۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۱
کد خبر: ۴۷۹۳۸۰
آیت‌الله طباطبایی نژاد:

قانون اساسی، ولایت‌فقیه و استکبارستیزی سه اصل اساسی انقلاب است

امام‌جمعه اصفهان گفت: قانون اساسی، ولایت‌فقیه و استکبارستیزی سه اصلی است که هر کس به آن معتقد نباشد، انقلابی نیست.
آیت الله طباطبایی نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، آیت‌الله سیدیوسف طباطبایی نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان در یادواره 110 شهید روحانی و طلبه شهرستان نجف‌آباد که امشب در حوزه جامعه الامام المنتظر برگزار شد، با تبریک ایام‌الله دهه فجر و تسلیت ایام شهادت حضرت زهرا(س) گفت: روحانیت شیعه در همه پیشروترین قشر جامعه در تمام صحنه‌های انقلاب بوده و هست.

وی در ادامه تصریح کرد: اگر به روحانیان اهل تسنن و یا کشیشان مسیحی نگاهی بیندازید در هیچ یک از جنگ‌های که در دنیا اتفاق می‌افتد، حضوری ندارند، ولی طلبه شیعه به پیروی از مولایش حضرت علی(ع) در دوران دفاع مقدس و اوایل جنگ که حدود 30 هزار طلبه روحانی داشتیم، حدود 4500 شهید و تقریباً یک ششم طلاب به شهادت رسیدند و نسبت به آمار دیگر اقشار شهدای جامعه درصد بسیار بالایی است.

آیت‌الله طباطبایی نژاد به حضور روحانیان در قبل از انقلاب نیز اشاره کرد و افزود: روحانیت شیعه چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب امتحان خود را به خوبی پس داده است در دورانی که حتی مردم جرأت شرکت در تشییع جنازه را نداشتند و یا پخش اعلامیه‌های امام به دیگر کشورها در تمام این صحنه‌ها روحانیت حضور فعال داشت.

وی انقلاب را آرزوی همه انبیا و اولیای الهی بیان کرد و گفت: این که گروهی شبهه می‌کنند که انقلاب چکار کرد باید بدانند انقلاب دارای سه اصل اساسی است که هر کس این اصول را قبول نداشته باشد، انقلابی نیست.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، اصل اول انقلاب را تدوین قانون اساسی برشمرد و خاطرنشان کرد: قانون اساسی براساس مبانی اسلام در همان ابتدای انقلاب تدوین شد که جمعی از علما و حقوقدانان در تمام دوران بر صحت اسلامی بودن آن نظارت می‌کنند.

وی ولایت‌فقیه را اصل دوم انقلاب بیان کرد و افزود: گروهی تصور می‌کنند، ولایت‌فقیه اصلی است که حضرت امام آورده است، در حالی که طبق آیات الهی و روایات معصومین این اصل از اصول اساسی اسلام است که حضرت علی(ع) در جواب یکی از نامه‌های معاویه به صراحت آن را بیان کرده است که اگر پیشوا و امام ملتی از دنیا برود، مردم حق هیچ عملی را تا زمان انتصاب پیشوا بعدی ندارند و حضرت صفات امام ملت را بیان می‌کند که امروز در اصل قانون اساسی به عنوان ویژگی رهبری اشاره شده است.

ولایت‌فقیه جزء مرامنامه شیعه است

آیت‌الله طباطبایی نژاد با استناد به آیه «أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ» ادامه داد: تنها تفاوت بین ما و اهل سنت در معنای اولی الامر است که آنها معتقدند هر کس که پیشوا شد حتی شاه عربستان باشد، اطاعتش واجب است، ولی ما می‌گوییم اولی الامر باید در خط خدا و رسول باشد و طبق استدلال عقلی کسی که خلاف خدا و رسول حکم کند، اطاعتش واجب نیست.

وی در ادامه بیان داشت: ولایت‌فقیه جزء مرامنامه شیعه است و در هیچ کشوری شاهد چنین اصلی نیستیم که در کنار رهبر یک کشور جمعی از علما به نام خبرگان برای نظارت بر کار رهبری وجود داشته باشند که نمونه‌اش را در انتخابات کشورهای اروپایی و آمریکایی شاهد هستیم که هر فردی تحت هر شرایطی بر مسند قدرت می‌نشیند.

آنان که دم از ارتباط با آمریکا می‌زنند، گویی تاکنون آیات قرآن را نخوانده‌اند

امام‌جمعه اصفهان، اصل سوم انقلاب را ایستادگی در برابر دشمنان و کفار برشمرد و بیان کرد: اینکه گروهی به دنبال ایجاد تعامل و دوستی با آمریکا هستند، به شعار مرگ بر آمریکا اشکال می‌گیرند، و با وجود تمام تأکیدات رهبری به دنبال ایجاد ارتباط با دشمنان اسلام هستند، گویی تاکنون آیات قرآن را نخوانده و یا از آن بی‌اطلاع هستند.

وی با بیان آیه «لَا تَتَّخِذُوا بِطَانَةً مِنْ دُونِكُمْ» تصریح کرد: خداوند در این آیه به مؤمنین تأکید می‌کند که غیر خودتان را بطانه قرار ندهید که این گروه خیلی بیشتر از آنچه شما تصور می‌کنید در حق شما دشمنی می‌کنند و آنانی که با وجود این صراحت کلام الهی باز دست به سیاست بافی یا تحلیل‌های سیاسی می‌زنند، باید از آنها تعجب کرد که چگونه مسلمان هستند ولی قرآن را نخوانده‌اند و باز حرف نامربوط می‌زنند.

ترس آمریکا از ایران بابت به خطر افتادن موقعیت اسرائیل است

آیت‌الله طباطبایی نژاد در ادامه به مهم‌ترین دستاورد 8 سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: مانوری که در طول 8 سال دفاع مقدس این شهدا آفریدند، جرأت جنگ فیزیکی را به دشمن علیه ایران نخواهد داد نه اینکه آنان از تسلیحات نظامی ما ترسی داشته باشند، بلکه می‌دانند وقتی رهبر معظم انقلاب فرمود، اگر یک اشاره‌ای به ایران بکنید، حیفا و تلاویو با خاک یکسان می‌شود، شوخی نیست و آن‌ها از نابودی اسرائیل می‌ترسند.

وی استقلال و عزت این ملت را سرآمد همه کشورها بیان کرد و گفت: ایران تنها کشوری است که مستقل فکر می‌کند، مستقل سلاح می‌سازد و با اذن خودش به کار می‌برد، و دیگر کشورها تماماً مزدوران اجانب و استکبار جهانی هستند.

حرکت خود و دیگران به‌سوی خدا یعنی زنده بودن شهید

نماینده ولی‌فقیه در اصفهان هم‌چنین به عظمت شهدای مدافع حرم نیز اشاره کرد و افزود: این جلسات پرورش‌دهنده جوانانی است که امروز در فرامرزهای ایران به عنوان مدافع حرم در حال جنگ هستند، جوانانی که حتی بعد از دفاع مقدس به دنیا آمدند و برکت این مجالس در راستای مجالس عاشورا است.

وی در پایان درباره عظمت شهدا تصریح کرد: این که می‌گویند شهدا زنده هستند، یعنی حرکتش به‌سوی خدا بوده و دیگران را نیز به‌سوی خدا حرکت می‌دهد و این معنای زنده بودن شهید است و اگر جوانان و مدافعان حرم امروز دارای چنین روحیاتی هستند، به برکت همین زنده بودن خون شهید است./201/1306/ب1

ارسال نظرات