۱۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۹
کد خبر: ۴۷۹۲۶۳
آيت الله نمازي:

وجود شهداي گمنام در دانشگاه ها منشأ آثار و بركات است

نماينده ولي فقيه در كاشان گفت: شهداي گمنام در دانشگاه ها منشأ آثار و بركات زيادي هستند و خلوت و نجواي دانشجويان با شهدا خود دليلي بر اين ادعا است.
آيت الله عبدالنبي نمازي

به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا در كاشان، آيت الله عبدالنبي نمازي بعد از ظهر امروز در مراسم بيعت مجدد با شهداي گمنام دانشگاه آزاد اسلامي واحد کاشان، با اشاره به بيعت همافران با امام خميني(ره)، گفت: شيرازه نيروي نظامي حكومت ستمشاهي پهلوي با بيعت همافران با امام خميني(ره) در روز 19 بهمن از هم پاشيد و زمينه سقوط شاه فراهم شد.

وي با تأكيد بر اينكه شهدا رياست ماندگاري را بر كشور دارند، پيام شهدا را چراغ راه برنامه ها و اهداف كشور دانست و اظهار داشت: پيام شهدا اين است كه هر دانشگاهي مبناي برنامه ها و سياستگذاري هاي خود را بر مبناي اهداف و راه شهدا قرار دهد.

آيت الله نمازي راز و رمز ماندگاري شهدا را ايمان حقيقي آنها به خداوند دانست و اظهار داشت: برخي اوقات تنها لفظي و يا کتبي به وحدانيت خداوند اقرار مي‌کنيم اما ايمان حقيقي زماني است که تمام مال و جان خود را در راه خداوند نثار کنيم و يكي از راز و رمز مهم دليل ماندگاري شهدا همين است.

نماينده ولي فقيه در كاشان با تأكيد بر اينكه شهدا زنده هستند و منشأ آثار و بركات زيادي هستند، گفت: با ورود هر يك از شهدا به شهرها و روستاهاي سراسر كشور شور و هيجان خاصي ايجاد مي‌شود و فضاي معنوي عجيبي بر جامعه حاكم مي‌شود.

به گفته وي، شهداي گمنام در دانشگاه ها نيز منشأ آثار و بركات زيادي هستند و خلوت دانشجويان با شهداي گمنام و نجواي دانشجويان با شهداي گمنام خود دليلي بر اين ادعا است.

آيت الله نمازي در ادامه با اشاره به اينكه، خداوند به شهدا درجات و مقامات زيادي داده است، خاطرنشان كرد: شهدا در دنيا داراي نفوذ کلمه و در آخرت داراي مقام شفاعت هستند كه اين ادعا نيز با ايجاد تغيير و تحولات دروني در آحاد مردم به ويژه دانشجويان قابل اثبات است.

وي با تأكيد بر اينكه شهيد نافذ الكلمه و داراي مقام و ولايت است و بعد از شهادت صاحب مقام شفاعت است، گفت: شهيد فاني في الله است و علت عظمت شهدا  اين است كه با خدا معامله كردند.

عضو مجلس خبرگان رهبري يادآور شد: شهيد جواني كه دوران صفا و لذت و استفاده از لذايذ زندگي را قرباني خدا مي‌كند به آنها كرامتي مي دهد كه ما در دنياي فاني قدرت تجزيه و تحليل و تفسير آن را نداريم.

به گفته وي، شهيد به معناي گواه و حجت است و شهيد با خون خود و شهادت خود بر وحدانيت خدا و دين الهي شهادت داده است و پيام آنها براي ما اين است که حفظ انقلاب اسلامي يک تکليف است.

آيت الله نمازي در ادامه  با اشاره به سه نوع «وجود» لفظي و كتبي و حقيقي، يادآور شد: تنها وجود حقيقي است كه منشأ آثار و بركات است، چرا كه با آشاميدن آب رفع عطش مي ‌شود و اين عاملي براي وجود حقيقي آب است، بنابراين علم نيز وجود حقيقي است./1307/202/ب2

ارسال نظرات