در ادبیات، پرداختن به اخلاق و گام نهادن در مسیر مبارزه با استکبار از وظایف مهم طلاب است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در پایان عنوان کرد: یک طلبه باید فقیه شود تا بتواند در جامعه تأثیرگذار باشد، همان طور که امام به عنوان یک فقیه آگاه، سیاستمدار، فیلسوف و عارف توانست تحولی عظیم در دنیا به وجود بیاورد./872/202/ص

ارسال نظرات